Gå til innhold

Trenger stuktur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet at jeg kan framstå litt lite troverdig for noen med tanke på at jeg er anonym. Jeg er også klar over at jeg kanskje ikke får så mange innspill nettopp av samme grunn. Men jeg trenger sårt tips, for jeg er sliten og overveldet av alt det jeg må gjøre.

Litt bakgrunn:

Jeg er 28 og er alnene med to barn. Jeg jobber tre dager i uken og jeg studerer 2. Jeg har en OK inntekt, ingen bil og bor i en leilighet som passer oss. Barna går på skole, ingen fritidsaktivitet ennå (eldste holdte på med en, men sluttet og vil begynne på noe annet), vi regner med at begge begynner på noe innen våren. Jeg er meldt på SATS men har ellers ikke noe annen hobby eller fritidsaktivitet selv :)

Derfor trenger jeg struktur:

Jeg er sliten, slapp jeg trenger derfor mer overskudd. Prioritere trening? være oppmerksom på kostkold? HVORDAN?

Det at jeg er sliten og slapp fører til at jeg ikke gidder å gjøre noe hjemme som igjen fører til at jeg er tenker så mye på det som skal gjøres uten at jeg gjør noe med det. Ergo, blir jeg i dårlig humør og blir LEI!

Det er mangel på kvalitetstid/familietid i gården. Jeg har dårlig samvittighet over det!

STUDIE! Dette er alfa og mega for meg. Men jeg har ikke satt av noe studie/lesetid. Det vil jeg gjøre noe med.

Målet er å få sunnere livstil sånn at jeg slapper mer av og har mer overskudd. Så jeg tenkte at god struktur er nøkkelen, men sliter med hvordan få til en.

Håper på innspill, tips og erfaring.Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter nå og skriver en plan for resten av måneden, dette kan være en god ide. Men det handler jo om å gjøre planen realistikk og grei og følge :)

Skrevet

Jeg ville også begynt med planlegging ja:) Det er viktig å ha litt oversikt over hva som skal skje i hvertfall ukevis.

Jeg har ikke andre tips, men planlegging er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...