AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Jeg har en nærmere 80 år gammel bestemor som sårt trenger en ny mobil (selv om hun kvir seg veldig for å bytte ut den hun har og kjenner...). Per dags dato har hun en gammel Siemens-sak, som det overrasker meg litt at hun klarer å bruke, i og med at den er veldig liten. Denne har hun nå: http://imagesb.ciao.com/ide/images/products/normal/393/product-2370393.jpg Jeg har sagt jeg skal være et snilt barnebarn og finne en ny til henne som er enkel å bruke, uten mye dill-dall. Hun vil ikke ha kamera eller liknende på telefonen, og bruker den bare til å ringe med. Hun leser meldinger hun får, men klarer ikke å skrive meldinger selv. Har sett på disse fra Doro, men synes at de er FOR "bestemorete" og rett og slett for store og klumpete, så vil ikke kjøpe den til henne. Har noen noen tips til hva slags telefon som kan egne seg til en som vil ha en telefon til ringing/lesing av meldinger og som ikke har mange vanskelige funksjoner? Stort pluss om menyene er lette å finne frem i (lett å finne kontakt-liste for eksempel). Setter stor pris på råd, da jeg selv er mer av typen: "jo fancyere, desto bedre, og: jo flere funksjoner, desto bedre "
Sweetpea25 Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Sony Ericsson K800i er en bra mobil, den har riktignok kamera, men det er en enkel telefon å ha med å gjøre, uten masse "dilldall". Koster rundt 1000 kr. http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1074242;c:36176
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Doro flipmobil som vist på bildet over er en fantastisk telefon. Jeg har den selv, p.g.a hørselvansker så jeg trenger noe med klar god lyd i og jeg anbefaler den på det varmeste til alle eldre! Bestemor kommer til å bli superfornøyd.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Meg over igjen. Jeg er 30 år og den er IKKE klumpete og gammeldags!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Tusen takk for svar dere! Den flippmobilen var ikke dum nei, har sett på de andre, vanlige fra Doro, og synes de ser ut som en klumpete kalkulator, men den til å smekke igjen var jo ganske "normal" i utformingen Dere som har brukt denne, er den lett å finne frem på for en som ikke er glad i mange menyer å bla gjennom ogsånt - ganske "rett frem", med andre ord? Og er skjermen klar og tydelig nok til at en litt svaksynt eldre kan lese hva som står på den? Dere er supre TS
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Den er kjempeenkel i menyene. Har stor, klar skjerm med stor skrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå