Varsio Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Og hvor stort bryllup er det? Vi blir vel rundt 80 om alle kommer. Og sitter her og prøver å finne ut av hvor mye det er realistisk å tenke at vi skal bruke på det..
Postkasse Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Av disse punktene brukte vi klart mest på lys og forskjellige lysholdere, tror vi brukte maks 2000 kr til sammen for alt dette, kanskje heller 1500. Regnskapsskrivinga sklei litt ut den siste uka før bryllupet.. Vi hadde mange små, søte vaser kjøpt brukt med et par lisitanthus og ei rose eller to i hver, så kjøpte bare to buketter hvite lisitanthus og en bukett hvite roser for til sammen 260 kroner, tror jeg. Alle de små vasene ble kjøpt superbillig på fretex eller loppemarked og kom nok på 100-130 kr til sammen. I kirka hadde vi markblomster plukka av tante og i hennes vaser. Vi hadde også lys i noen brukte glasskrukker av forskjellige typer og størrelser, noen i telysholdere vi hadde fra før (vi har mange:P) og noen på skiferlysfat kjøpt på Åhlens. Serviettene kjøpte vi også på Åhlens for kanskje 500. Både langt midtgangen i kirka og på bordene hadde vi roseblader strødd utover, hvite i kirka og grønne på bordene, alle 3000 bladene kjøpt på etsy.com for 265 kroner. Det spørs veldig hva du ser for deg, om du vil ha store, lekre blomsteroppsatser eller om du har like lyst på noe helt enkelt og satser mer på sjarm enn at det skal være fancy - men da har du i hvert fall ett eksempel
Auri Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Null og nada. Jeg visste at jeg ikke kom til å legge merke til hva som stod mellom tallerknene på bordene, jeg var mer opptatt av hvem som satt rundt bordet og hva som var oppå tallerknen. Bortkastede penger.
tina89 Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 jeg er ikke helt sikker på hvor mye det kommer på men det er ikke så mye.. jeg går får enkle billige vaser(plass til 2-3 rosehoder nedi og en glassplate med 2 telysholdere på toppen fra europris) og enkle billige telysholdere(19kr for 12 stk eller noe fra ikea). så kommer bare til og ha di rosene + roseblader som en løper på bordene med telys imellom. veldig enkelt og romantiskt. ellers så skal jeg til min tante og få laget bordkort i glass, da tenkte jeg og lage små glasshjerter der jeg skriver på navnene =D så blir d nok noen helt enkle buketter i kirka som jeg selv setter sammen og kansje roseblader opp midtgangen =D
Anglofil Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 (endret) Aner ikke. Kjøper billig fra ebay, så det koster ganske lite - alt i fra duker til pynt. Det som vil koste i såfall er innkjøp er blomster, men min mor skal lage blomsteroppsatsene, så jeg regner ikke med at det blir så altfor dyrt. F.eks så lager jeg bortkortene selv. Det vil si, jeg kjøper sommerfugler hvorav 10 stykker koster 1 dollar på ebay, og jeg limer de på klesklyper som koster 35 kr for 45 stykker. Vi har ca 40 gjester. Mvh Yvonne Endret 6. september 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå