Djungelvrål Skrevet 5. september 2010 #21 Skrevet 5. september 2010 Tror vi er heldige i norge som har 37,5 timers uke (35,5 helsevesenet) Vet de jobber mye mer i USA. Husker ikke hva timeantallet er men....
Xanadus Skrevet 5. september 2010 #22 Skrevet 5. september 2010 Sykepleier, hjelpepleier, barnehagetante,lærer (utenom "undervisningen" på 45 minutter, der elevene jobber i grupåper og er selvgående uansett), selger i klesbutikk, Statoil og billettkontrollør. Barnehagetante er kanskje avslappende, det innebærer jo bare å være tante for en gruppe barn. Ansvaret overlates jo til foreldrene etterpå. Pedagogisk assistent i barnehage derimot- det er noe helt annet. Det er en krevende og meningsfylt jobb som ikke er spesielt avslappende, men det gir en svært mye tilbake.
Rødtoppen86 Skrevet 5. september 2010 #23 Skrevet 5. september 2010 At noen kan si at barnehagetante er avslappende er meg uforståelig. Da må man jobbe i en barnehage hvor det er overflod av ansatte. Jeg gjør ikke annet enn å ha øyne i nakken og springe frem og tilbake hele dagen for å se at alt går bra. Skifte bleier gjør man i ett, ordne måltider, legge de som skal, vekke de som skal opp, ordne mat igjen, rydde etter mat osv. Du sitter ikke akkurat på ræva og drikker kaffe mens ungene styrer seg selv. Kjenner jeg blir irritert over å tro slikt.
Xanadus Skrevet 5. september 2010 #24 Skrevet 5. september 2010 At noen kan si at barnehagetante er avslappende er meg uforståelig. Da må man jobbe i en barnehage hvor det er overflod av ansatte. Jeg gjør ikke annet enn å ha øyne i nakken og springe frem og tilbake hele dagen for å se at alt går bra. Skifte bleier gjør man i ett, ordne måltider, legge de som skal, vekke de som skal opp, ordne mat igjen, rydde etter mat osv. Du sitter ikke akkurat på ræva og drikker kaffe mens ungene styrer seg selv. Kjenner jeg blir irritert over å tro slikt. Jeg jobber i barnehage, og vet hvordan det er der, men jeg er IKKE barnehagetante.
Gjest Atanih2 Skrevet 5. september 2010 #25 Skrevet 5. september 2010 Sykepleier, hjelpepleier, barnehagetante,lærer (utenom "undervisningen" på 45 minutter, der elevene jobber i grupåper og er selvgående uansett), selger i klesbutikk, Statoil og billettkontrollør. Å være selger i klesbutikk er så absolutt ikke avslappende...
missLynch Skrevet 5. september 2010 #26 Skrevet 5. september 2010 "Spesialrådgiver" i kommunen. Det er somregel stillinger som er opprettet til noen som var ubrukelige i jobben sin men umulig å sparke. De gjør overhodet ingenting og får fett betalt. Bingo. Vi har en sånn en på jobben min, også. Jeg har aldri sett noen jobbe så lite. Ellers er vel en del jobber i perifere småkommuner et hett tips. Det er grenser for hvor travelt det kan bli på klesbutikker etc på slike steder. Jo mindre folk, jo bedre.
Djungelvrål Skrevet 5. september 2010 #27 Skrevet 5. september 2010 (endret) Barnehagetante er kanskje avslappende, det innebærer jo bare å være tante for en gruppe barn. Ansvaret overlates jo til foreldrene etterpå. Pedagogisk assistent i barnehage derimot- det er noe helt annet. Det er en krevende og meningsfylt jobb som ikke er spesielt avslappende, men det gir en svært mye tilbake. Tante for en gruppe barn?? Du mener, skifte bleie, mate, legge, leke med dem, rydde, lage mat, gå tur i alt slags vær, trøste, passe på,oppdra, irettesette, sette grenser. osv. Jeg gjør ikke alt det med mine tantebarn hvertfall! Det er en krevende jobb. Pedagogiske ledere gjør akkurat de samme tingene men har pedagogiske, administrative og tilretteleggingsoppgaver i tillegg. Dvs. de sitter mer på rompa men har større ansvar utover bare det å passe barn. "Ansvaret overlates jo til foreldrene etterpå" Veeel...... noen unger er der i 9 timer pr dag, foreldrene har dem i 3 timer hjemme før de legges... Barnehagen har ansvaret da for tre ganger så mye av dagen som foreldrene, kan ikke bare leke tante da. Tygg på den du! Endret 5. september 2010 av Vinnie
Pingting Skrevet 5. september 2010 #28 Skrevet 5. september 2010 Å jobbe på NAV er vel noe sånt noe Håper det var en spøk? Jeg kjenner flere som har jobbet på NAV, to av de måtte slutte for å unngå å bli utbrent. Selv om NAV-systemet sikkert kan kritiseres opp og ned betyr ikke det at folkene som jobber der ikke gjør noe. For meg tror jeg faktisk ikke at en jobb der man gjør lite og har mye dødtid ville være særlig avslappende. Jeg har hatt et par slike, og ender som regel opp med å bli utrolig sliten i hodet, trøtt og tiden går saaaakte - noe som fører til at jeg blir rastløs. Da ville jeg heller hatt en jobb hvor man kan gjøre arbeidsoppgavene i passe tempo, hvor det ikke er for vanskelig å utføre dem men at det heller ikke blir 100% rutine (= dødskjedelig). Dét høres avslappende ut i min verden, selv om det sikkert ikke var poenget med denne tråden
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #29 Skrevet 5. september 2010 Er ikke å kjøre traiuler ganske avslappende da? Så lenge man ikke må stoppe vært 5 minutt. Eller hva med forfatter? Der styrer man seg vel selv? Egentlig tror jeg det beste må være å jobbe for seg selv og være sin egen sjef.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #30 Skrevet 5. september 2010 Tante for en gruppe barn?? Du mener, skifte bleie, mate, legge, leke med dem, rydde, lage mat, gå tur i alt slags vær, trøste, passe på,oppdra, irettesette, sette grenser. osv. Jeg gjør ikke alt det med mine tantebarn hvertfall! Det er en krevende jobb. Pedagogiske ledere gjør akkurat de samme tingene men har pedagogiske, administrative og tilretteleggingsoppgaver i tillegg. Dvs. de sitter mer på rompa men har større ansvar utover bare det å passe barn. "Ansvaret overlates jo til foreldrene etterpå" Veeel...... noen unger er der i 9 timer pr dag, foreldrene har dem i 3 timer hjemme før de legges... Barnehagen har ansvaret da for tre ganger så mye av dagen som foreldrene, kan ikke bare leke tante da. Tygg på den du! Vel. Det stod ikke noe om pedagogiske ledere i innlegget, men pedagogisk assistent, og det er de som jobber i barnehagen men som ikke har lederansvaret.Alle de andre ansatte altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå