Gå til innhold

Sang, konstruktiv kritikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg elsker å synge, men har nettopp sluttet hos sangpedagogen, ettersom jeg gikk lei, og ikke følte jeg lærte noe nytt. Jeg har nå spilt inn ''You got it all'', en sang av Britney Spears, på pc'n, også lurte jeg på om noen kunne gi meg litt konstruktiv kritikk og kanskje nevne noe bra, så jeg vet hva jeg bør jobbe med, men samtidig få litt bedre selvfølelse. Jeg vet allerede at rytmen ikke er helt riktig, det er en smule surt, og i slutten av sangen er det falskt og nølende. Jeg er også klar over at jeg presser stemmen en del, men jeg er fortsatt ikke noe glad i hodeklang, selv ikke etter 3 år med mas fra sanglæreren min :P

Noen meninger? :)

http://www.4shared.com/audio/BgXAqUVE/yougotitall1.html]yougotitall1.wma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig: du har en god stemme som bærer preg av at du har øvd og gått til sangpedagog. Men stemmen høres litt umoden ut, og minner litt for mye om stemmer man har hørt så altfor mange ganger før (f.eks. Britney Spears noe lolitaaktig stemme). Jeg synes du mangler særpreg rett og slett. Fin og grei stemme, men kjedelig.

Ellers er du jo klar over noen av dine svakheter, så det er jo bare å jobbe videre.

Skrevet

Jepp, særpreg mangler jeg. Har ikke funnet ut av stilen min helt enda, så til nå er som du sier, Britney, mitt forbilde :)

Tusen takk for bra svar! :D

Skrevet

Men britney kan jo ikke synge! Hørt henne live? Enig med anonym bruker, stemmen din mangler særpreg og det blir flatt og kjedelig.

Skrevet

Britney kan synge :) Dere mangler bakgrunnsfakta, som de fleste andre... Britney sang på broadway og vant landsdekkende sangkonkuranser, men så fikk hun platekontrakt.. Den gikk blant annet ut på at hun skulle bruke et år på å utvikle en helt annen stemme som er mer komersiell. Hennes egentlige stemme får hun ikke bruke offentlig, og selv ikke moren har hørt henne synge med den på flere år. Da britney fikk kontrakten, var hun bare glad for at hun fikk leve ut drømmen sin, og brydde seg ikke stort om begrensningene. Hun var tross alt 15 år og naiv. :P Dette er forresten bekreftet av manageren hennes, så er ikke noe jeg bare finner på :)

Anbefaler dere å se denne videoen. :)

Men ja, hun er forbildet mitt, ettersom jeg liker også den nye, komersielle stemmen.

Skrevet

Synger jo like ille der....

Skrevet

Synes du? Hun vant nå konkuransen, så kan ikke ha vært så ille :) Jeg synes det er kjempebra for en så ung jente. Kjenner ingen på den alderen som kunne gjort det bedre.

Skrevet

Ja den er bra til å komme fra ei lita jente , men ikke spesielt bedre enn hu synger nå.

Skrevet

Nå har jo ikke du hørt henne bruke hennes ekte stemme på i hvert fall 10 år, så tviler på at du kan sammenlikne på spesielt bra grunnlag. Ikke det at jeg vet hvordan hun synger nå med hennes naturlige stemme, men den er i hvert fall ikke lik den man hører på konserter. Og jeg tviler på at hun har ødelagt stemmen helt på de åra..

Skrevet

Vel det er nå det jeg har hørt av henne live i voksen alder jeg synes er crap. Det er jo det hun presenterer og den stemmen hun bruker og da er det den stemmen jeg ikke liker. Synes det virker rart å skulle synge med en lekestemme, hvis man egentlig har fin stemme. Hvis hun hadde hatt fin stemme så hadde hun brukt den!

Skrevet

Hun har skrevet kontrakt mot dette, da den ikke selger nok. Hun er blitt en salgsmaskin uten noen rettigheter, noe som er synd.. Så klart har hun vært med på å velge det selv, men jeg hadde nok gått med på det samme om noen ga meg en platekontrakt med det som hake. Men skjønner hva du mener. Jeg liker forsåvidt stemmen hennes, men ja, live med den fake stemmen, høres hun langt ifra like bra ut som på CD. Dette har jo så klart delvis noe å gjøre med at hun danser gjennom hele showet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...