Coraline Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Ja, ganske latterlig egentlig, men jeg forstår ikke helt hva hun holder på med. Jeg er (veldig) interessert i en fyr, men er litt usikker på hva han vil. På en fest for noen uker siden traff min venninne han såvidt. De sa hei, og det var det liksom. Nå har hun lagt han til på facebook. Jeg forstår meg ikke på folk som legger til alle de noen gang har møtt, spesielt da en som en god venninne er interessert i. Må også nevnes at hun er den venninnen jeg prater mest med om dette "forholdet" eller hva det nå er, og hun vet godt hvor usikker jeg er, og hvor frustrert jeg kan være til tider. Er det bare jeg som er helt idiot nå, eller forstår dere at jeg blir litt irritert?
Gjest Karoline Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Skjønner deg godt! Jeg hadde også blitt irritert. Men slike ting er også noe av grunnen til at jeg er forsiktig med å stole på og fortelle ting til alle de gode venninnene mine.
Coraline Skrevet 4. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2010 Nei, jeg stoler på henne, det er ikke det. Jeg vet at hun ikke har noen skumle baktanker. Men hun forstår ikke hvorfor jeg ikke liker det, for hun vil jo bare ha flere venner på facebook. Men se å skaff deg dine egne venner da! argh.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Hun er sosial og du er passe psyk som reagerer på det. For all del, dersom du blir sammen mad han typen og oppfører deg slik overfor han så kommer det til å bli fort slutt.
Coraline Skrevet 4. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2010 Men tingen er jo at hun ikke KJENNER fyren. Hun vet mye om ham, via meg, fordi jeg stoler på henne. Han var jo full da de hilste, og husker nok ikke hvem hun er engang. Hadde selvfølgelig vært noe annet om vi var sammen, og hun hadde møtt ham i edru tilstand. "Må jo følge litt med på ham" var kommentaren hennes. Det blir litt creepy, føler jeg.
Topplue Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Kan det være at du egentlig bare prøver å være hyggelig og god venninne? At hun la han til fordi hun ønsker å "finne mer ut om han"?
Gjest Katee Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Vet ikke om jeg hadde lagt så mye i det. Noen folk legger jo til såkalt bekjente i hytt og pine noe jeg ikke skjønner meg helt på, men det er da en annen sak. Kanskje hun bare vil følge med hvordan dette utvikler seg (både fra din og hans side)? Jeg skjønner at du blir usikker, men man blir gjerne litt paranoid oppi sånne situasjoner (og det vet jeg av erfaring )
Coraline Skrevet 4. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2010 Men hvorfor skal hun finne ut mer om ham? Det er jeg fullstendig i stand til å gjøre selv. Jeg vet jo at hun er verdens snilleste, og ikke mener noe vondt med det, så jeg skal ikke lage noe oppstyr. Men jeg kjenner det irriterer litt uansett.
Piral Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Jeg kan forstå at du blir litt irritert, men jeg tror det er viktig å huske på facebook venner er ikke ordentlige venner. Kjenner mange som bare legger til folk de knapt har sagt hei til engang, og av den grunn har 1,500 venner der liksom. Men som sagt, kan forstå at du blir irritert. Men det er sikkert ikke så mye å bry seg om skal du se. :-)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 ro ned =) sånn gjør folk på facebook... Du virker litt sjalu og kontrollerende.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Men hvorfor skal hun finne ut mer om ham? Det er jeg fullstendig i stand til å gjøre selv. Jeg vet jo at hun er verdens snilleste, og ikke mener noe vondt med det, så jeg skal ikke lage noe oppstyr. Men jeg kjenner det irriterer litt uansett. Kan jo hende hun syntes det å interessere seg for dine venner er noe en god venninde gjør.
Gjest Uglefot Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Jeg tror du er litt sjalu...for vi snakker om Fb her. Jeg har fått venneforespm fra folk jeg aldri har snakket med engang. Folk er nysgjerrige og vil ha flest mulige de kan snoke på. Drit i det. Ikke bruk energi på slike småting.
Gjest Taxmannen Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 alle legger meg til på facebook når jeg har møtt de i noen minutter fest/skole osv osv. Helt normalt xD
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Du TS.. ta og ro deg ned. Jeg har flere venner på Fb som jeg aldri ha møtt eller snakket med IRL. For eksempel så har jeg fått noen venner fordi jeg/de har hatt mange felles venner på FB og så har vi blitt nyskjerrige på hverandre. Det skulle tatt seg ut om en av vennene mine ble sjalu fordi jeg la til noen på FB.
Coraline Skrevet 4. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2010 Ro meg ned? Var da virkelig ikke klar over at jeg hadde hisset meg opp? Jeg sa det irriterte meg litt. Og forøvrig synes jeg det er en uting å legge til alle man noengang har møtt. Se på meg, jeg har 1000 venner på facebook liksom. LIKE, SO POPULAR, OMG! Det må da være et slit å få førti tusen nyhetsoppdateringer hver dag. Men dere om det. Jeg takker for meg, har fått noen gode råd, og noen sure oppstøt, og innser at det ikke er noe problem. Jeg forstår det ikke, men jeg skal drite i det.
Bringebærjenta Skrevet 4. september 2010 #16 Skrevet 4. september 2010 For mange er terskelen for å legge til noen på facebook svært lav. Jeg har jo venner der inne med noen tusen venner, og det er ikke mulig at de er gode venner med alle. For noen holder det at det er typen til venninna til datteren til bestemoren til han Kåre borti gata. Siden hun er en veldig god venninne synes jeg u skal la tvilen komme henne til gode. Kanskje hun bare er den beste venninnen du kan tenke deg som har lagt han til for å finne ut mer om han og undersøke litt for deg. Trenger ikke være annet enn det. Eller så er hun kanskje nysgjerrig på hvorfor du liker han så godt? Om hun begynner å kontakte og forelså at de to skal finne på ting sammen, først da er det ugler i mosen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #17 Skrevet 5. september 2010 For mange er terskelen for å legge til noen på facebook svært lav. Jeg har jo venner der inne med noen tusen venner, og det er ikke mulig at de er gode venner med alle. For noen holder det at det er typen til venninna til datteren til bestemoren til han Kåre borti gata. TS her. Gidder ikke logge inn. Jeg stoler på henne 100%, og vet at hun ikke har noen baktanker med det, så jeg er ferdig med den saken. Som sagt, jeg forstår ikke hvorfor noen på død og liv må ha så mange venner som mulig på facebook, men gidder ikke tenke mer på det. Hun er VELDIG sosial, så det er nok derfør. Hun må nå bare styre på.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. september 2010 #18 Skrevet 5. september 2010 Det er hennes avgjørelse hvem hun skal være venner med på facebook - ikke din. Håper ikke vennene mine går rundt og kommenterer mine facebookvaner. Husk at folk bruker facebook (og andre sosiale medier) til forskjellige formål. Noen samler kontakter og bygger nettverk, andre er nysgjerrige av natur og noen bruker det kun for å ha kontakt med venner som de ser skjeldent. Det er uansett deres valg, og ikke noe du kan ha kontroll over. Jeg skjønner forøvrig ikke problemstillingen din helt. Er du sur fordi hun la til en fremmed person på generell basis, eller er du sur fordi hun la til han du er intressert i?
Mann_30 Skrevet 5. september 2010 #19 Skrevet 5. september 2010 Det er jo ikke noe nytt at kvinner har konkurranseinstinkt. Du har fortalt venninna di at du vil ha denne fyren. Da slår konkurranseinstinktet ut for fullt. Hun tror hun kan få han først, og tenner på tanken om å slå deg i en "fair fight"... Sorry jenter.. sånn er det bare, har sett det tusen ganger før!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #20 Skrevet 6. september 2010 Om du leser tråden, så ser du at jeg ikke er sur (lenger), Kevlarsjäl. Men jeg ble nok litt irritert fordi hun la til akkurat han. Men jeg er ferdig med det, og er flau over at jeg reagerte så dumt. Og mann_30; Det stemmer sikkert for noen, men det er ikke tilfellet her. Jeg har kjent denne jenta siden før jeg kunne gå, og vet at hun aldri ville gjort noe sånt. TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå