AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Her kommer det et lite hjertesukk.. Jeg skal gifte meg rett over nyttår, og er i utgangspunktet kjempeglad for det. Men i dag har jeg en tung dag. Var og hentet brudekjolen min, og siden samboeren min er utenbys, prøvde jeg den på her hjemme. Kjolen er fantastisk, kunne ikke drømt om noe bedre, det er meg inni den som er problemet. Jeg er ikke pen, har aldri vært det. Har alltid vært grå mus-typen, er absolutt ikke pen på noen måte. Jeg innbiller meg det ikke, slik er det og jeg har forsont meg med det (trodde jeg). Jeg har mange kvaliteter som betyr mye, mye mer enn et vakkert utseende noengang vil gjøre. Men av en eller annen grunn føles dette sårt i forhold til bryllupet. Har vært overvektig siden tenårene - dette prøver jeg å gjøre noe med, har gått ned en del, men det går treigere nå for tiden. Begynner å skjønne at jeg fremdeles vil være langt fra slank når jeg gifter meg. På en måte greit siden jeg da slipper å sy kjolen inn noe særlig, meg allikevel.. Huff, nå sutrer jeg. Jeg vet det. Men det hadde vært så fantastisk å kunne gå oppover midtgangen og virkelig ta pusten fra folk, og med glede kunne plukke ut bilder til takkekort og innramming. Være nydelig pen bare for en dag. Dessverre lar ikke dette seg gjøre. All verdens sminke, hår og smil kan ikke gjøre meg til en vakker brud. Jaja, I'll get over it. Jeg er jo uansett overlykkelig over å gifte meg. Sikkert bare en dårlig dag idag og for mye dumme tanker. Noen andre som har tenkt det samme? Hva gjør dere for å skubbe unna slike tanker?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Hm...vanskelig å muntre deg opp uten å komme med en masse klisjéer. Men jeg spør deg: Har du noensinne sett en stygg brud? Det har ikke jeg. En brud er liksom vakker per definisjon, delvis fordi hun er pyntet og gjort til en ekstra vakker utgave av seg selv, men mest fordi lykken og kjærligheten får henne til å stråle! Jeg er også lite pen, og visste med meg selv at ingen kom til å få bakoversveis av min slående skjønnhet da jeg skred inn i kirken. Men det hadde liten betydning for meg, for jeg visste at jeg for brudgommen er verdens vakreste person, og at jeg den dagen skulle være så heldig å få gifte meg med ham og dele lykken med mine nære og kjære. Det er jo DET som teller! Jaja, du vet jo dette, men...bare gled deg - det vil bli den beste dagen i ditt liv! :-)
Jade Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Man trenger ikke være fotomodell for å være nydelig! Og selv om sminke og frisørene ikke kan trylle, så kan de gjøre STOR forskjell! Mange fotomodeller og skuespillere er ikke spesielt pene, men med stylister, blir de tryllet til kjempepene damer! Det er viktig at du finner en frisør/sminkør som vet å fremheve dine fine trekk med sminke, og finne en frisyre som passer fint til ansiktsformen din! Husk at din kommende mann elsker deg og finner deg tiltrekkende! Og en nydelig kjole vil nok gjøre deg enda mer tiltrekkende! Pass også på å ha flatterende undertøy som du føler deg vel i til natten
Jente89 Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Huff, det gjør vondt å lese at du føler det sånn. Har desverre ingen egne erfaringer som kan hjelpe deg sånn i forhold til bryllup, men må jo innrømme at jeg har følt det sånn noen ganger selv i andre sammenhenger, det tror jeg de fleste har. Er ikke sikkert det er noe hjelp i det jeg sier her, men tenk på hva mannen din kommer til å tenke når han ser deg. For han er du antagelig den vakreste i hele verden! Alle vennene dine, hele familien din kommer garantert til å gispe av lykke når de ser hvor lykkelige dere er denne dagen og hvor vakker du kommer til å være! Uansett hva du tenker om deg selv vil det være en "tøffere dom" enn hva andre syns om deg. Prøv å tenke positive tanker og konsentrere deg om alle de fantastiske følelsene du kommer til å ha den dagen. Du kommer helt sikkert til å se fantastisk ut! Og husk: Ha et ønske om å se ut som den aller beste versonen av deg selv! Det er DEG han vil gifte seg med, det er DEG de kommer for å se på og dele lykken med. Lykke til! Håper du føler deg bedre
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Hei Du TS..Det er fortsatt mange måneder til nyttår..Du kan klare ti kilo om du er flink med dietten! Jeg dro til ernæringsspesialist og fikk satt opp en diett uten sukker og usunne fettyper. Du kan klare det..! Jeg er sikker på at du uansett er flott slik som du er! OG husk, din mann elsker deg for den du er, og vil nok helst se deg slik som du er på deres dag..
Anglofil Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg tenker det samme om meg selv. Kjolen er nydelig og alt det der, men jeg gruer meg til bryllupet, samtidig som jeg gleder meg. Jeg har bevisst valgt en lang kjole så jeg slipper å beskymre meg for de stygge og i mine øyne feite ben, og jeg tenker stadig på kjolen og at den er stroppløs fordi jeg aldeles hater armene mine. Så jeg har siden april trent for harde livet, og lagt om livsstilen. Ikke for å slanke meg, men fordi trening spesielt gjør at jeg føler meg bedre. Men det er ikke så lett, for jeg har aldri følt meg pen, vakker, nydelig og alt det der. Og som deg så drømmer jeg om å kunne slå pusten ut av de i bryllupet mitt. For en gangs skyld vil jeg også regnes som pen og vakker. Jeg aner egentlig ikke hva vi må gjøre. Men vi må prøve å gjøre det beste ut av det og fokusere på det som faktisk betyr noe: nemlig at vi gifter oss med den personen som elsker oss for den vi er. Når jeg føler meg nede og stygg, så tenker jeg på forloveden min som tross alt synes jeg er nydelig. Og dét er jo det som teller. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg tenker det samme om meg selv. Hmm, var ikke det profilbildet du brukte før av deg selv?
Elensire Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 uff da TS! slike tanker er ikke noe gode. Men som de andre sier så er det fortsatt en god stund til nyttår, og det er mye du kan gjøre før den tid. Blant annet har du god tid til å lære deg å slutte å tenke på deg selv som mindre pen. I din kjæres øyne så er du verdens peneste. Nyt det Men hvis du føler du er en grå mus, hva med å gå til en frisør og få henne til å farge og klippe håret ditt slik hun mener du vil kle. en kan ofte bli overrasket over hvor flinke frisørene er. Dernest kan du bestille sminketime på et parfymeri eller liknende, og mange sentere tilbyr personlig shoppingassistenter. Jobben deres er å hjelpe folk til å kle seg rett. Kos deg frem til bryllupet TS. Og husk, du har vært veldig flink med vekttapet! så kos deg med planleggingen og din kjære og husk, ingen bruder er stygge. Jeg har i allefall aldri sett en stygg brud
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #9 Skrevet 5. september 2010 TS her Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord. Det betyr mye. Jeg våknet litt lettere til sinns i dag, og ringte frisøren min for å avtale en prøvetime med bryllupsfrisyrer allerede neste uke. Tror jeg trenger noe slikt for å bli mer optimistisk og kanskje tilogmed glede meg litt til å vise meg frem. Vi skal også se på hårfarger, om det kanskje hadde vært tid for en liten forandring. Hurra! Jeg vet at min tilkomne elsker meg akkurat slik jeg er. Jeg vet jo innerst inne at jeg er god nok, og at familie og venner vil synes jeg er flott uansett. Men det er ikke så lett å overbevise seg selv alltid. Det har nok blant annet en sammenheng med at jeg i det siste har bladd i mange bryllupsmagasiner for å få inspirasjon til kjole, og hvem er det som viser frem disse kjolene? Jo, perfekte, slanke, skjønne modeller. Og så blir jeg lei meg, fordi jeg tenker at uansett hvilken kjole jeg tar på meg, vil det aldri se slik ut, fordi JEG ikke er verken perfekt eller slank. Og i går tok vel disse dumme følelsene overhånd, fordi kjolen min var så vakker, mens jenta inni den var ei kort, stygg tønne som heller hadde passet i en striesekk Men som sagt, jeg jobber med saken - dette skal jeg klare! Noen kommenterte at jeg burde streve etter å bli den beste versjonen av meg selv, og det var et godt råd. Det får være godt nok - ingen kan forvente noe bedre. Heller ikke jeg. Jeg bare håper jeg klarer å ha denne tankegangen når den store dagen nærmer seg også - har lyst å kunne slappe av denne dagen og bare nyte. Når det gjelder vektnedgangen, var jeg SÅ flink i sommer, lagde sunne salater, gode smoothies etc. Trimmet nesten hver dag. Men når høsten kommer er det vanskeligere å holde de gode rutinene, aner ikke hvorfor.. Men har bestemt meg for å legge meg i selen. Og i stedet for å fokusere på bryllupet (selv om det er greit å ha som mål), så skal jeg fokusere på å være sunn og snill mot min egen kropp. Igjen, tusen takk for gode ord. Dere er snille!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #10 Skrevet 5. september 2010 Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg tenker det samme om meg selv. Kjolen er nydelig og alt det der, men jeg gruer meg til bryllupet, samtidig som jeg gleder meg. Jeg har bevisst valgt en lang kjole så jeg slipper å beskymre meg for de stygge og i mine øyne feite ben, og jeg tenker stadig på kjolen og at den er stroppløs fordi jeg aldeles hater armene mine. Så jeg har siden april trent for harde livet, og lagt om livsstilen. Ikke for å slanke meg, men fordi trening spesielt gjør at jeg føler meg bedre. Men det er ikke så lett, for jeg har aldri følt meg pen, vakker, nydelig og alt det der. Og som deg så drømmer jeg om å kunne slå pusten ut av de i bryllupet mitt. For en gangs skyld vil jeg også regnes som pen og vakker. Jeg aner egentlig ikke hva vi må gjøre. Men vi må prøve å gjøre det beste ut av det og fokusere på det som faktisk betyr noe: nemlig at vi gifter oss med den personen som elsker oss for den vi er. Når jeg føler meg nede og stygg, så tenker jeg på forloveden min som tross alt synes jeg er nydelig. Og dét er jo det som teller. Mvh Yvonne Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg må innrømme at det ikke var helt tilfeldig at jeg foreslo vinterbryllup for forloveden min (selv om det selvsagt var andre grunner også) - da kunne jeg være litt mer tildekket. Jeg er også usikker i forhold til armene mine. Jeg er veldig kraftig bygd, "kompakt" som det så fint heter, og selv om jeg har gått ned en del i vekt, har jeg fremdeles store armer. Jeg har et sjal i samme stoff som kjolen jeg skal svøpe rundt skuldre og overarmer, men inni lokalet og ved dansen blir det jo gjerne naturlig å ta dette av. Men jeg har bestemt meg for at dette ikke er noe jeg skal føle meg ille over. Det er mine armer, og de er flotte slik de er! Når det er sagt, så har jeg sett bilder av deg Yvonne, og du er nydelig. Jeg hadde absolutt ikke bekymret meg om jeg hadde sett ut som deg! Og dessuten - vi har klart å kapre to av klodens beste menn - vi har god grunn til å være fornøyde med oss selv!
punkyB Skrevet 5. september 2010 #11 Skrevet 5. september 2010 Så hvis du ser bra ut på bryllupet så er alt ok - så kan du gå tilbake til å være den 'stygge' igjen ? Tror du trenger å gjøre noe med tankesettet ditt. Svært få er direkte vakre - de fleste av oss ser nokså normale ut. Gjør man ikke noe med utseendet kan man se direkte kjedelig ut. Det er mye opp til deg selv hvordan du ser ut. Spis sunt og bli slankere - dette er ikke noe du skal gjøre til bryllupet, dette skal du gjøre for deg slev og det skal du holde på med resten av livet. Tren regelmessig - det vil gjøre at du blir slankere og du vil i bedre form både fysisk men også ikke minst psykisk. Start med å tro på deg selv - du har en du er glad i og som er glad i deg. På selve bryllupet kan du bli pyntet etter alle kunstens regler - men det som er avgjørende for at du blir vakker da er at du selv føler deg bra og at du er lykkelig, utrolig hva en bra utstråling kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #12 Skrevet 5. september 2010 Forferdelige tanker, men jeg skjønner hvor usikkerheten kommer fra. Allikevel - ta det beste av deg selv og gjør deg til ditt aller aller beste. Ikke bare for den dagen; det virker som om du resten av året skal gjøre deg selv til noe lavere enn du er? Utseende er langt i fra alt, men når du bærer slike tunge tanker om deg selv så kan jeg ikke skjønne at du får frem det beste av deg selv ellers heller. Farge håret synes jeg var en god idé... For et par år siden farget jeg håret mitt knallrødt, og av en eller annen grunn så var denne fargen utrolig flatterende til meg. Jeg kan vel si at rødt er den fargen jeg kler absolutt best når det gjelder hårfarge, og jeg hadde ingen anelse! Har fått utrolig mye oppmerksomhet og positive kommentarer. Sier ikke at du skal farge håret rødt, men hvis du får noen som kan se hvilken farge du vil kle kontra hudtonen di - så er veldig mye gjort. Du MÅ ikke være en grå mus vettu Dessuten ville jeg kanskje satse på en aldri så liten livsstilforandring når det kommer til kosthold og trening. Dette med trening alene gjør jo at man utløser så mye endorfiner at man kan tro man er verdens deiligste kvinne i noen minutter (etter trening) Uansett. Jeg er sikker på at du blir en strålende, fantastisk brud. Ønsker deg masse lykke til på den store dagen!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #13 Skrevet 5. september 2010 Kjenner meg godt igjen i det du skriver, og jeg vet at det ikke er lett, og det kommer ikke til å bli det over natta heller desverre! Men det går an å gjøre det beste ut av det. Jeg skulle ned i vekt for bryllupet, for jeg er faktisk overvektig! Men det gikk ikke helt etter planen og jeg klarte ikke det antall kilo jeg hadde sett for meg... Så der var jeg, i all min frodighet og skulle ha kjole med tynne stropper! Hva gjør man da? Jo, man kan sette seg ned å gråte og ødelegge hele dagen, ikke bare for en selv, men også for brudgommen som får ei sippe og styre med, eller man kan gråte litt fordi verden er urettferdig og jeg ble ikke så pen som jeg hadde håpet og så hoppe i det med begge beina først! Det er DERES dag! Ikke alle andre som kommer for å se på sin dag. Og de som kommer, er der jo fordi de ønsker å dele deres store dag med dere og fordi de liker dere som de dere er. Mitt råd til deg er å slappe av, tenk på mannen din som jeg er nokså sikker på at liker deg akkurat sånn som du er og helt sikkert ikke ville hatt deg på noen annen måte Lykke til kjære deg! Det kommer til å gå veldig fint
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #14 Skrevet 5. september 2010 Menneskene rundt deg kommer garantert til å synes at du er vakker! Jeg har alltid syntes at alle bruder er vakre uansett! og en kjapp kommentar til Yvonne; Jeg husker du brukte profilbilde av deg selv for en tid tilbake. Jeg synes det er trist at du ikke synes du er pen, for det er du virkelig!
Jade Skrevet 5. september 2010 #15 Skrevet 5. september 2010 Husker også profilbildet av deg, Yvonne! Og du er kjempefin!! Og det er jeg sikker på at TS er også. Som sagt, så trenger man ikke være modellvakker for å være vakker! Den selvfølelsen kan virkelig være ekkel mot en selv!
estrella Skrevet 5. september 2010 #16 Skrevet 5. september 2010 TS! Skulle likt å sett et bilde av deg! Du er nok penere enn det du lar deg selv tro. Og uansett, slik samfunnet ønsker at man skal se ut før man kan kalle seg pen stemmer ikke med virkeligheten! Å være pen er mye mer enn å bare bruke størrelse 34 og 36 i klær!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #17 Skrevet 5. september 2010 TS, jeg vet hva du gjort feil! du prøvde den fantastiske brudekjolen din uten sminke, og uten å ordne håret, ikke sant? Og kanskje i en dårlig kunstig belysning? Så det var akkurat som du bleknet, og så bleik og livløs ut, akkurat fordi kjolen var så fin? Det skjedde meg òg, men tro meg, når den dagen kommer, i ordentlig lys, sminket og greier, du kommer til å være på din aller fineste, akkurat som alle andre bruder. *klem* man må aldri prøve sånne fancy kjoler uten å sminke seg og ordne håret først. Det bør rett og slett bli forbudt! 3
Jade Skrevet 5. september 2010 #18 Skrevet 5. september 2010 Anonym over her har et veldig godt poeng
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #19 Skrevet 5. september 2010 Nå er jeg sikkert stygg, men hvorfor må alle på død og liv ha kjoler uten arm eller med tynne stropper? Jeg er tynn, men har IKKE lekre overarmer. Mine kjoler har alltid noe som dekker halvparten av overarmen...
Anglofil Skrevet 5. september 2010 #20 Skrevet 5. september 2010 Nå er jeg sikkert stygg, men hvorfor må alle på død og liv ha kjoler uten arm eller med tynne stropper? Jeg er tynn, men har IKKE lekre overarmer. Mine kjoler har alltid noe som dekker halvparten av overarmen... Man velger vel det man synes er pent selv? Selv var det kun dén kjolen jeg syntes var fin, ergo ble det den. I tillegg føler jeg meg mindre stygg i den enn i andre kjoler, men jeg synes jeg er stygg uavhengig av hvorvidt jeg har en stroppeløs kjole eller ikke. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå