AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Ja, for ikke så lenge siden slang nav med leppa, og sa noe veldig upassende... De spurte meg om jeg hadde ligget med psykiateren min, som jeg går til. Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg er ganske langt nede, og er ikke sterk i psyken tiden. Jeg ble helt satt ut, og sa ingenting på dette... Føler meg bare ekkel for tiden, og har litt problem med å forholde meg til nav akkuratt nå.
Gjest Thefainter Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jeg hadde gått til personens overordnede og sagt i fra om dette!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Fikk du virkelig det spørsmålet, sagt på den måten? "Har du ligget med psykiateren din?"?? Det høres nesten for sprøtt ut. I så fall høres det utrolig drøyt ut, og du har min fulle medfølelse. Enig med personen over, rapporter det til en overordnet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg ser ikke noe upassende i det. Det er jo bare å svare ja eller nei
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Ja, de sa det rett ut da jeg hadde fått innvilget noe... Vet ikke om jeg tør å gjøre noe, men jeg bare lurte på hvordan dere andre hadde reagert.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Jeg ser ikke noe upassende i det. Det er jo bare å svare ja eller nei Jeg svarte jo nei, og de bare : å?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 NAV kan søren meg være frekke, de tror vel kanskje du har ligget deg til en stønad de mener du ikke har krav på eller noe slikt. Send en klage ja, det der går ikke ann. Man kan ikke bare sende ut beskyldninger i øst og vest uten tanke for andre menneskers følelser, spesielt når du er i en situasjon hvor du kanskje er psykisk syk. Når det kommer til psykisk sykdom er ikke staten kjent for å være raus med pengene, klager man på gikt, eller ryggplager derimot, ja da øser dem penger over deg.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Jeg har fått røynt NAV i det siste selv og tror så gjerne at enkelte saksbehandlere kan være istand til å si noe sånt. Selv hjelper jeg en annen gjennom dette trange og vanvittige systemet og jeg er i ferd med å bli syk selv av det. Har aldri truffet på så mange grusomme mennesker samlet på et enkelt kontor. Gå videre med uttalelsen. Jeg skal nå gå til advokat og kommer også til å anmelde visse forhold som jeg har opplevd i disse snart 2 årene vi har holdt på.
Independent_ Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Jeg hadde ikke brydd meg spesielt mye om det, enda så utrolig upassende det er. Jeg ville nok bare svart; "mitt sexliv angår ikke deg uansett hvor gjerne du vil vite". Du kan jo som andre sier, sende et klagebrev. Ikke at jeg tror du får erstatning, en unnskyldning eller noe slikt. Men det er verdt det likevel. De som er sjefen til denne NAV-ansatte har rett på å vite hvilke spørsmål du får, og hvordan de gjør jobben sin.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Oi, det er virkelig en upassende ting å si. Hvis de mener at din psykiater har skrevet noe som ikke er sant for å hjelpe din situasjon - bør de ta dette opp med psykiateren og ikke deg. Du burde nok sagt "nei, det har jeg ikke. Hvorfor spør du om det? Med mindre dette er et spørsmål som står i spørreskjemaet ditt kan du forvente at jeg rapporterer dette videre til din overordnede, det er helt uakseptabelt." og deretter gjøre nettopp det. Ikke la deg herse med!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Uff, at det går ann å være så frekk! Har selv opplevd å få stygge bemerkninger fra en ansatt i NAV. Jeg hadde akkurat blitt arbeidsledig og gikk i surr i alt som skulle fylles ut og vedlegg som skulle legges ved. Når jeg da fikk beskjed, i skranken, om at dersom jeg var så dum så måtte jeg søke andre ordninger. Jeg ble helt satt ut og selvtilliten ramlet mange hakk. Måtte bare hjem og gråte. Jeg hadde kanskje ikke reagert så sterkt hadde jeg ikke vært i den situasjonen jeg var i, men akkurat på grunn av situasjonen kan man multiplisere hvordan det føltes med tusen. Der sitter de på sin høye hest og skal hjelpe deg i en vanskelig situasjon og så får man bare kjeft og enda mer ødelagt selvfølelse. Jeg har ikke orket gå opp på det NAV-kontoret siden, merker at jeg blir fysisk kvalm når jeg nærmer meg området. Ikke bry deg om det! Det der vitner mer om den ukompetansen som finnes noen steder i NAV enn noe annet! Ikke ta det til deg på noen som helst på!
Gjest lykkelitn Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 nav skal være en velferdsordning.... hele systemet er en fiasko..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Ja, vet jeg ikke er alene om å oppleve ubehageligheter med nav. Iblandt lurer jeg på om de som jobber der er noe "rask" de har samlet sammen fra gaten? Jeg har møtt YNGRE mennesker som jobber der, og de er helt normale og hyggelige, og de hjelper deg faktisk. Men mange av de ELDRE som jobber der er ofte de som er ubehagelige. Kanskje de har jobbet der så lenge, og møtt en del dritt, så de gidder ikke bry seg lenger. Jeg tok den kommentaren jeg fikk veldig innover meg, skal si det til psykiateren neste gang jeg skal dit. Jeg er ganske sjenert og jeg klarer ikke si ifra om ting. Når folk sier sånt til meg, så blir jeg bare stille og heeelt satt ut ...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #15 Skrevet 4. september 2010 Uff, at det går ann å være så frekk! Har selv opplevd å få stygge bemerkninger fra en ansatt i NAV. Jeg hadde akkurat blitt arbeidsledig og gikk i surr i alt som skulle fylles ut og vedlegg som skulle legges ved. Når jeg da fikk beskjed, i skranken, om at dersom jeg var så dum så måtte jeg søke andre ordninger. Jeg ble helt satt ut og selvtilliten ramlet mange hakk. Måtte bare hjem og gråte. Jeg hadde kanskje ikke reagert så sterkt hadde jeg ikke vært i den situasjonen jeg var i, men akkurat på grunn av situasjonen kan man multiplisere hvordan det føltes med tusen. Der sitter de på sin høye hest og skal hjelpe deg i en vanskelig situasjon og så får man bare kjeft og enda mer ødelagt selvfølelse. Jeg har ikke orket gå opp på det NAV-kontoret siden, merker at jeg blir fysisk kvalm når jeg nærmer meg området. Ikke bry deg om det! Det der vitner mer om den ukompetansen som finnes noen steder i NAV enn noe annet! Ikke ta det til deg på noen som helst på!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #16 Skrevet 4. september 2010 Jeg har og opplevd en del ubehageligheter fra NAV ansatte. Var for en tid siden veldig langt nede psykisk. Min saksbehandler stilte veldig frekke og personlige spm. Bla om sexlivet mitt. Fikk etterhvert ny saksbehandler. Denne saksbehandleren kom med fysiske tilnærmelser. Jeg ringte til sentrlbordet for å få snakke med noen jeg kunne sende klage til. Fikk da beskjed om at det finnes ingen jeg kan klage til. Jeg ga opp hele NAV. Går aldri tilbake dit igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #17 Skrevet 4. september 2010 Før jeg ble syk hadde jeg et liv, og jeg hadde en bra betalt jobb. Så derfor hadde jeg råd til å kjøpe en del klær. Men så jeg ble sykmeldt og nå er jeg på AAP, og likevel har jeg en del fine klær i skapet... Dette kommenterer de stadig vekk når jeg er på nav. Er det flere som opplever dette? Burde vi komme i søppelsekk når vi går der?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #18 Skrevet 4. september 2010 Jeg har og opplevd en del ubehageligheter fra NAV ansatte. Var for en tid siden veldig langt nede psykisk. Min saksbehandler stilte veldig frekke og personlige spm. Bla om sexlivet mitt. Fikk etterhvert ny saksbehandler. Denne saksbehandleren kom med fysiske tilnærmelser. Jeg ringte til sentrlbordet for å få snakke med noen jeg kunne sende klage til. Fikk da beskjed om at det finnes ingen jeg kan klage til. Jeg ga opp hele NAV. Går aldri tilbake dit igjen. Var dette en mann elle dame? Du kan si det til legen eller om du går til en terapeut.. For om de hører flere klager fra andre om den samme saksbehandleren har de "bevis". Hun som slengte kommentaren til meg var en dame. Hun har sagt flere frekke ting til meg også... Men den drøyeste var den om jeg hadde ligget med psykiateren for å få det som jeg ville. TS
Miss Puddel Skrevet 4. september 2010 #19 Skrevet 4. september 2010 Det er jo overhodet ikke akseptabelt, og du burde klage, både du som ble spurt om du hadde ligget med psykiater, og du so ble utsatt for tilnærmelser etc. Det ER alltid noen å klage til, det er alltid ett hakk høyere på rangstigen man kan gå. Om ikke NAV lokalt har noen du kan klaget til kan man klage til NAV sentralt, eller til fylkesmann etc. Slike nedlatende holdninger skal man ikke finne seg i. Jeg har selv opplevd litt av hvert av merkelige holdninger og komentarer, som da rehabiliteringspengene mine plutselig ble stoppet, og da jeg tok kontakt med NAV fikk jeg beskjed om at det var en eller annen rådgivende lege som hadde uttalt at jeg ikke gikk til behandling hos psykolog... Noe jeg gjorde, derimot hadde jeg aldri møtt den mannen som uttalte seg om jeg gikk til behandling eller ikke. Og det ville jo saksbehandler fått vite, om de hadde tatt seg bryet med å kontakte meg først, slik de jo egentlig er PÅLAGT å gjøre før de eventuellt stopper utbetalinger. Jeg var veldig langt nede på den tiden psykisk, så for meg var det vanskelig å ta tak i problemet, men heldigvis klikket mannen min i vinkel og ringte og forklarte dem at jeg for det første gikk til behandling, og at med tanke på hvor mange år jeg hadde jobbet og betalt skatt så skulle jeg da for søren kunne få det jeg har krav på?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #20 Skrevet 5. september 2010 NAAV er søren meg ikke gode i hodet! De skal liksom hjelpe mennesker, men de dytter de bare lenger ned i søla! Vil anbefale folk å ikke bli syke hverken fysisk eller psykisk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå