AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Jeg er student, har en god del tid hjemme, siden jeg dropper mange forelesninger. Jeg kan altså legge opp mesteparten av dagene mine selv. Samboeren jobber, drar klokken 7, hjemme klokken 7. ....Men jeg gjør IKKE husarbeid dagen lang.Ikke hver dag heller. Jeg støvsuger 2 ganger i uka. Vi har gulv som ikke skal vaskes med vann og såpe. Jeg sveiver over kjøkkenbenkene hver dag med klut, og tørker støv 2-3 ganger i måneden. Vi har katter, sådet blir jo en del hår. Jeg har følelsen av at alle gjør så mye husarbeid!? hvordan har dere tid, og er det nødvendig? Jeg har hverken ork eller tid til å bruke så mye energi på å "ha det reeeent" og støv på hjernen. Om jeg synes det ser rotete ut, så rydder jeg... Men vi bruker ikke så mye tid på dette. Hva er vanlig? hva gjør du?
Gjest Raindrops Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Jeg fordeler det over flere dager. En dag tar jeg gangen skikkelig, så stua, kjøkkenet, badet osv. I tillegg til daglig renhold som kjøkkenbenker o.l. Synes det fungerer helt fint. Når jeg gjør det gjevnlig tar det ikke så lang tid hver dag, siden det ikke rekker å bli så skittent. Jeg synes spesielt badet er viktig å vaske ofte, så dusj og toalett tar jeg helst to ganger i uka.
Pauline Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 1-2 timer pr dag (Er nok nærmere 2 i snitt, mer i helgene) Liker å ha det ryddig og rent. Vasker badene og kjøkkendagalig) støvsuger kanskje 3 ganger i uka. Kommer jo helt an på hvor mange man er, 2 voksne griser j ikke så mye da.
Sakura Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Tipper jeg gjør mye mindre husarbeid enn mange andre i alle fall. Støvsuger kjøkkenet hver dag for smuler, resten blir en gang i uka. Prøver å rydde kjøkkenet hver dag, men det funker ikke i praksis. Støv tørkes vel kanskje annenhver uke. Prøver å vaske badet en gang i uka. Er IKKE strøkent her, hadde kanskje vært det hvis jeg hadde bodd alene.