Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sammen med en som var ekstremt voldelig og fullstendig psyko. Vi var ikke samboere mer en 1 år heldigvis før jeg kom meg ut av det. På en måte det beste og det verste året i mitt liv. Vi hadde det veldig bra når vi hadde det bra men det ble dessverre ikke så ofte. Det er nå godt over fem år siden det ble slutt og jeg har vært alene helt til nå. Jeg gikk rett i kjelleren etter det ble slutt og hadde mye å bearbeide for å komme videre. Det har altså tatt fem år.

Nå har jeg truffet en fantastisk mann og siden dette har vært en så stor hendelse i livet mitt har jeg fortalt han om mitt tidligere forhold. Dessverre så er det enkelte ting som gir meg flash-back og jeg får en tvil på om jeg noen sinne klarer å ha et normalt fohold igjen. Min nye kjæreste er veldig forståelsesfull og sier han vil hjelpe meg gjennom når vanskelige situasjoner oppstår. Det er jo kjempefint men jeg kjenner jeg er redd det skal blir for mye. Har aldr vært noe sjalu tidligere men kjenner jeg har fått en uro inni meg. Kanskje jeg bare har panikk for å ha det bra?

Jeg vet ikke. Jeg hadde trodd jeg var ferdig med det gamle forholdet og jeg hadde trodd jeg hadde bearbeidet det godt nok men så dukker altså ting opp når jeg er sammen med min nye kjæreste. Vi har snakket mye om det og min kjæreste mener det er naturlig at ting dukker opp nå som jeg har involvert meg følesesmessig på nytt. Han mener jeg må prøve å akseptere at vonde ting kommer og han gjentar hele tiden at han vil være der for meg.

Jeg tror nok han har rett men jeg kjenner det er vanskelig å akseptere at eksen skal lure i kulissene enda! Jeg er dritt lei av det vonde som har vært å jeg skulle ønske jeg skulle kunne knipse det bort.

Lurer litt på om jeg skal begynne hos psykolog eller noe men jeg er bare så inderlig lei det vonde men jeg føler jeg på en eller annen måte må gjøre noe. Er det noen her som har tilsvarende opplevelser? Tips?

Jeg vil så gjerne beholde dette fantasikse forholdet jeg har nå men så virker det nesten tryggere å være alene. Huff,- tragisk tanke det også.

Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff leit å høre! Men tror du ikke at det hjelper når du er ordentlig trygg på han da? Han virker som en snill fyr:)

Masse lykke til ihvertfall! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...