Heine Skrevet 4. september 2010 #1 Del Skrevet 4. september 2010 Linn Skåper og NRK kopierer den engelske serien "extras", men det blir bare platt. Her i Norge er vi vel nødt ti kvotere kvinnlige komikere, men gud hvor trøttsomt resultatet blir. http://www.vanityfair.com/culture/features/2007/01/hitchens200701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 4. september 2010 #2 Del Skrevet 4. september 2010 Passende overskrift må jeg si. Så hvis Linn Skåber kopierer en eller annen serie, så er ikke kvinner morsomme. Saklig ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #3 Del Skrevet 4. september 2010 Så er ikke Linn Skåber morsom, så dersom du går ut i fra hennes humor så forstår jeg hvorfor du ikke synes kvinner er morsomme. Linn Skåber synes hun selv er morsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heine Skrevet 4. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 4. september 2010 Spelet var et eksempel på en hypotese som du kan lese mer om i den andre linken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 4. september 2010 #5 Del Skrevet 4. september 2010 Huff stakkars oss kvinner. Ikke er vi morsomme og ikke har vi selvironi Linn Skåber har en meget spesiell form for "humor", så jeg kan ikke akkurat si at jeg forbinder henne med resten av kvinnfolkene her i verden når det kommer til humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 4. september 2010 #6 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Jeg syns ikke at Harald Eia og Bård Tufte Johansen er morsomme. Så da konkluderer jeg med at menn er ikke morsomme... Endret 24. september 2010 av ¤Vamp¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 4. september 2010 #7 Del Skrevet 4. september 2010 Linn Skåber har faktisk tidvis en bra taiming, så jeg vil faktisk si hun tidvis kan være bra. Men det er ikke å stikke under en stol at menn er morsommere. Siden det er viktigere for kvinner at partnere har humor/er morsom en tilfellet er andre veien så vil så klart flere menn dyrke det å være morsom. Og jo flere som driver med en ting jo større sannsynlighet er det for at noen får det til. Det betyr ikke at det ikke finnes morsomme damer. Kun at det finnes flere morsomme menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 4. september 2010 #8 Del Skrevet 4. september 2010 ...Eller at kvinner har bedre humor, og derfor lettere ler av både hverandre og menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 4. september 2010 #9 Del Skrevet 4. september 2010 ...Eller at kvinner har bedre humor, og derfor lettere ler av både hverandre og menn At kvinner har bedre humor i den forstand at de liker å le, er ikke umulig! Det er jo derfor vi menn forsøker å være morsomme for at dere skal like oss. Mange feiler nok, men siden det er flere menn som prøver å være klovn, så blir det flere menn enn kvinner som er gode i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Constanze Skrevet 4. september 2010 #10 Del Skrevet 4. september 2010 Linn Skåber har en fantastisk humor i mine øyne, så hvis hun har dårlig humor så har jeg det også. Men hvis god humor er Harald Eia og Bård Tufte så er jeg faktisk stolt av å si at jeg har dårlig humor. Linn Skåber er herlig morsom - akkurat min type humor. Ler bare jeg tenker på den nye serien hennes Og hva er tullet med at det ikke kan være morsomt fordi om det er hentet fra en utenlandsk serie? Jeg holdt på å le meg ihjel av Etaten også, jeg ... men det er vel også tegn på min dårlige humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #11 Del Skrevet 4. september 2010 Etter min erfaring er det nå langt flere menn som har god humor enn kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 4. september 2010 #12 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Etter min erfaring er det nå langt flere menn som har god humor enn kvinner. Enig det er flere menn med "god" humor. Men det er også mange kvinner som har god humor, har sett ganske mange virkelig gode kvinnelige standup komikere i det siste. Men fortsatt er det maange flere menn... Endret 4. september 2010 av Inx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 4. september 2010 #13 Del Skrevet 4. september 2010 Det er få morsomme kvinner i Norge. Men det er mange morsomme kvinner i Storbritannia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #14 Del Skrevet 4. september 2010 Det er noen skikkelig flinke kvinnelige komikkere, men "vanlige" kvinner syntes jeg er skrale når det gjelder humor. Der er gutter mye bedre. Jeg syntes gutter har mer selvironi. Kvinner tør ikke drite seg ut og da blir det ofte litt selvhøytidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 4. september 2010 #15 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg syns faktisk at de kvinnelige komikerne i Norge er bedre enn de mannlige. De mannlige er helt like, snakker om det samme, på samme måten. Linn Skåber og Pernille Sørensen er utrolig morsomme! Og vil ikke menn ha morsomme damer? :klø: Jeg vil hvertfall ikke være sammen med en dame som ikke kan få meg til le, og jeg har ikke møtte så mange damer som ikke har vært morsomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #16 Del Skrevet 4. september 2010 Å være morsom handler i stor grad om å ta plass. Jenter blir flasket opp med at vi skal være snille og flinke og ikke ta plass. Vi skal føye oss og jenke oss og oppføre oss pent, ti stille og høre etter. At jenter tar plass med selvfølge, er relativt nytt i samfunnet vårt. Kanskje når dette blir oppfattet som normalt og ikke minst akseptert og tillatt, vil det etterhvert blomstre frem flere kvinner som tør å slippe seg løs og leke. Det hjelper ikke om man blir fortalt at man ikke er morsom, av natur. Da er det kun de som er trassige og skal vise at det er feil.. er det nødvendig? Hold dere for gode til å tråkke på medmennesker, la alle få være seg selv, og klapp frem de som lykkes. Misunnelse lyser lang vei i jantelandet Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 5. september 2010 #17 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Etter min erfaring er det nå langt flere menn som har god humor enn kvinner. Jaja, men da får menn lage ablegøyer til hverandre og le, så får damene sitte og blomstre og smile høflig Endret 5. september 2010 av Ylvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. september 2010 #18 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg synes Linn Skåber er morsom i Nytt på Nytt. Og litt ellers. Når det kommer til Spelet, så jeg på i ti minutter, da orket jeg ikke det mer. Det var ikke morsomt. Harald Eia er definitivt ikke morsom. Bård Tufte Johansen er heller ikke morsom, men jeg vet at de fleste gutter/menn liker disse, så kanskje det ikke handler så mye om god/dårlig humor, men at kvinner og menn gjerne ler av forskjellige ting. Jeg synes ikke Otto Jespersen er morsom. Jeg synes ikke at Thomas Gjertsen er morsom. Sånn sett kan jeg jo generalisere å si at menn ikke er morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heine Skrevet 5. september 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 5. september 2010 Ok, regner med at så godt som ingen leste artikkelen i linken. Denne hypotesen er ikke min, men jeg synes mye av det som sto skrevet stemmer. At artikkelforfatteren bevisst ønsker å provosere og setter ting på spissen gjør at han oppnår den reaksjonen han er ute etter. Han skriver i tilegg at de eneste jentene som er morsomme er enten feite, lesbiske eller jøder. Selvfølgelig er det mange morsomme jenter, men de er det høyst ufrivillig. De som bevisst prøver å være morsomme etterligner guttas vulgære sjokkhumor alla torsdagsklubben. (som jeg personlig synes grenser til mobbing) Noe av grunnen til at svært få jenter er morsomme kan kanskje forklares biologisk som Christopher Hitchens gjør, fremfor å rope opp om kvinneundertrykkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #20 Del Skrevet 5. september 2010 Så trist da. Kanskje du skulle prøve å utvide bekjentskapskretsen din litt? Jeg kjenner mange morsomme kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå