Gå til innhold

Brettspel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som har eit bra brettspel å anbefale? Tenkte eg skulle kjøpe meg eit, men kjem nye på markedet heile tida. Helst kunnskapsspel, men ikkje slike enkle som feks Geni :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Settlers of Catan (Klaus Teuber) ikke et kunnskapsspill, men veldig underholdende.

Skrevet

Settlers of Catan (Klaus Teuber) ikke et kunnskapsspill, men veldig underholdende.

Enig i at Settlers er et veldig underholdene spill! Hvis det er kunnskapsspill du er ute etter kan jeg anbefale Trivial Pursuit eller Besserwisser!

Skrevet

Alias er veldig kult :)

Skrevet

Ja, jeg vil også slenge meg på Settlers, selvom det ikke er et kunnskapsspill.

Dersom du liker geografi, er Airport morsomt, syns jeg (men jeg vinner bestandig, hehe).

Skrevet

Anbefaler Alias og Trivial Pursuit, ellers er Ticet to ride også et fantastisk brettspill, men det er er ikke ett kunnskapsspill da.

Skrevet

Carcassonne har vi vært hekta på i årevis. Arkham Horror og Settlers er også bra. Av kunnskapsspill liker vi Det Store Norske Spillet og Bezzerwizzer, eller Passport eller Airport hvis du liker kunnskapsspill med hovedvekt på geografi og fremmede kulturer/språk.

Skrevet

Brainstorm er alltid en schläger her i huset :) anbefales.

Skrevet

TP er alltid gøy! Og Kunnskapsforlaget sitt spel: Det Store Norske Spillet (ser ut som eit leksikon) :gjeiper:

Skrevet

Enig i at Carcassonne er et bra spill, anbefales :) Et annet spill i samme sjanger er Puerto Rico :)

Handler vel ikke så mye om kunnskap, men heller det å være smart og se framover.

Jeg liker ikke typiske strategispill, men disser er veldig bra.

Skrevet

Veldig enig med Settlers :) Carcassonne er også gøy :)

Skrevet

Mine favoritter er Trivial Pursuit (TP) og Settlers. Anbefales begge deler!

Skrevet

Enig angående Carcassonne.

Og ikke minst, man kan spille det gammel som ung, noe jeg synes er ok :)

Ellers er jeg enig angående TP og Passport.

• 5 uker senere...
Skrevet

Min kjære invisterte i Dominion for en stund siden. Og selvom jeg var litt skeptisk til sånn type spill så ble jeg overrasket, og jeg koser meg når vi spiller det :)

Dette er et kortspill.Dominion

Skrevet

Jeg har kjøpt Norge quiz. Ganske likt som Geni, TP og disse, bare kun med spørsmål om Norge i ulike kategorier. Både underholdende og lærerikt:)

Skrevet

Bezzerwizzer! Knallbra kunnskapsspill, som jeg faktisk synest er bedre enn TP:)

For morsomme kvelder: Kokkelimonke!

Skrevet

Alias er veldig kult :)

Helt enig!

Også stor fan av Settlers of Catan.

Skrevet (endret)

Dette her er morsomt.

Og som gammel rollespiller så synes jeg jo at kortspillet Munckin er fantastisk, likeledes brettspillet Munchkin Quest.

Junta er en klassiker som blir veldig moro med øl og vin.

Ellers kan det være en tanke å sjekke ut Cheapass games, for de som liker det absurde. Disse fås for øvrig på Outland for de som måtte bo i nærheten av en slik.

Endret av Zzyzx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...