Gå til innhold

Trolling. Er det så farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor plager det deg at noen troller? Hva er så farlig med det?

Og hva legger du i trolling?

Ødelegger trolling forumet? Krydrer det forumet?

Er alt man ikke er enig i trolling? Ser at folk blir tatt for trolling for den minste lille ting. Hvis en bruker spør et spørsmål, er det da trolling?

Er det trolling hvis man har sære meninger?

Husker ikke helt hvor jeg så det, men jeg så en gang noen spørre om de synes det var greit å drikke om man hadde barn i huset. Da ble brukeren kalt troll. Men hvorfor det?

Det kan jo vært et tulleinnlegg, men kan ikke like godt vært seriøst? Tenk om h*n lurte bare?

Eller? Burde man kalle alle for troll om de har rart emne eller fortjener alle å bli tatt seriøst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes trolling er ok, bortsett fra når man gir seg ut for å være en man ikke er for å hetse noen andre.

Skrevet

Her var det altfor mange spørsmål, gitt.

Gjest wild bird
Skrevet

Trolling er ikke greit når en lager debatt om noe som er bare oppspinn, også bruker andre masse tid og energi på å svare på noe som bare er tull. Det syns jeg er barnslig og dårlig gjort.

Ellers ser jeg ikke på det som trolling om noen er uenig med meg. Når folk helt åpenbart svarer med piss bare for å provosere, syns jeg det er idiotisk.

Trolling med litt humor og sarkasme syns jeg er helt ok :)

Skrevet

Du må jo være et troll :fnise:

Skrevet

Dersom folk starter en ren troll-tråd så er det først og fremst bare litt forurensende. Det drar ned det generelle inntrykket av forumet litt, men ikke så mye annet. De mest åpenbare trolltrådene er greie å oppdage så de er lette å unngå.

Det som er plagsomt er når en fornuftig tråd blir kuppet av troll som klarer å avspore hele trådens tema. Det er plagsomt.

Jeg anser ikke det som trolling å ha upoppulære meninger. Det er heller ikke å trolle om man graver seg ned i skyttergraven. Det er litt kjedelig debatt å bare si sin mening og ignorere relevante motargumenter, men trolling er det ikke.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har ingenting i mot at folk stiller spørsmål rundt en hypotetisk situasjon hvis de oppgir at det er det de gjør.

Problemet kommer når man lager en fantastisk historie der man setter følelsene i sving hos de som leser. Man skal være svært klar over at det ikke er slik at vi går bort fra PC og glemmer alt som har skjedd her. Det er faktisk et par brukere her som har alvorlige historier der de bruker KG som en ventil og der vi andre bruker energi på å lytte og trøste. Det ville vært ganske provoserende hvis det viste seg at dette var troll og tulling.

Som regel kjennetegnes rene trolletråder av en fantastisk historie blåst ut av proporsjoner, og med et fantastisk eskalerende handlingsforløp.

Skrevet

Så farlig er det vel ikke, men utrolig irriterende.

Skrevet

Jeg har ingenting i mot at folk stiller spørsmål rundt en hypotetisk situasjon hvis de oppgir at det er det de gjør.

Problemet kommer når man lager en fantastisk historie der man setter følelsene i sving hos de som leser. Man skal være svært klar over at det ikke er slik at vi går bort fra PC og glemmer alt som har skjedd her. Det er faktisk et par brukere her som har alvorlige historier der de bruker KG som en ventil og der vi andre bruker energi på å lytte og trøste. Det ville vært ganske provoserende hvis det viste seg at dette var troll og tulling.

Som regel kjennetegnes rene trolletråder av en fantastisk historie blåst ut av proporsjoner, og med et fantastisk eskalerende handlingsforløp.

Ja, det er ganske irriterende når man engasjerer seg i en tråd og så skjønner man at alt bare er tull.

Skrevet

Trolling er ikke noe stort problem hvis det er helt tydelig at det faktisk er en tulletråd (men da er det strengt tatt ikke trolling heller..). Problemet er hvis noen kupper en tråd og ødelegger det som kunne blitt en fin diskusjon eller hvis de dikter opp historier folk tror er ekte, engasjerer seg sterkt i og bruker mye tid på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...