Gå til innhold

Status å få mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opprørt diskusjon med en venninne endte i en full krangel, hvor hun beskyldte meg for å være misunnelig på henne. Årsaken til at jeg skulle være misunnelig er den at hun har 4 barn, mens jeg bare har 2!!!! Og attpåtil har hun 4 biologiske barn, mens ett av mine barn er adoptert. Derfor mente hun altså at jeg måtte være misunnelig på henne! Jeg har aldri kjent meg misunnelig på andre fordi de har flere barn enn meg, og jeg er like glad i mitt adopterte barn som i mitt biologiske barn. Jeg har opplevd gleden ved svangerskap og fødsel, og gleden ved adopsjon, og synes jeg har nok med å følge opp 2 barn som det er, jeg ønsker ikke flere svangerskap eller flere adopsjoner, ihvertfall ikke nå. Det er klart jeg beundrer de som har krefter og overskudd til å følge opp 3-4-5 barn, men så må de kanskje sette mer av sitt eget liv tilside, karriere, interesser osv. Jeg er så fornøyd med mine to barn og mitt liv i dag!!! Hvorfor skulle jeg være misunnelig på de som har flere barn? Er det vanlig å være misunnelig på venner og venninner som får flere barn??? Har aldri tenkt at det skulle være noen grunn til å bli misunnelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingen grunn til å være misunnerlig. Jeg synest du er veldig heldig som har fått gleden til å føde og adoptere. Jeg kunne aldri ha tenkt meg 4 barn. Barn skal jo følges opp og man må jo tid til barna.

4 er for mye, jeg og min mann har blitt enige om kun 2.

Jeg synest venninnen din høres tåpelig ut, kutt henne ut som venninnne.

Har denne venninnen jobb eller fritidsinteresser? hvis nei så kan man jo få 4 barn.

Jeg vil gjerne pleie mine interesser, karriere og 2 barn.

Skrevet

det er vel det motsatte av "status" å ha mange barn.

jada jada, hiss dere opp nå alle kjærringer som sitter med 4+ barn.

Skrevet

Høres ut som venninna di er missunelig på deg som bare har to, virker som hun har tatt seg vann over hodet med alle barna sine. Men man kan ikke si at man har for mange barn og agrer derfor vrir hun det hele over på deg, og sier du er misunnelig på henne.

Kutt henne ut, høres ut som en slitsom dame.

Skrevet (endret)

Syns det ikke burde være status på hvor mange barn man har. FOr noen vil ha mange barn, mens andre vil ha få barn. Og noen vil ikke ha barn. Så å sette status-symbol ved hvor mange barn man har, provoserer meg litt... :kjefte:

Vet det var et status-symbol før å ha få barn, for da ble man sett på som rikfolk, for det var bare de som hadde råd til prevansjonsmiddel, og da unngikk man en barneflokk på 12 barn.

Idag får de fleste mellom 2-4 barn + -. Det er normalt vil jeg si.

Selv om de aller fleste jeg kjenner er 2 eller 3 søsken.

Jeg kjenner til noen få som er 1 barn, og noen få som er 5-6 barn. Ingen som ser ned på eller er missunnelig på hverken den ene eller andre. Hvorfor skulle man det?

Kanskje venninna di er sliten? Tror hun ikke mente noe med at du var missunnelig. Hvorfor skulle du være det?

Kanskje hun er litt missunnelig på deg?

Når man har 4 barn er det mye utgifter og mye tid man må bruke på hver enkelt.

Og når man har 2 barn har man straks bedre råd og kan følge litt bedre opp, og har mer tid til seg selv. SÅ kanskje det ligger noe her?

Endret av meridian
Skrevet
:fnise: Trodde det var i U-land det var status med mange barn .
Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si at det er status å få mange barn! Ikke kan jeg se det for meg heller. Da er jeg uten barn og uten lysten på barn, nederst på rangstigen.

Man kan jo begynne å lure når to voksne personer krangler over hvor mange barn de har, og hvorvidt de er sjalu på hverandre eller ikke! Uansett så syns jeg det bør være ganske så nevneverdig å faktisk ha barn som er adoptert. Det viser jo at man bryr seg om barn som ikke er ens egne. Det viser at man er bevisst på at mange barn der ute trenger foreldre, og at samfunnet trenger flere som kan adoptere barn. Det er ingen hokkuspokkus å få egne barn, det er bare å ha sex, men å fysisk adoptere et barn er en krevende prosess. Å vær vennlig å ikke bruk det som et argument for at du er "bedre" enn venninna di, for enhver mor har sine utfordringer. Alle barn er krevende, og alle barn trenger like mye oppmerksomhet, omtanke og kjærlighet, det har ingenting å si fra hvilkens mage den kom ut av.

Skrevet

Jeg har ikke forstått det her med å være misunnelig på andre for deres barn. Jeg ønsker meg barn, men jeg misunner ikke mine venner for deres barn. Det er fordi deres barn er ikke mine..Mine egne barn kommer med tiden. Jeg vil ikke ha andres, ergo jeg er ikke misunnelig. ;);)

Diskusjonen deres virker veldig umoden, og denne dama virker spesielt barnslig. Så vær den voksne og la det ligge, gå videre og gi henne et smil neste gang du ser henne. Vis at du er ferdig med greia, snakk det gjerne ut med henne men personlig tror jeg at jeg hadde prioritert andre venner. :)

Skrevet

:fnise: Trodde det var i U-land det var status med mange barn .

Jeg kunne tenke meg mange barn ... minst 4! Dette har jeg alltid hatt lyst til, og håper det skjer. Om jeg ender opp med 6 så er jeg mer enn fornøyd.

Ingen av mine venninner vil har mer enn 2, toppen 3.

Gjest SmallTalk
Skrevet

I mine øyne er det absolutt ikke status å ha fire barn, heller tvert imot.

Skrevet

I mine øyne er det absolutt ikke status å ha fire barn, heller tvert imot.

Vil du se ned på meg, eller mine 4 barn?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Er nå heller stikk motsatt. Er det morsomt å henge med en dame som må passe på barna 24/7? Nei.. Det å takle barna sine usedvanlig bra gir status og får andre til å tenke "Oi, hun er en god mor!" noe som oftest er lettere om man ikke har en hel flokk med unger. Tror nok venninna di bare er frustrert fordi kondomen sprakk to ganger for mye.

Skrevet

Er nå heller stikk motsatt. Er det morsomt å henge med en dame som må passe på barna 24/7? Nei.. Det å takle barna sine usedvanlig bra gir status og får andre til å tenke "Oi, hun er en god mor!" noe som oftest er lettere om man ikke har en hel flokk med unger. Tror nok venninna di bare er frustrert fordi kondomen sprakk to ganger for mye.

:ler: ahhh, priceless!

Er faktisk enig, er ikke lett å være mor til 4 barn, blir sikkert flere etterhvert også. Så lar hun frustrasjonen gå utover deg.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Vil du se ned på meg, eller mine 4 barn?

Hvorfor skulle jeg ønske å se ned på noen av dere? Selv om jeg mener at det ikke er status å ha mange barn, så er ikke det sidestilt med at jeg ser ned på folk som har det.

Skrevet

FOr meg er det status å ikke ha barn :gjeiper:

Skrevet

Synes det blir ganske feil å begynne å rakke ned på de som vil ha/har flere enn 3 barn også. Kommentarer som "Trodde det var i U-land slikt var status" og at "de skal jo følges opp også" (det er faktisk mulig å følge opp flere enn 2 barn, altså), blir bare smålig.

Selvsagt har TS ingen grunn til å være misunnerlig på venninnen, TS er sikkert mer enn fornøyd med de barna hun har. Og det var en virkelig umoden kommentar å komme med. Men det trenger ikke bety TS' venninne er noe mer misunnerlig heller, eller at man skal begynne å rakke ned på de som har en stor barneflokk.

Skrevet

Tror vel at det kanskje er litt "status" å ha mange barn hvis alle har samme foreldre, og man har plass til alle sammen. Fordi det liksom skal være bevis på et vefungerende forhold og sterk økonomi. Er de mange barna resultat av forskjellige forhold, skilmisser, ons osv, blir det ikke det samme "glansbildet" (adoptivbarn teller selvsagt ikke med der! Sjokkert over uttalelsen om at de ikke er likestilt med biologiske).

Men uansett blir det like dumt som om jeg skulle sagt til min lesbiske partnerskap-venninne at hun burde være misunnelig på meg som er gift og får ha sex med en mann.... :filer:

Skrevet

innenfor visse kretser/geografiske områder er det status å ha flere barn DERSOM du samtidig har god økonomi.

på sørlandet er det forsket endel på temaet, og her(vil anta rogaland garantert faller innenfor samme) så har det vært en ny trend hos dise såkalte "cafè-mødrene";

det er status å kunne jobbe deltid og få flere barn, fordi dette viser at man har en mann med god nok inntekt til å forsørge en.

det henger nært sammen med at man har råd til å ha et flott hjem selvsagt.

jeg vet ikke helt hva disse menneskene tenker faktisk er status; er det det faktum at man klarer å ligge seg til en mann med mye penger?

vel, uansett; det er faktisk status i enkelte kretser.

men jeg tror denne "venninnen" din nok tenker mer på status i henhold til evnen til å få barn(som om dette var noe som var avhengig av personlighet og status........)

og denne misunnelsen er nok vanlig og helt naturlig å kjenne på for de som strever med å få barn.

ut fra ette trekker hun kanskje konklusjonen om at siden du har adoptert barn(og dermed strevet med å få biologiske barn) så har du vært misunnelig på henne, noe som resulterer i at du kanksje er ekstra "streng"/motsier henne eller noe slikt.

altså, at når hun møter motstand fra deg(fordi du har hjerne), så tolker hun dette som misunnelse.

og siden det tydligvis ikke eksisterer noe annet i livet henne å være misunnelig over(som eks karriere/annen type status) - så er jo dette helt logisk for henne.

kutt henne ut. det er helt forkastelig at hun 1: bruker sin evne til å ha sex og dets konsekvenser som en personlig egenskap og 2: trekker inn ditt adopterte barn som noe sekundært, noe som ikke er godt nok.

patetisk.

men altialt så er hun nok lit for dum og korttenkt til å tenke selv i disse baner, så det alene er god nok grunn til å bare trekke deg unna.

Skrevet

innenfor visse kretser/geografiske områder er det status å ha flere barn DERSOM du samtidig har god økonomi.

på sørlandet er det forsket endel på temaet, og her(vil anta rogaland garantert faller innenfor samme) så har det vært en ny trend hos dise såkalte "cafè-mødrene";

det er status å kunne jobbe deltid og få flere barn, fordi dette viser at man har en mann med god nok inntekt til å forsørge en.

det henger nært sammen med at man har råd til å ha et flott hjem selvsagt.

jeg vet ikke helt hva disse menneskene tenker faktisk er status; er det det faktum at man klarer å ligge seg til en mann med mye penger?

vel, uansett; det er faktisk status i enkelte kretser.

men jeg tror denne "venninnen" din nok tenker mer på status i henhold til evnen til å få barn(som om dette var noe som var avhengig av personlighet og status........)

og denne misunnelsen er nok vanlig og helt naturlig å kjenne på for de som strever med å få barn.

ut fra ette trekker hun kanskje konklusjonen om at siden du har adoptert barn(og dermed strevet med å få biologiske barn) så har du vært misunnelig på henne, noe som resulterer i at du kanksje er ekstra "streng"/motsier henne eller noe slikt.

altså, at når hun møter motstand fra deg(fordi du har hjerne), så tolker hun dette som misunnelse.

og siden det tydligvis ikke eksisterer noe annet i livet henne å være misunnelig over(som eks karriere/annen type status) - så er jo dette helt logisk for henne.

kutt henne ut. det er helt forkastelig at hun 1: bruker sin evne til å ha sex og dets konsekvenser som en personlig egenskap og 2: trekker inn ditt adopterte barn som noe sekundært, noe som ikke er godt nok.

patetisk.

men altialt så er hun nok lit for dum og korttenkt til å tenke selv i disse baner, så det alene er god nok grunn til å bare trekke deg unna.

TS

He he he, godt svar :)!

Det verste er selvsagt dette med mitt adopterte barn, at hun skulle være mindre verdt fordi hun ikke er mitt biologiske avkom, akkurat det klarer jeg ikke å tilgi, men all dumskap forøvrig klarer jeg fint å overse :)

Linet og klart for pizzakveld med min lille familie, tusen takk for alle svar, nå er det helgefri:)

TS

Skrevet

det er vel det motsatte av "status" å ha mange barn.

jada jada, hiss dere opp nå alle kjærringer som sitter med 4+ barn.

*hisse seg opp* :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...