Gå til innhold

god shampo til hår som blir fort fett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en god shampo? Jeg er nødt til å vaske håret hver dag ellers ser det skikkelig fettete ut dagen etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at det blir fort fett er fordi du vasker det hver dag! Mitt hår var også sånn, og jeg trodde det var fordi "det bare var sånn". Men etterhvert avvente jeg håret. Gikk fra hver dag, til 1,5 døgn mellom hver vask, deretter til to døgn, også tre. Håret ble mye friskere. Men du må nok tåle fett hår en periode.

Når du vasker håret så ofte ødelegger du "balansen" på en måte i hodebunnen, og den produserer mere fett..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ikke hør på personen over, den personen har tydeligvis ikke erfaring med fett hår.

Kjøp en volumshampo som er silikon- og mineraloljefri. De pleier å holde håret og hodebunnen ren ganske lenge. :) Shampoer for glans og tørt hår er ihvertfall drepen på hår som blir fort fett.

Skrevet

På flere mennesker blir det ikke bedre om man kutter ut å vaske det hver dag. Noen har "fet" hodebunn og sånn er det. Hjelper noen, andre ikke.

Jeg er en det ikke hjelper på i det hele tatt. Så hver gang jeg skal noe må jeg vaske håret. Sånn er det. Det er forskjell på folk...

Men som huden i ansikt så produseres mer fett i hodebunn jo mer man vasker. Men noen har mye fett naturlig og det blir fett fort uansett.

Ville heller funnet en god shampoo og eventuelt en tørrshampoo. Det å gå med fettet hår blir litt vel ekkelt. Jeg prøvde når jeg var hjemme et par år og vaske det annenhver dag. Det gjorde ingen forskjell på meg.

Prøv deg frem og se hva som passer deg best.... :sjenert:

Skrevet

Jeg ble tipset av frisøren min å ikke vaske håret på lenge. Minst 3 dager, gjerne lenger. Gikk et par dager. Da orket jeg ikke mer. Det så ikke ut som jeg hadde sett en dusj på flere år. Jeg har veldig fet hodebunn, men syns ikke noe jeg kjøper hjelper.

Skrevet

Mitt hår blir også fort fett, så jeg må vaske hver dag.

Og det er IKKE pga av at jeg vasker det hver dag, men fordi jeg rett og slett har fet hodebunn. DNA rett og slett!

Min far har akkurat det samme, mens min mor sitt hår var veldig tørt.

Jeg har prøvd å "venne av" håret mitt men det går ikke. Født med fet hodebunn, slik som at jeg har fet hud også.

Jeg har prøvd diverse shampooer for fett hår/hodebunn, men ikke funnet noen som er gode nok enda.

SP sin er bare noe møkk, følte ikke håret ble rent etter vask.

MOP sin er bedre, men jeg er ikke så glad i mint.

Neste gang tror jeg at jeg skal prøve Schwarzkopf Professional BC Bonacure Hair + Scalp Deep Cleansing Shampoo, Kerastase sin for fett hår frister også å prøve.

Håper noen andre kan komme med sin shampoo anbefaling.

Trenger det jeg også :P

Skrevet

Jeg synes den nye silikon- og parabenfri sjampo fra Tigi (Love peace and the planet, walking on sunshine) gjør håret mitt mindre fett! Ellers bruker jeg samme trikset, å ikke vaske håret hver dag, men heller vente 1-2 dager, og bruker tørr sjampo fra Batiste for å overleve fra vask til vask.. :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Har ikke så mye tips ang sjampo, men for meg så hjelp det mye å bytte balsam. Bruker en volumbalsam fra KMS nå, en med rosmarin og fennikkel tror jeg det står på. Kjempebra for at håret ikke skal bli så fort fett, og skikkelig drøy i bruk så den varer lenge. Og ikke testet på dyr heller :)

Skrevet

Du går på Vita og får i shampoen for fedt hodebunn fra Phyto. Den fungerer fjell.

Skrevet

Ikke hør på personen over, den personen har tydeligvis ikke erfaring med fett hår.

Å joda, slet med fett hår i årevis og tenkte at det var hodebunnen som var problemet og fortsatte å vaske daglig. Det blir en ond sirkel. Jeg tror nok mange vil merke forskjell om man lar hodebunnen få hvile. Såklart har noen annlegg for fett hår og hodebunn, men det hjelper ikke å irritere hodebunnen med vask hver dag, det er iallefall sikkert.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg bruker ikke sjampo med SLS, dessuten har jeg aldri balsam i hodebunnen, bare i lengden. Det har hjulpet mye for meg. Før måtte jeg vaske håret daglig, nå kan jeg lett gå tre dager uten å vaske det.

Bla. Body Shop har fått sjampo uten SLS nå :) Og dessuten uten parabener og silikoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...