Gå til innhold

Er dere i gang med gaveproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høsten er en fin tid å strikke og brodere, og mye av det jeg lager om høsten er julegaver. Kjæresten skal få en genser, og jeg skal også lage diverse tøfler og votter :)

Skulle ønske jeg var flinkere til å lage karameller og slikt, det er jo også fine julegaver. (Litt tidlig å begynne å lage det allerede nå da)

Hva lager dere, og hvem skal dere gi det til? :)

Koselig at juleforumet er åpnet igjen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikker og tover tøfler/votter til mange i slekta, de sliter de ut i løpet av året og ønsker seg nye. Lager syltetøy, div glass med sild, eplegele, rognebærgele, eplechutney, småkaker, konfekt (trøfler er en sikker vinner)

Skrevet

:klemmer: er oxo glad det er åpent!

Jeg lager kort, sender lett 30 kort.

Skrevet

Jeg vurderer å dra på kurs for å lære å tove tøfler. Høres gøy ut å lage, men er usikker på om folk faktisk ønsker seg det. Er tovede tøfler noe som folk faktisk bruker?

Ellers hadde vi tenkt til å brygge mjød, og kanskje noe likør. I fjor lagde jeg appelsinmarmelade og lemon curd, som ble veldig godt mottatt. Vurderer å gjenta det.

Skrevet

Jeg ville i alle fall blitt glad for tovede tøfler :) Mamma strikker veldig masse tøfler og gir bort, og det er alltid populært!

Skrevet

Jeg strikker sokker og luer til flere til jul. Og nå holder jeg på med en babybukse som skal bli julegave.

Og så håper jeg å få tid til å lage noe fint sammen med barna utover høsten. F.eks. pynte fyrstikkesker, lage juletrepynt etc. som de kan gi bort til besteforeldre og tanter og onkler til jul.

Skrevet

Med mindre jeg reiser bort i julen så skal jeg nok lage forskjellige typer konfekt. Jeg lagde det i fjor og folk har spurt om de kan få det i år også :)

Bortsett fra det så skal jeg nok gi bort noen fotografier til mamma og pappa (eventuelt innrammede, men tror de faktisk foretrekker å skaffe rammene selv...).

Skrevet

Skal strikke litt til onkler og tanter, muligens noen veninner.

Det kommer nok til og bli tovede votter, Kanskje luer/sokker og noen kjøkkenkluter.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg vurderer å dra på kurs for å lære å tove tøfler. Høres gøy ut å lage, men er usikker på om folk faktisk ønsker seg det. Er tovede tøfler noe som folk faktisk bruker?

Har tovede tøfler ,og bruker dem kjempemye på høsten/vinteren :)

Veldig lett å lage om du kan strikke fra før, her er en grei måte :

http://blogg.hobbyboden.com/tonem/index.php?cat=775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...