Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Paris med 2 barn - 7 og 8 år. Jeg har vært i Paris et par ganger før, men aldri sammen med barn. Vi skal se eiffeltårnet også skal vi til Disneyland. Hva ellers kan være fint for ungene å se der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katakombene kan være kjempespennende hvis de ikke er lettskremte :-)

Båttur på Seinen, sight-seeingbuss og andre "turist-ting" vi voksne ofte synes er litt små-harry kan være kjempespennende for barn i den alderen, du trenger ikke å gjøre det så avansert :-)

Gjest navnelapp
Skrevet

Opp i toppen av triumfbuen er gøy, og så anbefalar eg sightseeingbuss. Der er to selskap, det eine går opp til montmartre, og det ville eg ha valt. Dit er det litt styrete å kome seg med t-bane. Eg har forresten skrive ei bruksanvisning til Disneyland her: http://altgodt.wordpress.com/2010/08/11/disneyland-paris-ei-slags-bruksanvisning/

Våre barn syntest at Versailles var veldig imponerande, det er gøy å ha sett. La ein person stå i billettkø medan dei andre ser hagen er mitt tips, viss dokke kjem og det er mange som ventar.

Skrevet

Takk for tips. Triumfbuen bør vi vel få med oss ja. Godt tips. Ellers har jeg lurt på om kanskje Notre dame katedralen er noe vi bør få med oss. De har ikke sett disneyfilmen, men kan jo være greit å få med seg likevel. Versailles er jo flott, men ettersom jeg drar alene tror jeg det får bli en annen gang.

Det er et vitenskapsmuseeum - som jeg selvfølgelig ikke vet navnet på, som sikkert er interessant. Var inne på internettsiden som var BARE på fransk :S Jeg snakker ikke et ord fransk, og er derfor redd for at alt på selve museet også er på fransk. Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Liker barna dine å se på slike ting? For man tror gjerne av barn av og til vil like slike ting, men mine hatet å gå rundt både i London og i Paris. Yngste var 8, mellomste nesten 10 og eldste 15. Men det er godt mulig at barna dine er annerledes. Men ejg tror ejg ville altt de google Paris, for å se der om det er noe de kunne tenke seg å se. Det vi voksne mener er greit å få med, er ikke alltid det samme barna vil like.

Skrevet

Hovedmålet for reisen vår er disneyland. Ungene har spurt om vi kan ta en tur inn til paris for å se Eiffeltårnet. Da tenkte jeg at vi kunne få med oss et par andre ting også. Jeg lurte på om jegskulle plukke ut ting som de lett kjenner igjen senere på bilder etc. Notre dame katedralen er jo med i en disney film, og triumfbuen er ofte med på bilder fra Paris. Noe mer enn det tror jeg ikke vi får med oss på en dag. Ingen som vet noe om det museet jeg spurte om lengre opp her?

Skrevet

Notre Dame tror jeg faktisk ikke de vil ha så mye glede av, men ganske midt i sentrum er det en nyydelig blomsterhage. Hvis dere går gjennom den kommer dere til en liten dyrehage som det bare koster noen usle kroner å komme inn i. Den kan være spennende tror jeg :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Cite de science heiter den vitskapsparken du snakka om. Den ligg langs den ytre ringvegen, nordaust i byen. (Disneyland ligg rett aust, til samanlikning.)Lett å kome dit, det går bane heilt fram. Har ikkje kartet her, men det finn du ut av. Eg har ikkje vore der, men mannen min var der med barna då eg fekk ein shoppingdag på eiga hand, og dei var veldig fornøgde.

Skrevet

Båttur på Seinen med hopp-på-hopp-av båtene slo an for min 6-åring. Da får man også hvile bena litt. Kan f.eks. ta mellom Eiffeltårnet og Notre Dame.

Skrevet

Hovedmålet for reisen vår er disneyland. Ungene har spurt om vi kan ta en tur inn til paris for å se Eiffeltårnet. Da tenkte jeg at vi kunne få med oss et par andre ting også. Jeg lurte på om jegskulle plukke ut ting som de lett kjenner igjen senere på bilder etc. Notre dame katedralen er jo med i en disney film, og triumfbuen er ofte med på bilder fra Paris. Noe mer enn det tror jeg ikke vi får med oss på en dag. Ingen som vet noe om det museet jeg spurte om lengre opp her?

Altså Eifeltårner har gjerne enorme køer, hvis utsikten over byen er viktig. Så vil jeg kanskje annbefale å heller ta turen opp i toppen av Montpernasse (mulig det staves anderledes). Denne 50 etasjer høye skyskraperen som på begynnelsen av 90 tallet faktisk var Europas høyeste skyskraper ligger ikke langt fra Eifeltårnet. Hvis du står ved bredden av Seinen og ser på Eifeltårnet vil du se denne skyskraperen noen 100 meter bak Eifeltårnet. Her er like bra utsikt som i tårnet og ikke i nærheten av de køer som er i tårnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...