AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Jenta vår på 3 år har siden onsdag vært syk. Hun har feber, men ingen andre symptomer. Virker ikke som om hun har vondt noen steder. Feberen varierer alt fra 37 til 40.8 ... (og det er vel HØYT?) Ringte legen i går når hun begynte å få veldig høy feber, de hadde ikke mulighet til å ta henne inn før tirsdag. Ringte så legevakten som mente det var virus av noe slag. Ringte barneklinikken for sikkerhets skyld, og de sa vi burde komme om feberen gikk over 41 grader eller hun fikk veldig dårlig allmenntilstand. Når feberen er høy er hun helt slapp, ligger bare på sofaen og orker ingenting. Spiser lite, men har fått i henne litt yoghurt, is og frukt disse dagene. Når feberen er lav er hun høyt og lavt og leker masse. Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det de sa på legevakt/barneklinikk (kanskje er jeg hysterisk), er det noen som har vært borti lignende?
Gjest wild bird Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Hun kan ha urinveisinfeksjon, f.eks. Min yngste hadde det, og fikk høy feber i mange dager, uten andre symptomer. Ta en prøve og lever på legevakten.
Miss Puddel Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Jeg hadde aldri i verden slått meg til ro med en telefonuttalelse fra lege på det der. Da hadde jeg tatt med meg ungen på legevakt og fått dem til å ta en blodprøve etc.
litle_my Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Så lenge almenntilstanden "mellom slagene" er god, så trenger du ikke å bekymre deg. Barn får lett høy feber for "ingenting".
Ellam Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Ja har opplevd det samme med alle mine tre barn når de hadde tre-dagersfeberen eller fjerde barnesykdom som den også heter. Feber, også høy, i 3- 4 dager, og så den 4 eller 5 dagen prikker over hele kroppen. Tror ikke du trenger å bekymre deg hvis allmenntilstanden mellom febertoppene er fin, men hvis feberen fremdeles er der på tirsdag er det jo greit å dra til legen. God bedring til barnet:)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Flere barn på avdelingen der jeg jobber (0-3 år) Har hatt et par dagers HØY feber den siste uka. De har heller ingen andre symptomer. Hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager kontakt lege igjen!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Takk for svarene! Når jeg kledde av henne ved kveldsstellet isted så jeg at hun hadde et slags rødt utslett på magen, så ut som sprengte blodkar. Ikke helt prikker, mer som tynne, lite synlige streker... Sjekket for sikkerhets skyld med glass + om hun kunne legge haken på brystet (tilfelle hjernehinnebetennelse), og ingen symptomer. Regner med det er den fjerde barnesykdom, hun begynte i bhg for første gang nå i høst. Får følge med på formen hennes i kveld og i natt. TS
Caramba Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Sønnen min har også hatt den barnesykdommen og det artet seg som du beskriver. Du får følge med på feber og almentillstand fremover (Noe du helt sikkert gjør ). Hvis du synes feberen blir veldig høy så går det an å kontakte legevakten igjen, da burde de ta en enkel blodprøve for å se om det er virus eller en infeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå