Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Har en nydelig 3 år gammel snuppelure. Hu er en veldig oppvakt katt. Går det an å lære henne triks så sent, eller er det håpløst med katter uansett. Tenker helt enkelt som å gi labb.....
Tulling Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Katter kan lære triks de og eksempel; Har bare lært min 1 ting "sitt". Det er mest fordi at det ikke er noe jeg lagt veldig mye tid i. Eneste som er viktig er at man har noe som katten elsker som katten kan få når den gjør det riktig
Gjest Bianca28 Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Har en nydelig 3 år gammel snuppelure. Hu er en veldig oppvakt katt. Går det an å lære henne triks så sent, eller er det håpløst med katter uansett. Tenker helt enkelt som å gi labb..... Tror det er for seint.. Blitt for voksen og sta rett og slett. men du kunne jo prøve
Gjest Applecore Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror det kan gå an, med mye tålmodighet og godsaker. Men katter er likevel såpass egenrådige at det er vanskelig å få dem til å gjøre som du sier, selv om de kan
Tulling Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror det kan gå an, med mye tålmodighet og godsaker. Men katter er likevel såpass egenrådige at det er vanskelig å få dem til å gjøre som du sier, selv om de kan Neida, katter kan lære masse rare ting! selv om de er voksne Mine finner på fantestreker hele tiden jeg må lære de ikke er lov hehe. Jeg skifta til og med navnet på ene karen da jeg fikk han, og han var 1,5 år gammel. Men det varierer jo fra katt til katt hvor lett det er å lære den... Jeg tørr påstå at jeg har en veldig smart katt, og en veldig dum katt.
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Katter kan lære triks de og eksempel; Har bare lært min 1 ting "sitt". Det er mest fordi at det ikke er noe jeg lagt veldig mye tid i. Eneste som er viktig er at man har noe som katten elsker som katten kan få når den gjør det riktig åååh, så kult!
Gjest Bianca28 Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 åååh, så kult! hehe du kan faktisk lære den å gå på do og
MissMas Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Du kan jo prøve, men katter er veldig egenrådige i motsetning til hunder, hunder er mye mer lærevillige. Katter gjør som de vil. Men hvis de klarer å koble det å få en godbit med å f.eks gi labb, kan det hende at de gjør det på kommando etterhvert. Jeg gidder ikke å prøve på mine katter i hvertfall, de er for.. "kattete".
Tabris Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Det går helt fint. Jeg lærte min voksne katt å "gi pote".
Gjest BabyBlue Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Bengalkatten min kan apport : p Hiver jeg f.eks en hårstrikk tvers over rommet henter han den, løper bort til meg med den i munnen, og slipper den foran meg mens han småtripper og danser. Om jeg ikke gidder legger han greia oppi fanget mitt : )
Djungelvrål Skrevet 4. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2010 Høres ut som det er håp for min også ja. Hun elsker lobnobs (hummersticks) Prøve med det som lokkemiddel )
Aurora M. Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Jeg er overbevist om at et går an å trene katter til å gjøre triks ja. Selv har jeg bare ikke giddet. Det eneste trikset katten min kan er at hun bare trenger å se på meg en gang og så får hun viljen sin. Jeg fatter ikke hva det er hun gjør.. "Du skal ikke ha mat igjen nå." Så ser hun på meg, og så: "Javel da, så får du få mat igjen nå da". Etterpå skjønner jeg ingenting.
Gjest Bianca28 Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 Jeg er overbevist om at et går an å trene katter til å gjøre triks ja. Selv har jeg bare ikke giddet. Det eneste trikset katten min kan er at hun bare trenger å se på meg en gang og så får hun viljen sin. Jeg fatter ikke hva det er hun gjør.. "Du skal ikke ha mat igjen nå." Så ser hun på meg, og så: "Javel da, så får du få mat igjen nå da". Etterpå skjønner jeg ingenting. Ja sånn er det med katter er merkelig det der. Det er liksom alltid sånn at de vet hva slags blikk de skal sende deg for å få hva de vil
Cayenne Skrevet 5. september 2010 #14 Skrevet 5. september 2010 Tror det er for seint.. Blitt for voksen og sta rett og slett. Nei, hvorfor det? Er ingenting som heter "sta" i dyreverdenen. Er bare snakk om at man må ha noe som motiverer dyret til å trene. Ene katten min kan sitt, sitte bamse, ligg og ligg på rygg på kommando, og begge to kan navnene sine (kommer når jeg roper). Tok meg null tid å lære den ene disse triksene, gjorde det mest på tull. Jeg har brukt klikker og klikkertreningsprinsipper på de.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #15 Skrevet 5. september 2010 Jeg er overbevist om at et går an å trene katter til å gjøre triks ja. Selv har jeg bare ikke giddet. Det eneste trikset katten min kan er at hun bare trenger å se på meg en gang og så får hun viljen sin. Jeg fatter ikke hva det er hun gjør.. "Du skal ikke ha mat igjen nå." Så ser hun på meg, og så: "Javel da, så får du få mat igjen nå da". Etterpå skjønner jeg ingenting. Strengt tatt er det jo katten din som har lært deg et triks, dette du beskriver
Gjest Raindrops Skrevet 5. september 2010 #16 Skrevet 5. september 2010 (endret) Jeg har aldri prøvd å lære min triks jeg, men det er gøy å vite at man kan Som andre sier over her så er det vel heller de som har lært meg triks Hun ene er veldig flink til å manipulere til seg godbiter på kjøkkenet, legger seg ned på ryggen, vrir seg og ser på meg med dådyrøyne, umulig å motstå :rødme: De har også utviklet en morsom måte å si ifra at de vil ut på. Før så pleide de å ta tak i en skapdør med ene kloen, slik at den vippet igjen med et lite smell, de gjorde det hele tiden, om igjen og om igjen. Vi ble så lei at vi begynte å hive dem ut når de gjorde det, så nå gjør de det når de vil ut Endret 5. september 2010 av Raindrops
Gjest Thefainter Skrevet 5. september 2010 #17 Skrevet 5. september 2010 Jeg kan få nesten alle katter jeg møter til å sitte når jeg ber dem om det Det er ikke kødd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå