Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har bestemt meg for å prøve produktene til Jan Marini, og har blitt anbefalt følgende produkter for min hudtype:

C-ESTA Cleansing Gel

C-ESTA Serum

Factor-A Plus Lotion

Bioglycolic BioClear Lotion

Transformation Cream

Daily Face Protectant SPF 30 Tube

Jeg har ikke acne eller uren hud, men har litt store porer rundt nesen og blank hud i t-zonen. Er det nødvendig å gå til innkjøp av samtlige 6 produkter for at resultatet skal bli bra? Disse produktene koster jo en del (selv på nettet), så jeg tenkte kanskje det var en eller to jeg kunne droppe i første omgang? F.eks Factor-A Plus Lotion? Eller Bioglycolic BioClear Lotion (ser ikke helt for meg at jeg trenger to stk lotion)? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C-ESTA Serum - Vet ikke om det var placeboeffekt på resultatet, men serumet lukter som en partydrink (i min mening veldig godt) og føles behaglig ut. Ganske vannaktig konsistens derimot.

Transformation Cream - Fantastisk krem som gir god fukt og lukter veldig delikat, men huden min liker ikke tunge kremer tydligvis så jeg brøt ut med dermatitt.

Daily Face Protectant SPF 30 Tube - Ingen over ingen vedsiden av. For meg, den perfekte solkrem.

Angående skippe noen produkter, ville jeg skippet den Factor-A plus lotion ettersom hovedproblemet ditt er porene. Og helt ærlig synes ikke jeg C-esta serumet var verd alle kronene, så det ville ikke jeg kjøpt igjen men det kan jo hende du elsker det totalt.

Når det er sagt synes jeg også disse produktene er for de som har bikket 25 nærmer seg 30 år.

Skrevet

Angående skippe noen produkter, ville jeg skippet den Factor-A plus lotion ettersom hovedproblemet ditt er porene. Og helt ærlig synes ikke jeg C-esta serumet var verd alle kronene, så det ville ikke jeg kjøpt igjen men det kan jo hende du elsker det totalt.

Når det er sagt synes jeg også disse produktene er for de som har bikket 25 nærmer seg 30 år.

Hei! Tusen takk for svar!! Jeg er 25 år så da burde disse prduktene passe greit for meg? Er du ellers fornøyd med merke og hvor gammel er du (du trenger ikke svar på det:) )

Ja jeg har ikke uren hud ellers, og sliter ikke med kviser, så da er det sikkert greit å skippe Factor A plus lotion:-) Som sagt jeg ønsker mindre porer og mindre "shine" på t-zonen (har kombinasjonshud). Jeg har sett at de også har en oil control cleanser og serum men er usikker på om jeg da vil få for tørr hud når jeg setter disse to produktene sammen med de andre jeg har blitt anbefalt? Har du noen peiling på det? :-)

Skrevet

Har en bodyskrubb og bodylotion fra Jan Marini.. Helt fantastiske produkter! Huden blir helt sinnsykt silkemyk! Elsker dem! :)))

Skrevet

Så bra!! Har som sagt hørt og lest veldig mye bra om disse produktene. Men det er sinnsykt forvirrende å bestemme seg for hva som vil funke best for de har jo et sortiment av produkter som er helt vannvittig. Jeg ble som sagt anbefalt de 6 produktene som jeg har nevnt overfor men siden de er ganske "pricy" så tenkte jeg at jeg kanskje kunne sløyfe en av produktene til å begynne med. Pluss at jeg er usikker på om jeg heller burde gå for oil control serumet istedet siden det er det som er målet mitt (mindre porer og "shine")

Skrevet

Jeg har bruker/ har brukt alle de nevnte produktene ovenfor bortsett fra c esta cleansing gel. Jeg bruker bioglycolic facial cleanser. Jeg er enig i at du ikke trenger a factor plus lotionen når du bruker bioclear lotion. Bioclear lotion inneholder glycolsyre og salisylsyre som skal ha god effekt på porer og evt urenheter. Transformation cream er en veldig god fuktighetskrem. Når det gjelser serum har jeg brukt både c esta serum og c esta oil control serum, jeg liker begge og jeg synes ikke at oil control serumet tørker ut huden. C esta oil control er tykkere i konsistense og kommer i pumpeflaske, noe jeg liker men liker også det vanlige serumet godt. Lykke til i valg av produkter :)

Skrevet

Jeg har bruker/ har brukt alle de nevnte produktene ovenfor bortsett fra c esta cleansing gel. Jeg bruker bioglycolic facial cleanser. Jeg er enig i at du ikke trenger a factor plus lotionen når du bruker bioclear lotion. Bioclear lotion inneholder glycolsyre og salisylsyre som skal ha god effekt på porer og evt urenheter. Transformation cream er en veldig god fuktighetskrem. Når det gjelser serum har jeg brukt både c esta serum og c esta oil control serum, jeg liker begge og jeg synes ikke at oil control serumet tørker ut huden. C esta oil control er tykkere i konsistense og kommer i pumpeflaske, noe jeg liker men liker også det vanlige serumet godt. Lykke til i valg av produkter :)

Tusen takk for fint svar :) Da dropper jeg definitivt a factor plus lotion i første omgang :-) Så da er det bare å bestemme seg for hvilket serum jeg skal gå for.. tror jeg heller mot c-esta oil control serumet selv om jeg ble anbefalt c-esta serumet (men det var bare over nettet da) siden jeg har ganske fet hud i t-zonen :) Nå ble jeg også litt usikker på om jeg heller skal prøve bioglycolic facioal serum istedet for c-esta cleansing gel.. vet du egentlig hva forskjellen er? Jeg hadde ikke hørt om Jan Marini før for kort stund siden så jeg føler det er mye å sette seg inn i ang disse produktene (hva som går med hva, hvilken rekkefølge osv) :-)

Skrevet

Bioglycolic facial cleanser inneholder glykolsyre, mens c esta cleansing gel er uten syrer. Vet ikke hvordan din hud er men jeg liker bioglycolic facial cleanser godt, og den er ikke for sterk for huden min. Dersom du har sensitiv hud hadde jeg gått for c esta cleansing gel uten syrer. Bioglycolic facial cleanser skal påføres tørr hud, masseres inn og virke noen minutter. Du vil da kjenne at det prikker litt i huden pga av syrene. Vaskes så av med vann. Toner/ ansiktvann er ikke nødvendig.

Angående rekkefølge på produktene har jeg gjort følgende:

Morgen:

- rens

- serum

- bioglycolic bioclear lotion

- daily face protectant SPF 30

Kveld:

- rens

- transformation cream

Den første tiden kan du bruke bioclear feks annenhver dag slik at huden får venne seg til syrene. Se an hva huden din tåler. Mange kan oppleve at huden blir tørr og flasser men dette er forbigående, og man kan da ta en liten pause. Angående serumet så er det ikke nødvendig å bruke dette både morgen og kveld. NB! Trenger bare 2-3 dråper...

Skrevet

Bioglycolic facial cleanser inneholder glykolsyre, mens c esta cleansing gel er uten syrer. Vet ikke hvordan din hud er men jeg liker bioglycolic facial cleanser godt, og den er ikke for sterk for huden min. Dersom du har sensitiv hud hadde jeg gått for c esta cleansing gel uten syrer. Bioglycolic facial cleanser skal påføres tørr hud, masseres inn og virke noen minutter. Du vil da kjenne at det prikker litt i huden pga av syrene. Vaskes så av med vann. Toner/ ansiktvann er ikke nødvendig.

Angående rekkefølge på produktene har jeg gjort følgende:

Morgen:

- rens

- serum

- bioglycolic bioclear lotion

- daily face protectant SPF 30

Kveld:

- rens

- transformation cream

Den første tiden kan du bruke bioclear feks annenhver dag slik at huden får venne seg til syrene. Se an hva huden din tåler. Mange kan oppleve at huden blir tørr og flasser men dette er forbigående, og man kan da ta en liten pause. Angående serumet så er det ikke nødvendig å bruke dette både morgen og kveld. NB! Trenger bare 2-3 dråper...

Nok en gang tusen takk for svar :-) Dette var veldig hjelpsomt! Hva er fordelen med en rens med syrer? Altså hva gjør syren for huden egentlig? Det skal bli rart å venne seg til å ikke bruke en toner etter rens, det har jeg nemlig gjort i alle år. Klarer ikke helt å se for meg at det skal være nok med rens, men jeg har lest at den skal fjerne alt så da får jeg stole på det :-)

Skrevet

Rens med syrer løsner på de døde hudcellene og får sort prikker til å komme litt ut, slik at de er enklere å klemme ut feks, men om du klemmer noe da er det lurt å gå over med en toner. Elsker bioglycolic rensen selv, men trenger en sminkefjerner/annen rens på kvelden spesielt ettersom denne rensen ikke skal brukes nært øynene :)

Du kan lese om glycolic syren her http://en.wikipedia.org/wiki/Glycolic_acid

Jeg er 21 foresten :gjeiper:

• 3 uker senere...
Skrevet

Har en bodyskrubb og bodylotion fra Jan Marini.. Helt fantastiske produkter! Huden blir helt sinnsykt silkemyk! Elsker dem! :)))

Etter et solbad, solarium eller sauna er bodylotion spesielt deilig å bruke.

så jeg er helt enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...