Gå til innhold

Han hadde trang forhud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten slet en stund med trang forhud, noe som var frustrerende for oss begge. For hygienens del, og jeg syntes det også er mye mer sexy når man kan se hele hodet.

For ca et år siden så ville han gjøre noe med det, noe jeg også ble veldig glad for. Han fikk bestilt time, og etter et par måneds ventetid fikk han operasjon slik at han fikk et lite snitt i forhud så den kan trekkes bakover.

Jeg er klar over at jeg virker veldig overfladisk, men jeg har et problem etter dette inngrepet. Jeg syntes ikke det ser bra ut i det hele tatt, og selv om det er fint at forhuden kan trekkes tilbake virker den "løs", og det ser ut som en skinnfille som henger der. Huff, jeg høres sikkert fæl ut, men det er sånn jeg føler det, det hadde vært mye bedre om han gikk for omskjæring, noe som ser mye bedre ut. Jeg har ikke lyst til å suge han sånn som det er nå :snurt:

Men, det er jo ikke akkurat noe jeg bare kan plumpe ut med. "Du, kan du ikke omskjære deg".

Hvordan kan jeg jobbe videre med dette? Noen som har menn som har tatt slike inngrep?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jeg er gift med, hadde den samme operasjonen som din. Det gikk noen måneder før såret var helt grodd og hevelsen/rødheten forsvant. Selv om legene sa 2 mnd, så gikk det nesten 6mnd før det så helt bra og grodd helt.

Skrevet

Men, det er jo ikke akkurat noe jeg bare kan plumpe ut med. "Du, kan du ikke omskjære deg".

Hvordan kan jeg jobbe videre med dette? Noen som har menn som har tatt slike inngrep?

Ikke direkte, men du kan jo si det som det er alikevel. At du synes det ville være enda finere hvis han omskjærte seg helt. Da er du jo både ærlig samtidig som du ikke sårer han.

Skrevet

Ikke direkte, men du kan jo si det som det er alikevel. At du synes det ville være enda finere hvis han omskjærte seg helt. Da er du jo både ærlig samtidig som du ikke sårer han.

Ja, det må bli noe i den dur. Ikke noe gøy dette her, men jeg tror vel kanskje at det er best å være ærlig når det går så mye utover lysten min som det faktisk gjør...

Skrevet

Han jeg er gift med, hadde den samme operasjonen som din. Det gikk noen måneder før såret var helt grodd og hevelsen/rødheten forsvant. Selv om legene sa 2 mnd, så gikk det nesten 6mnd før det så helt bra og grodd helt.

Joda, skjønner hva du mener, men for min del strekker det seg litt lenger enn det. Det har jo allerede grodd siden det er et år siden, men problemet mitt er at jeg syntes det er ulekkert med "løs" forhud med snitt i. Og jeg skammer meg litt over at jeg tenker så overfladisk, men det er jo like fullt et problem for meg som går utover sexlivet.

Skrevet

Vær obs på at ditt visuelle problem kan bli erstattet med at han får problemer med nedsatt følsomhet. Litt det samme som om en kvinne har store kjønnslepper og velger å få de redusert.

Men det kan være det går an å få "strammet" den opp litt? Neppe i Norge, men underlivskirurgi er vanlig i utlandet.

Skrevet

Synes det er utrolig egoistisk og overfladisk av deg å be han om å omskjære seg. Bare det å hinte om det blir feil. Dette er i så fall din kjærestes beslutning og ikke din. Hva hvis han ba deg om å få en kosmetisk operasjon for å få mindre kjønnslepper eller noe sånt? Nei, ikke veldig hyggelig. Det er heller ikke bare bare å omskjære seg. Det gjør at penishodet blir mindre følsomt og det kan ta opp mot ett år før han fungerer "normalt" igjen.

Det verste er jo at kjæresten din er helt normal. Den ekstra huden har ingen sammenheng med operasjonen, og det er like vanlig med peniser som ikke blottlegger hodet helt ved ereksjon, som motsatt.

Skrevet

Samboer er på samme måte. Det er ikke kjempepent. Men helt ærlig - det plager meg virkelig ikke. "Ulekkert". Jepp, det kan det hende han syns at cellulittene eller valkene dine er, også.

Skrevet

Mange menn har slik forhud; ser ut som enden av en wiener på tuppen. Sånn er mange av dem gitt - enten man liker det eller ei. Min er slik, og han er ikke omskjært. Når vi har oss så er imidlertid hele hodet blottet.

Skrevet

Samboer er på samme måte. Det er ikke kjempepent. Men helt ærlig - det plager meg virkelig ikke. "Ulekkert". Jepp, det kan det hende han syns at cellulittene eller valkene dine er, også.

Ser jo at jeg fikk noen reaksjoner her, regnet vel med det også. Ja, jeg skammer meg faktisk litt når jeg ikke helt klarer å se bort fra forhuden, på en annen side så blir det vel heller ikke riktig å holde mitt ønske for meg selv når det er noe som påvirker sexlivet i så stor grad. Tro meg, jeg sliter selv litt med dette her.

Skrevet

Kjæresten slet en stund med trang forhud, noe som var frustrerende for oss begge. For hygienens del, og jeg syntes det også er mye mer sexy når man kan se hele hodet.

For ca et år siden så ville han gjøre noe med det, noe jeg også ble veldig glad for. Han fikk bestilt time, og etter et par måneds ventetid fikk han operasjon slik at han fikk et lite snitt i forhud så den kan trekkes bakover.

Jeg er klar over at jeg virker veldig overfladisk, men jeg har et problem etter dette inngrepet. Jeg syntes ikke det ser bra ut i det hele tatt, og selv om det er fint at forhuden kan trekkes tilbake virker den "løs", og det ser ut som en skinnfille som henger der. Huff, jeg høres sikkert fæl ut, men det er sånn jeg føler det, det hadde vært mye bedre om han gikk for omskjæring, noe som ser mye bedre ut. Jeg har ikke lyst til å suge han sånn som det er nå :snurt:

Hva med å gjøre en bobbeltdate av det. Han omskjærer seg og du omskjærer deg! :popcorn:

Ærlig talt. Å forvente at kjæresten skal omskjære seg bare for at du syntes det ikke ser helt bra ut. Hva med om at han dumper ut med at han syntes du trenger større pupper. Kaster du deg under kniven da?

Skrevet

Hva med å gjøre en bobbeltdate av det. Han omskjærer seg og du omskjærer deg! :popcorn:

Ærlig talt. Å forvente at kjæresten skal omskjære seg bare for at du syntes det ikke ser helt bra ut. Hva med om at han dumper ut med at han syntes du trenger større pupper. Kaster du deg under kniven da?

Neida, jeg _forventer_ jo ikke at han gjør det, det er vel snarere et _ønske_ fra min side. Og angående det med at det ikke ser bra ut, jeg er fullt klar over at jeg kan virke overfladisk, men en "løs" forhud med et lite snitt i virker veldig unaturlig for min del. Ja, jeg skal selvsagt jobbe med det dersom han ikke vil omskjære seg, men jeg håper jo innerst inne at han kunne gjøre det. Men som sagt, det er snakk om det _ønske_

Når det gjelder sammenligninga med kvinnelig omskjæring så er det noe helt annet, og som ødelegger jentas sexliv. Mannlig omskjæring gjør ikke det.

Skrevet

Synes alle tisselurer er søte og deilige jeg.

Skrevet

Når det gjelder sammenligninga med kvinnelig omskjæring så er det noe helt annet, og som ødelegger jentas sexliv. Mannlig omskjæring gjør ikke det.

Nettopp! I USA er jo faktisk majoriteten av menn omskjærte. Alikevel ser ikke det ut til å ha lagt noen bremser på sex-livet deres.

Skrevet

Dette er en hangup i ditt hode, og den må du jobbe med. Dette er ikke noe du skal/bør ta opp med kjæresten din.

Omskjæring i voksen alder er et inngrep som tar tid å hele og som innebærer ubehag og smerter. Det kan også medføre mindre følsomhet og i værste fall alvorlige komplikasjoner.

Derfor er dette ikke et inngrep som skal gjøres bare fordi en kjæreste synes det er estetisk pent med en omskjært penis.

Ps mannen min ble omskjært i voksen alder og det var ingen lek. Det var vondt og medførte mye ubehag i lang tid. Men for ham var resultatet verdt ubehaget, da han hadde et medisinsk grunnlag for inngrepet.

Skrevet

Ser jo at jeg fikk noen reaksjoner her, regnet vel med det også. Ja, jeg skammer meg faktisk litt når jeg ikke helt klarer å se bort fra forhuden, på en annen side så blir det vel heller ikke riktig å holde mitt ønske for meg selv når det er noe som påvirker sexlivet i så stor grad. Tro meg, jeg sliter selv litt med dette her.

Da får du gå fra han, da, og finne deg en perfekt mann (de er vel stort sett oppblåsbare, meg bekjent), uten at han får vite at du syns penisen hans er avtennende. Ærlig talt!

Skrevet

Jeg tror du skal være veldig forsiktig med å si noe om dette til han. Det er selvsagt veldig viktig med åpenhet rundt sex-livet, men her tror jeg kanskje dette kan gjøre vondt værre. Dersom kjæresten din får høre at du ikke har lyst på han p.g.a litt løs hud på tissen, kan dette føre til at han føler seg utilstrekkelig. Dette kan igjen føre til at han mister lysten på å ha sex... Det trenger selvsagt ikke gå slik, men jeg råder deg til å prøve å jobbe med deg selv og godta han akkurat slik som han er. Jeg hadde mista all lyst til å ha sex med min kjære dersom han kom til meg og sa at jeg måtte endre på puppene eller kjønnsleppene mine...

Skrevet

Det som er fantastisk er at enkelte kvinner setter sine egne behov for noe så overfladisk som estetikk, foran sin egen partners sexliv. En omskjæring vil alltid medføre en viss risiko, og når det ikke er en nødvendighet, blir det bare ekstremt egoistisk å ønske dette for en partner. Jeg synes du skal gå fra ham, jeg. Så får han muligheten til å skaffe seg ei jente som fortjener ham.

Tenk om han hadde hatt disse tankene om deg grunnet kjønnsleppene dine?

Skrevet

Det som er fantastisk er at enkelte kvinner setter sine egne behov for noe så overfladisk som estetikk, foran sin egen partners sexliv. En omskjæring vil alltid medføre en viss risiko, og når det ikke er en nødvendighet, blir det bare ekstremt egoistisk å ønske dette for en partner. Jeg synes du skal gå fra ham, jeg. Så får han muligheten til å skaffe seg ei jente som fortjener ham.

Tenk om han hadde hatt disse tankene om deg grunnet kjønnsleppene dine?

Nå handler det jo om å faktisk tenne på den personen man er sammen med da.

Og det er jo litt vanskelig dersom der er en masse hud som henger og slenger på pikken hans.

Selvfølgelig tar slikt tid å lege, som alt annet. Men da kan man jo bare ha annen type sex i mellom tiden?

Skrevet

Hei!

Jeg er en mann på 35 som ble omskåret for 4-5 år siden. For meg var det en medisinsk nødvendighet i forbindelse med en hudlidelse (Lichen sclerosus). Det tok, som noen nevner her, nesten 1 år før jeg følte at jeg var "i orden" igjen. Det var en del smerter og tok lang tid før det ble bedre. Og det var en litt skremmende opplevelse for meg, med frykt for å ikke fungere normalt igjen.

For meg ordnet det seg etterhvert, og det gjør det sikkert for de aller fleste, men omskjæring er etter min mening noe man gjør i de tilfeller der det er medisinsk nødvendig. Jeg kan ikke anbefale det som et "kosmetisk" inngrep.

Kjæresten min har heldigvis støttet meg hele tiden, og gir uttrykk for at hun liker meg både "før og nå". :) Og som sagt var det medisinsk nødvendig for meg, og ble anbefalt av spesialistene på sykehuset. Men omskjæring er ikke noe man gjør for moro skyld som underholdning på lørdagskvelden, for å si det sånn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...