Gå til innhold

Interiørblader

Gjest Sel

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg legger dette under Hus og hage, da jeg tenker det passer bra her:

Hvilke interørblader leser dere? Og hvorfor?

Et googlesøk ga meg disse bladene:

Bonytt

Boligpluss

Bo Bedre

Maison

Elle Interiør

Design Interiør

Vakre hjem & interiør

Rom 123

og dette er bare de norske...

Jeg har en moderne, klassisk stil ispedd litt gamle arvemøbler. Noen som har forslag til hvilket blad som passer meg? :)

Gleder meg til å kunne krype under pleddet med fyr på peisen, tekopp på bordet og godt lesestoff... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Mitt favorittblad er danske Bolig Magasinet, britiske Living etc og norske Elle interiør.

Bolig Magasinet er nok et blad med den stilen som ligger hjertet mitt nærmest, av og til blir Elle litt for dillete for meg.

Jeg leser også BoBedre, Bonytt og Maison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Her er forresten noe jeg har svart på en tilsvarende tråd:

Jeg leser fast Bobedre, Bonytt, Design Interiør, Elle Interiør, Maison, Boligpluss (fordi jeg får det) og danske Boligmagasinet.

Bobedre synes jeg er bra på moderne interiør. De har de mest strømlinjeformede (hvis man kan si det) og tidløse interiørene, de er gode på trendspotting - synes jeg da. Bonytt synes jeg var bedre før. De er jo en institusjon innen norske interiørblader, de har holdt på lenge. Nå synes jeg de har blitt mer mainstream, det vil si litt av alt og dermed ganske rotete.

Elle interiør synes jeg er veldig bra. Litt annerledes interiører, absolutt inspirerende, men av og til litt sukkersøtt. I en typisk Elle-reportasje ser jeg for meg at alle kvinner er kledd i lange kjoler, har langt flagrende hår, baker brød hver dag, har linkledde barn løpende omkring - de leker selvsagt bare med pedagogiske treleker - og en goodlooking italiensk mann sittende i designsofaen sin. Også er det litt rotete med en industrilampe hengende over stuebordet, slik at det ikke fremstår som altfor striglete. Dessuten lager alle crossovermat.

Maison kjenner jeg ikke så godt til, men jeg har lest det i det siste fordi jeg har fått det, og er positivt overrasket. Jeg hadde ikke helt klart for meg hva som er profilen deres, men synes likevel det er et fint blad. Mye norsk. Design Interiør synes jeg blir litt for striglete, men jeg synes det er bra på arkitektur og internasjonale nyheter.

Boligpluss er ikke helt min stil, men sikkert bra for de som er mer inn i shabby chic enn jeg er.

Boligmagasinet (dansk) er favoritten min. Jeg synes danskene har en fantastisk evne til å mikse gammelt og nytt, klassikere og personlig stil. Anbefales.

Jeg kjøper også sporadisk Living Etc. Dette er også et bra blad for inspirasjon, men ulempen er at jeg ikke får fulgt med i det som rører seg på design/interiør/butikk/arkitekturfronten i Norge dersom jeg bare hadde lest det.

Hva slags stil man har er nok avgjørende for hvilke blader man trives best med. Jeg beskriver stilen min som forholdsvis enkel uten nips, men med enkelte naturlige elementer. Jeg liker danske klassikere, og dermed er jeg ekstra svak for danske interiørblader også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maison liker jeg.

Vakre hjem og interiør liker jeg også, men det blir litt for mye shabby chic.

Boligpluss har jeg ofte angra på at jeg kjøpte. Men noen ganger kan de bladene være veldig bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...