AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Vi har per i dag en 13-toms Dell XPS, som vi er særdeles lite fornøyd med. Den blir ekstremt varm, og batteriet har dødd 2 ganger. Vi bruker PCen til: - Office-programmer - surfe på nettet - laste ned musikk - et og annet fotballspill Gode service-muligheter er et must! (Vet ikke om det avhenger av merke eller forhandler? Vi vil, som alle andre, ha så mye som mulig for så lite som mulig. :-)
Gjest BabyBlue Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Macbook er helt suveren. Bruker den til skolebruk. Mange sier vel at det er "misbruk" av hva den egentlig har kapasitet til, men en god skolepc er for meg et must! Vifta er så godt som uhørbar, blir aldri varm, ekstremt skarp skjerm med godt lys, og ekstremt rask. Også den sinssyke batteritiden... HP er et merke du bør holde deg unna. Har en HP "spillpc" til 11 tusen som suger steinhardt. Dyr, dyr pc som ikke lever opp til prisen. Nå er kanskje mac litt unødvendig siden du ikke krever så mye av den, men utenom det liker jeg veldig godt acer og toshiba? HP er som sagt fyfy, så hold deg langt vekke fra det merket xD
iskaffe Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Dell har jo alltid god service, og er vist et av de mest betrodde merkene også har jeg hørt. Har en Dell selv og er kjempefornøyd. Ellers så er jo denne Acer'n på tilbud - og her får du mye for pengene! Den har skåret høyt i mange tester. Noen Acer maskiner har problemer med vifta, som kan føre til overopphetning. Mulig det har blitt bedre de siste årene. Men uansett hvilken maskin du velger så pass på at underlaget er bra så maskinen ikke blir unødvendig varm. Dvs. Ikke noen duker, tepper eller dyner. Og til slutt: Hold deg langt unna Macbook (beklager BabyBlue), men servicen deres er helt forjævlig, og det har jeg personlig erfaring med. Du får en mye bedre pc for halvparten av hva en Mac koster.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Takk for svar! Er PCen i linken din den samme som denne hos Elkjøp? Hvis ikke, hvilken er det beste kjøpet? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTD02234/acer-aspire-5741g-354g;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Macbook har jeg ikke råd til. Jeg KAN bruke 10 000 på en laptop, men ikke bare for å få en fin (dritfin!), hvit Mac. Skal jeg bruke 10 000 skal det være fordi den er 10 000-kroners-bra, og det har jeg strengt tatt ikke behov for. TS
Henkie Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Dell har jo alltid god service, og er vist et av de mest betrodde merkene også har jeg hørt. Har en Dell selv og er kjempefornøyd. Og til slutt: Hold deg langt unna Macbook (beklager BabyBlue), men servicen deres er helt forjævlig, og det har jeg personlig erfaring med. Du får en mye bedre pc for halvparten av hva en Mac koster. Enig vedr Dell. Har elendig erfaring med Acer. Super erfaring med både service og maskiner fra Apple (Mac) Vi har alle ulike erfaringer :-)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Holdt deg langt unna mac.Overprisa så det holder!
Henkie Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Holdt deg langt unna mac.Overprisa så det holder! Hold deg langt unna tips fra mennesker som dette. Det finnes ikke et 100% korrekt svar. Mac er ikke overpriset slik jeg ser det, men passer nødvendigvis ikke for alle. For mange er Mac en super løsning - andre klarer seg greit med en "vanlig" pc til 3-4000. Snakk med seriøse mennesker du stoler på - ikke anonyme tullekopper på et forum :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå