Gå til innhold

Kjøpe hvalp, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å kjøpe hvalp. Har funnet en golden retriver hann. De "eneste" problemene eg ser er at vi venter baby i Februar, skal på syden ferie i Oktober og ingen av oss har fri npr vi får hvalpen. Eg tenkte eg skulle høre med opdretter om vi kunne hentet hunden etter ferien i Oktober, i stede for nå selv om de er leveringsklare nå, så slipper vi få andre til å passe hvalpen den første tiden. Vi vill ikke utsette hunden for dette den første tiden, og vi vill bruke så mye tid på den som mulig. Dette med fri fra jobben tenkte eg å løse med at eg får bare seinvakter de første mnd, eg har nemlig mulighet til det da eg jobber på butikk, sånn at eg er hjemme med hunden på dagtid og kjæresten på kveldstid. Dette med baby kan vi jo ikke "løse", bare gjøre det beste ut av det. Vi tenkte å ha en stor og fin hundegård til hunden (hunden skal ikke bli noen hundegård hund!) som den kan være i når vi er på jobb og sånn. Men eg får jo mye tid med hunden når eg skal være i permisjon, og JA eg er fult klar over at det er slitsomt med unge, og hund, og enda mer slitsomt med de sammen! Men vi er veldig instilt på at dette skal gå. Vi har sagt at vi skal bruke tid på hver og en av de, hver for oss, og sammen som en familie.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent med å hente valpen til etter ferien. Den burde heller ikke være stort alene den første tiden så det er nok lurt at dere ordner med jobben. Kjenner mange som har hatt barn og valp samtidig. Det har gått kjempebra :) De har vært flinke med hunder og hatt rett instilling til det. Det er viktig at hunden får dekket sitt behov og ikke blir satt til side fordi det kommer et barn.

Det går nok bra. Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville droppet ferietur til fordel for hvalpen.. Da har dere også fri til å være med hunden den første tiden.

Skrevet

Jeg hadde også droppet ferieturen... Hvis dere virkelig vil ha denne hunden, :)

Skrevet

Ja, har mest lyst til det det. Men det er foreldra mine som spanderer tur, som en siste hvile før ungen kommer, og den er allerede betalt, så det kan vi desverre ikke...

Skrevet

Må dere ha akkurat denne hunden da? Den blir jo ganske stor før dere får hentet den.

En ide er å vente med hund til barnet er kommet, da er du i permisjon allerede, og du vil også få mulighet til å vurdere om du orker enda mer ansvar.

Skrevet

Enig med alle over her.

Vent med valpen til dere har overskudd og bra med tid. Dere skal ha hunden mange år fremover, og den første tiden er uvurderlig med tanke på hvordan den vil utvikle seg til å bli senere. Stress og mas er ikke bra.

Skrevet

Jeg ville ventet til babyen er født. Er desverre alt for mange som finner ut at valp/unghund ikke er så enkelt med baby i tillegg og legger den ut på finn. Greit å vite hvordan det er med nyfødt før du tar inn en valp i tillegg.

Skrevet

Jeg hadde ventet. Ser for meg at det ikke blir lett når du har sovet lite og står og skifter bleie på ungen, samtidig som du ser at hunden gjør signaler for at den skal på do. Med baby kan du ikke bare løpe i fra, og det vil sette ting som tissetreningen til hunden mange skritt tilbake. I tillegg så bruker ofte en valp litt tid før han går på do ute fordi det er både skummelt og spennende utenfor husets 4 vegger.

Nå er det jo forskjellig fra hund til hund, men så jeg bort fra min valp i 10 minutter, så var det stor sjangse for at det lå en liten gul dam en eller annen plass, og når du ser den begynner å snuse rundt, så har du ikke 1 minutt på deg for å ta den med deg ut. Det må skje NÅ.

Sikkert kjempefint å få barn og hund, men med mindre jeg og typen min begge var hjemme, så hadde ikke jeg turt å hive meg ut i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...