Gå til innhold

Gir du beskjed om ditt barn ikke kommer i et besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp gjennomført et koselig bursdagsbesøk for barnet mitt (barnehagealder). Bursdagsbarnet har gledet seg veldig til det, og vært veldig spent.

Så begynner besøket, og vi venter ganske lenge med maten ettersom vi mangler noen barn. Spiser etter en stund, og ungene leker. Det er veldig få barn da tre barn aldri dukker opp - og det var et relativt lite besøk i utgangspunktet.

Bursdagsbarnet har hatt en koselig dag, men er lei seg over at noen "bestevenner" manglet. Det var litt stusselig med så mange ledige plasser rundt bordet.

Jeg vet at barnet mitt er populært, og har mange venner - så har ingen bekymringer rundt dette. Jeg forstår også godt at folk ikke kan komme. Men jeg synes det er så rart at man ikke gir beskjed.

Jeg har alltid gitt beskjed om vi ikke kan komme i bursdager, og regnet med at dette var vanlig. Skrev forøvrig i invitasjonen at "gi en lyd dersom du ikke kan komme".

Gir du beskjed om ditt barn ikke kommer i bursdagsbesøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav alltid beskjed om ungene ikke kunne komme.En skulle tro det var normal folkeskikk? Mulig jeg som er gammel ..?

Skrevet (endret)

Selvsagt gir man beskjed om barnet ikke kan komme.

Endret av Het Potet
Gjest Beskjedgiver
Skrevet

Det er nok uvanlig å ikke gi beskjed.

Men kan det være at innbydelse ble gitt i "litt for god tid"?

Det er jo en sjanse for at folk glemmer ting da, men når det var 3 stk er det litt rart.

Kanskje mobilen din var uten nett.

Ikke godt å vite...

Skrevet

inbydelsen ble delt ut på mandag, hengt opp i barnehagen. Sjekket at alle hadde tatt med sin hjem. Tror ikke mobilen har vært uten nett, men ikke så lett å vite.. Den har jo vært i vesken/hjemme/på jobb og alle andre steder jeg ferdes..

Jeg synes bare det var påfallende mange med tre borte...og ingen beskjeder.

Skulle ønske jeg kunne forberede bursdagsbarnet i forkant, i stedet for å se h*n vente forventningsfullt på dem som ikke kom...

Skrevet

Dårleg å ikkje gi beskjed. Det gjer ein vel uansett barn eller vaksen? Uhøfleg.

Skrevet

Man bør be om S.U. i innbydelser dersom man ønsker å vite om folk kommer før selskapet er eller ei.

Skrevet

Sier ifra om vi ikke kan komme ja , ren folkeskikk det.

Ikke opplevd at folk ikke sier fra, om de ikke kommer..enda...

Skrevet

Har til og med opplevd at folk ikke svarer eller møter opp i bryllup - så det jeg oppfatter som normal folkeskikk er nok på vei ut dessverre. Vi med barn får ta ansvar for å bringe denne gammeldagse skikken videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...