Gå til innhold

Stille som toastmaster eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine gifter seg i juni neste år, og denne uken sendte hun meg en koselig melding hvor hun lurte på om jeg og mannen min kunne tenke oss å ta på oss jobben som toastmastere for kvelden.

Jeg og mannen har aldri vært toastmastere før, men ingen av oss er redd for å prate foran folk etc, så oppgaven i seg selv skulle nok gått fint.

Men et par elementer som gjør at jeg har lyst til å takke nei...

Vi har en toåring fra før, og erfaringsmessig blir barn bedt i bryllupet. Om både mannen og jeg er toastmastere kan det fort bli litt styr med at han vil til oss i stedet for å sitte med besteforeldre f.eks, mens vi prater og ordner.

Men den største "grunnen" til at jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre er at vi for tiden forsøker å få barn nr 2. Skulle det klaffe nå, så har jeg termin rundt april/mai, og forrige gang klaffet det i alle fall fort - så jeg forventer at i dette bryllupet er jeg enten nybakt mamma eller høygravid... Men det er jo ikke noe jeg har lyst til å si til kusinen min allerede før jeg er gravid ;)

Så, hva hadde andre gjort? Takket ja og regnet med det gikk fint?

Eller takket nei, og hva er evt "gyldig" grunn/unnskyldning? (Jeg er ikke noe flink til å si nei til ting.. i alle fall ikke uten å fortelle GOD grunn. Flink-pike-syndromet).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter... :sjenert:

Skrevet

Jeg ville takket for tilliten, men desverre måttet takke nei, da det blir en litt for stor oppgave å ta på seg for dere.

Skrevet

Hvis dere er usikre, så ville jeg takket nei. Det er så kjedelig for brudeparet hvis dere melder avbud, og de må finne en ny. Dessuten er det fint med toastmastere som kan ha fullt fokus på oppgaven sin, og ikke måtte passe unger i tillegg.

Skrevet

Jeg synes det bør gå an å bruke barnet dere allerede har som "unnskyldning" for å takke nei da, altså la være å nevne at dere prøver å få nummer to nå, det bør være mer enn god nok grunn. :) "Jeg synes det er utrolig koselig å bli spurt, men tror dessverre jeg bør takke nei fordi jeg ikke føler jeg kan gjøre jobben så godt som dere fortjener - mest fordi toåringen vår sannsynligvis trenger litt mer oppmerksomhet enn det jeg kan kombinere med toastmasterrollen" eller noe lignende? :)

Skrevet

Enig med siste taler - da slipper dere å skuffe på et senere tidspunkt. Og riktig formulering også.

Skrevet

Tusen takk for svar, var noe i den gaten jeg tenke jeg også - og fin formulering Anonym kom med.

Da ble det sånn, og så skjønner de sikkert sammenhengen også om jeg står der med stor mage eller nyfødt baby i juni :ler:

• 1 måned senere...
Skrevet

Må bare oppdatere på denne. Det klaffet fort, og jeg er nå gravid med termin halvannen uke før bryllupet. Så er veldig glad jeg dro en hvit løgn og takket nei - og jeg gleder meg til det straks er offentlig sånn at jeg kan fortelle kusinen min den ordentlige grunnen til at vi takket nei ;)

Skrevet

Må bare oppdatere på denne. Det klaffet fort, og jeg er nå gravid med termin halvannen uke før bryllupet. Så er veldig glad jeg dro en hvit løgn og takket nei - og jeg gleder meg til det straks er offentlig sånn at jeg kan fortelle kusinen min den ordentlige grunnen til at vi takket nei ;)

Gratulerer så mye :D

Skrevet

Hihi, det var jo utrolig koselig å høre, gratulerer! :D Og kusinen din tok "avslaget" greit også, det var ikke noen problemer der, håper jeg? Uansett går det vel greit når du forteller den egentlige grunnen :D

Skrevet

Gratulerer så mye med baby på vei. Godt at det ordnet seg med kusinen din =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...