Gå til innhold

Oppsigelse i staten


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som vet om en oppsigelse i en statlig etat gjelder fra en hvilken som helst dag i måneden eller om den må være fra den første datoen i måneden til den neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg inbiller meg at oppsigelsen skal leveres innen utgangen av en måned, for så å gjelde fra 1. i den neste. Dvs at hvis du leverer en oppsigelse den 4. mai fx - så er oppsigelsestiden fra 1. juni.

Tror dette er en gjengs regel, ikke bare i offentlige etater.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det Tusenfryd sier er ikke riktig. I staten gjelder oppsigelse fra den datoen man sier opp. Hvis man har tre mnd oppsigelse og sier opp 4. mai, må man arbeide til 4. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da er det helt sikkert rett. Mente bare at vi stresset dette på min tidligere arbeidsplass, men da var det sikkert bare en misforståelse.

Da har jeg lært noe nytt i dag også - og så skal jeg prøve å ikke drive vranglære en annen gang.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det er i utgangspunktet de samme reglene i staten som hos andre arbeidsgivere. I staten har det derimot utviklet seg en praksis som sier at det er tre mnd fra oppsigelsesdato. Dette er en så innarbeidet praksis at man ikke kan fravike den uten å gjøre noe med regelverket.

Så du var egentlig ikke helt på villspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...