Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et nokså ferskt forhold, og jeg fikk nokså nylig bursdagsgave. Et smykke, og jeg ble jeg kjempeglad for oppmerksomheten. Snille kjæresten min..

MEN, smykket er ikke helt min stil. Å bytte det er uaktuelt, for jeg har allerede brukt det et par ganger(kun for å vise at jeg satt pris på det) Det er liksom too much.. Masse fake diamanter og alt for stort og spradende. Vi skal i pent selskap om en liten stund, og da er det en gylden mulighet for å bruke det. Passer bedre til litt pent fremfor hverdagsklær. Men det ødelegger hele antrekket synes jeg. Får dårlig samvittighet som skriver dette, samtidig som jeg får dårlig samvittighet dersom jeg ikke bruker det.

Æsj, hva gjør man i en slik situasjon da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk noe annet. Sånn er det bare, noen ganger får man smykker av menn som man er glad for å få, men kansje ikke har så lyst til å gå med.... Om du tar det på deg for din egen del, kan du jo bruke dette som unskyldning for å shoppe nytt antrekk.

Skrevet

Tja, jeg ville vel brukt det noen ganger for å glede ham, i alle fall når det uansett er for sent å bytte. Men etterhvert kan jo smykket fade ut i glemselen... Og når dere etterhvert har vært sammen litt lengre er det lettere å si ifra om en gave ikke passer helt, så kan du få byttet den med én gang.

Gjest boblebrus
Skrevet

Skjønner litt hvordan det er. Veldig tidlig i forholdet vårt fikk jeg et halskjede av kjæresten min. Ikke bursdag eller noe, men en liten overraskelsespresang. Dette var veldig enkelt, og noe man kan bruke til både hverdags og fest. (et enkelt sølvsmykke med et lite hjerte. sukk.. :yvonne: )

Jeg har fremdeles dårlig samvittighet for at jeg aldri bruker det, for det er egentlig kjempefint, men jeg er rett og slett ikke noe glad i å gå med halssmykker (synes det kan gi litt "kvelende" følelse) Generelt bruker jeg heller ikke mye smykker til hverdags, men gjerne på fest (bare synd jeg er så sjelden på fest :ler: ) Men kjæresten visste da ingenting om mine smykkevaner da vi kun hadde vært i et avstandsforhold i ca 2 mnd, og han hadde vært riktig så flink til å plukke ut smykke helt selv på gullsmeden.

Jeg pleier å la esken ligge godt synlig i skapet, og da jeg bodde for meg selv hadde jeg det i "åpen eske" sånn at jeg kunne se på det, (og latet vel litt som at det var for fint til å brukes :fnise: ). Hvis jeg finner en god anledning til å bruke det, f.eks. ved fest eller høytider, så bruker jeg det. Gjerne slik at han kan se det. Men til hverdags går jeg uten. Typen tok hintet og ga meg lego til bursdagen min :ler:

Skrevet

"Mist" det.

Gjest Bianca28
Skrevet

Et nokså ferskt forhold, og jeg fikk nokså nylig bursdagsgave. Et smykke, og jeg ble jeg kjempeglad for oppmerksomheten. Snille kjæresten min..

MEN, smykket er ikke helt min stil. Å bytte det er uaktuelt, for jeg har allerede brukt det et par ganger(kun for å vise at jeg satt pris på det) Det er liksom too much.. Masse fake diamanter og alt for stort og spradende. Vi skal i pent selskap om en liten stund, og da er det en gylden mulighet for å bruke det. Passer bedre til litt pent fremfor hverdagsklær. Men det ødelegger hele antrekket synes jeg. Får dårlig samvittighet som skriver dette, samtidig som jeg får dårlig samvittighet dersom jeg ikke bruker det.

For å være helt ærlig bytt det. han er mann og legger sikkert ikke merke til at du har bytta det likevel

Skrevet

"Mist" det.

Eller si at du har lånt det bort og ikke får det tilbake fordi venninnen din som lånte det likte det så godt, og nå er dere uvenner :hoho:

Skrevet

For å være helt ærlig bytt det. han er mann og legger sikkert ikke merke til at du har bytta det likevel

Dagens generalisering.

Skrevet

De fleste av oss får vel gaver vi ikke liker så godt iblant, og som blir liggende i skapet. Sånn er det bare, ikke alle har lik smak. Du trenger egentlig ikke gjøre noe som helst, du kan jo bruke et annet smykke du liker.

Skrevet

Jeg fikk et armbånd av en kjæreste engang, som ikke var min stil i det hele tatt, men jeg visste det lå omtanke bak det, så jeg passet på å bruke det så han så det.

Hvis du ikke vil bruke det til fint fordi det ødelegger antrekket, bruk det når dere er hjemme du og han, det viktigste tror jeg er at han ser at det blir brukt. Etterhvert vil han ikke tenke så mye over det, og du kan jo passe på å ønske deg et konkret smykke du har sett deg ut, så neste gang du får et smykke som er din stil, bruk det hele tiden. ;)

Gjest Bianca28
Skrevet

Dagens generalisering.

menn legger ikke like godt merke til detaljer rent generelt. For alt vi vet har han fått noen andre til å kjøpe gaven for han ikke har peiling selv, så kanskje han ikke visste selv hvordan smykket så ut da dama åpna gaven?

Skrevet

menn legger ikke like godt merke til detaljer rent generelt. For alt vi vet har han fått noen andre til å kjøpe gaven for han ikke har peiling selv, så kanskje han ikke visste selv hvordan smykket så ut da dama åpna gaven?

Eller kanskje han ikke vet at han har gitt henne gaven engang? Da er jo problemet løst. :gjeiper:

Skrevet

Selv om man får noe i gave av noen, er det ikke dermed sagt at man må bruke det hver gang anledningen byr seg. Det vil si at du må jo ikke bruke det den dagen, og kan fint bruke noe annet.

Nå er jeg en meget ærlig person på det området, og går heller ikke med noe jeg selv ikke liker. Skal man få til et godt forhold, bør man kanskje lære seg å være ærlig også om hva man liker og ikke liker. Selv om man er i startfasen, er det veldig viktig å være ærlig. Du kan si at du ble kjempe glad for gaven, men det var litt for prangende for din smak.

Gjest Bianca28
Skrevet

Eller kanskje han ikke vet at han har gitt henne gaven engang? Da er jo problemet løst. :gjeiper:

jo det vet han jo... men min erfaring med gutter er at de ikke bryr seg like mye om detaljer som jenter gjør

Skrevet

Sånt er "farlig" å si for det er så forskjellig. Jeg fikk et kjempefint smykke av kjæresten, og han hadde brukt mye tid på å finne et som han trodde jeg ville like. Jeg bruker det hele tiden, det passet meg og han liker å se at jeg bruker det. Han ville definitivt visst det om jeg bare tok et annet smykke som om det var det jeg fikk av ham.

Hadde jeg IKKE likt smykket hadde jeg nok sagt det til ham - på en måte som ikke såret som ala "jeg bruker ikke slike smykker så mye" eller "det er ikke den typen smykker jeg bruker, men tusen takk, du er kjempesøt og snill. Kanskje du vil være med meg å finne et annet smykke, så blir det et du liker også?"

Gjest Bianca28
Skrevet (endret)

Sånt er "farlig" å si for det er så forskjellig. Jeg fikk et kjempefint smykke av kjæresten, og han hadde brukt mye tid på å finne et som han trodde jeg ville like. Jeg bruker det hele tiden, det passet meg og han liker å se at jeg bruker det. Han ville definitivt visst det om jeg bare tok et annet smykke som om det var det jeg fikk av ham.

Hadde jeg IKKE likt smykket hadde jeg nok sagt det til ham - på en måte som ikke såret som ala "jeg bruker ikke slike smykker så mye" eller "det er ikke den typen smykker jeg bruker, men tusen takk, du er kjempesøt og snill. Kanskje du vil være med meg å finne et annet smykke, så blir det et du liker også?"

Hn måtte fått hjelp av venninna di eller noe. Jeg hadde blitt skeptisk til en manns seksuelle legning om han hadde så god smak i smykker

Endret av Bianca28
Skrevet

Ja, hva "gjør man".. er veldig individuelt. Jeg ville brukt det i ny og ne akkurat som andre smykker, og ikke tenkt noe mer på det. Min kjærestes omtanke bak gaven betyr mer for meg enn hva andre måtte synes om "min" smykkesmak, for å si det sånn :)

Skrevet

Hn måtte fått hjelp av venninna di eller noe. Jeg hadde blitt skeptisk til en manns seksuelle legning om han hadde så god smak i smykker

Du kjenner tydeligvis en helt annen type menn enn jeg gjør :gjeiper:

Skrevet

Selv om man får noe i gave av noen, er det ikke dermed sagt at man må bruke det hver gang anledningen byr seg. Det vil si at du må jo ikke bruke det den dagen, og kan fint bruke noe annet.

Nå er jeg en meget ærlig person på det området, og går heller ikke med noe jeg selv ikke liker. Skal man få til et godt forhold, bør man kanskje lære seg å være ærlig også om hva man liker og ikke liker. Selv om man er i startfasen, er det veldig viktig å være ærlig. Du kan si at du ble kjempe glad for gaven, men det var litt for prangende for din smak.

Enig med deg. Du har dessuten faren for at man får slike smykker HVER gang siden du ble så glad for det første :fnise:

Gjest Bianca28
Skrevet

Du kjenner tydeligvis en helt annen type menn enn jeg gjør :gjeiper:

tydeligvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...