Gå til innhold

Din vei til perfekt hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hud har du, og hva gjør du i løpet av en dag for å få fin hud? Er det noe du passer på å spise for at huden har nytte av det? Bruker du noen produkter du vil anbefale andre å prøve?

Jeg føler selv at huden min ser fet og uren ut uansett hvordan produkter jeg bruker.. Men nå vil jeg lese den historie om din hud :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingeeeen ?

Skrevet

jeg og vil lese ;) bra tråd

Skrevet

Leter selv fortsatt etter noe som kan gjøre huden min perfekt, så her vil jeg følge nøye med ^^

Gjest lykkelitn
Skrevet

mange som vil følge med:) men ingen såm har noen tips og gode råd?

Skrevet

Jeg har ingen spesielle hudprodukter å anbefale, da folk har ulike hudtyper og derfor ulike behov. Selv er jeg meget fornøyd med Dr. Hauschka skrubb og rosekrem, og bruker disse til daglig. Jeg har fin hud, men noe tørr, og disse produktene gir meg silkeglatt og glødende hud.

Dog vil jeg påpeke at det ikke nytter å klage på huden om man ikke har et godt kosthold. Huden er kroppens største organ, og uten nok vann, vitaminer og næringsstoffer er det klart at den ser sliten, irritert og uren ut. Så mitt beste tips er å spise sunt og balansert en stund FØR man bruker tusenvis på eksklusive hudpleieserier. Har man allikevel hudproblemer, ville jeg fått en konsultasjon hos hudpleier (evt. hudlege hvis akne) og så tatt det derifra.

Skrevet

Nå for tiden går det i antibiotika og reseptbelagt salve/ansiktsvann. Har prøvd både dyre og billige produkter, og pris har nødvendigvis ikke noe å si. Hvis det er noen som har problemer med akne/urenheter vil jeg råde dem til å snakke med legen sin for råd før evnt. hudpleiesalong. Fikk høre hos hudlegen min at den behandlingen jeg fikk hos hudpleier, hvor hudpleier klemte ut talg, er veldig FYFY (man presser bakterier lenger ned i huden). Det finnes visst heller ikke vitenskapelige bevis på at kosthold har betydning for kviser, men et kosthold basert på fastfood er ikke akkurat bra for kroppen i den store sammenheng.

Selv merker jeg forskjell på hvordan jeg føler meg i hverdagen; stress og bekymringer slår ut på huden (ikke uventet med tanke på hormonene). Mitt beste tips: Ta hverdagen med ro, vær snill med kroppen din og ikke overbehandle huden med diverse remedier.

• Liker 2
Skrevet

Toner! Trudde før at det ikkje var store effektar av det, men har no brukt det i nokre veker og huden verkar å like det :)

Skrevet

Toner! Trudde før at det ikkje var store effektar av det, men har no brukt det i nokre veker og huden verkar å like det :)

Tviler på at en toner vil hjelpe noen som sliter med uren og kvisete hud

Skrevet

en rett toner til hudtypen kan uten tvil utgjøre en forskjell i en hudpleierutine, det være uenheter eller tørrhet. Men man må jo så klart ha rett type...

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at en toner vil hjelpe noen som sliter med uren og kvisete hud

Joda, det finnes de tonerene som virker antibakteriell på huden etter man har poppet kviser og slikt. Viktig for å unngå kviser som aldri går vekk på grunn bakterier.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt problemer både mer urenheter og tørr hud, men huden min har blitt utrolig mye bedre etter at jeg begynte med Nimue hudpleie. Deres konsept er ganske likt md formulation, men selv om produktene er like (om ikke mer effektive) er de ikke like sterke. Les mer på Internett eller snakk med hudpleiere som selger Nimue. De selger blant annet prøvekit med rens, toner, krem og sunblock.

Det er også viktig å huske på å rense huden godt. Mange bruker både primere, foundation, pudder ++ som ofte (og med god hensikt) skal sitte godt på huden. Dette er en utfordring for mange ansiktsrenser. Hvis jeg har sminke på meg, masserer jeg først huden med Dermalogica Precleanse (oljebasert) i minst ett minutt. Vaskes av enten med rengjøringssvamp eller hendene. Deretter bruker jeg min vanlig rens og masserer like lenge. Selv dyre rens virker ikke effektivt hvis man ikke bruker tilstrekkelig tid på å rense. Sjekk f.eks. med en lys klut at du faktisk har fått av all sminken. (Grunnen til at jeg bruker oljrensen til Dermalogica først, er fordi jeg lett for tørr hud av for mye rens.)

Endret av Vesselle
Skrevet (endret)

Man kan helt fint klemme ut komedoner. Man damper så porene åpner seg og "løfter" de ut. Trykker man bare til kan de gå ned i porene..ikke bra...Men flott hjelpemiddel er utklemming om man gjør det rett. Hudpleiere som kan sin jobb gjør det rett og flere bruker komedonskje som trykker de ut og ikke nedover i porene.

Kviser bør man kun poppe om de er moden.

Mye av min redning for huden er midlene jeg har nevnt noen ganger i KG...Men grunnen jeg fant hjelp og lagde et program med diverse midler som passet meg er pga kunnskap. Jeg har lest og lært om hud, produkter og satte det sammen med erfaring. Og jeg kjenner min hud og kropp ut og inn... Med et effektivt program tok det i underkant av 6 mnd og nå er huden mer stabil og jeg kan gå uten sminke. Jeg kjenner min kropp

Og om man går til hudpleier eller hudlege så husk at de ikke nødvendigvis vet best alltid. ...Derfor lurt å kunne noe selv og å følge magefølelsen. ..

Toner gjør at PH i huden blir balansert. PH kan bli forstyrret av feks vann og rens. Og på feks min hud har det vært til stor hjelp. Om man trenger og hvilken man trenger må man finne ut av selv. Men verdt å prøve...... :sjenert:

Edit 2013; Funket bra til jeg tok pause på p-pillen. Huden ble skikkelig ille og det hjalp ikke å gå tilbake på pillen igjen. Senere når jeg måtte slutte helt på pillen klikket huden min enda mer... Så måtte på Iso kurer.. :)

Endret av DesertRose
  • Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Man kan helt fint klemme ut komedoner. Man damper så porene åpner seg og "løfter" de ut. Trykker man bare til kan de gå ned i porene..ikke bra...Men flott hjelpemiddel er utklemming om man gjør det rett. Hudpleiere som kan sin jobb gjør det rett og flere bruker komedonskje som trykker de ut og ikke nedover i porene.

Kviser bør man kun poppe om de er moden.

Mye av min redning for huden er midlene jeg har nevnt noen ganger i KG...Men grunnen jeg fant hjelp og lagde et program med diverse midler som passet meg er pga kunnskap. Jeg har lest og lært om hud, produkter og satte det sammen med erfaring. Og jeg kjenner min hud og kropp ut og inn... Med et effektivt program tok det i underkant av 6 mnd og nå er huden mer stabil og jeg kan gå uten sminke. Jeg kjenner min kropp

Og om man går til hudpleier eller hudlege så husk at de ikke nødvendigvis vet best alltid. ...Derfor lurt å kunne noe selv og å følge magefølelsen. ..

Toner gjør at PH i huden blir balansert. PH kan bli forstyrret av feks vann og rens. Og på feks min hud har det vært til stor hjelp. Om man trenger og hvilken man trenger må man finne ut av selv. Men verdt å prøve...... :sjenert:

Hei, du! Hvor har du kjøpt komedonskje? Jeg hadde en, og jeg fikk skikkelig godt til med den, jeg er avhengig! Men den er vekk!!! Og jeg kjøpte den dyr over feelunique, og har ikke tid til å vente en måned på den.. kanskje noen norsk nettbutikk eller vanlig butikk har?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Komedoner? Fint skal det være. Spør hvem som helst om de vet hva komedoner er. De fleste skjønner ikke hva du snakker om. På norsk er den vanlige betegnelsen hudormer. Det er velkjent spesielt hos tenåringer, forekomsten altså. Kviser er vanlig betegnelse for akne.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Sånn generelt er jeg stor fan av to tips som funker sånn med det samme hvis huden min kommer ut av "balansen" sin: Være ute i frisk luft, og god søvn.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Sånn generelt er jeg stor fan av to tips som funker sånn med det samme hvis huden min kommer ut av "balansen" sin: Være ute i frisk luft, og god søvn.

Dette er jeg enig med deg i. Jeg vil tilføye at (unge) jenter også kunne få mye bedre hud hvis de ikke brukte så mye sminke, primer, foundation, pudder og hva alt er. Alt dette tetter porene så huden ikke får puste.

• Liker 1
Skrevet

Dette svaret er kanskje ikke så positivt i en markedsøkonimsk sammenheng - fordi de er selvsagt forkjempere for at enhver kvinne trenger minst ørten produkter for å se fin ut, men min erfaring er altså motsatt.

Jo mindre rensing, tukling og produkter jeg har tilført huden - jo finere ble den. Jeg går til og med ikke med foundation lengre, for det ble en ond sirkel. Jeg har meget tørr hud, så jeg må smøre meg med fuktighetskrem jevnlig, men har altså kuttet ut det meste andre og ser at huden virkelig kommer seg. Akkurat som man ødelegger balansen med alt det andre..

Men folk er forskjellige. Det er ihvertfall min erfaring, og til referanse har jeg sikkert brukt over 10K på ulike hudpleie produkter de siste årene.

Anonym poster: 9917851131089dd1f5ed84c48a5f0530

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Tja. Helt ærlig er huden min like fin om jeg peeler den to ganger i uka og bruker maske, enn om jeg ikke gjør det.

Jeg fjerner all sminke hver kveld og bruker en riktig fuktighetskrem for meg. Bruker også sminke huden min tåler. En gang i bland peeler jeg og bruker maske, men er sjeldent jeg gidder siden jeg ikke ser forskjell ;) Har ikke problemhud.

Gjest Euforia
Skrevet

Enig med de siste over meg. Huden min er perfekt når jeg ikke gjør noe som helst med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...