RoadQueen Skrevet 4. oktober 2003 #1 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg er hverken nærsynt eller langsynt eller har skjeve hornhinner. Derimot skjelte jeg da jeg var liten og ser som følge av dette ikke skarpt på det ene øyet. Dette ble ikke oppdaget før jeg var 7 år - da var det ikke mulig å gjøre noe med problemet. Nå har medisinen kommet langt de siste 30 årene - er det noen som vet om det er råd å korrigere dette kirurgisk? Jeg har nemlig også lyst å se verden i et tredimensjonalt perspektiv...
punkyB Skrevet 4. oktober 2003 #2 Skrevet 4. oktober 2003 Nei , tror ikke det. Jeg opererte øynene nettopp og trodde jeg skulle se som en ørn men det stemte nok ikke. Jeg har også sanns. skjelt som liten og dermed fått dårlig syn på det ene øyet. Uansett om jeg brukte briller eller linser så så jeg ikke bra. Det man korrigerer med operasjon er nemdlig det samme som briller og linser korrigerer for.
RoadQueen Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2003 Regnet med det - men ble litt inspirert av alle trådene om laseroperering. Som du sier, synet mitt bedres ikke med briller/linser - men et lite håp kan man da ha? Ihvertfall til jeg får somlet meg til en optiker/synsklinikk og får et ordentlig svar.
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2003 #4 Skrevet 5. oktober 2003 Hei! Jeg skjelte ogsaa som barn, men det ble oppdaget veldig tidlig. Foerst ble jeg tvunget til aa bruke briller, noe jeg nektet, saa jeg ble operert som 6-aaring. Da jeg kom i tenaarene kom skjelingen tilbake. Jeg ble operert for 2.gang da jeg var 18 aar, og var da for foerste gang fornoeyd. Legen ville veldig gjerne at jeg skulle bruke briller, da han paastaar at jeg har veldig nedsatt syn paa de opererte oeyet... Jeg fikk proeve noen briller med styrken som jeg burde bruke. (Han ville bare at ha styrke paa brilleglasset paa det "daarlige" oeyet.) Da jeg proevde brillene ble alt jeg saa med venstre oeyet mye mye stoerre enn det jeg saa med hoeyre oeyet!!! (Uten briller er alt jeg ser i samme stoerrelse paa begge oeynene...) Clea - som ikke bruker briller, og som har utmerket syn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå