Gå til innhold

Frostsikring av planter i kasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått laget "hage" på terrassen min. Jeg har plantet busker (både løvfellende og nålbusker), prydgress, slyngplanter og stauder i store kasser. De har vokst noe helt utrolig i sommer og ruver nå ganske godt. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal sikre de mot frosten. Kan jo ikke gjøre alt på nytt til våren. Prøvd å spørre på hagesenteret uten å få noe hjelp. Er det noen som har noe tips? Skal plantene klippes ned før vinteren? Skal noe dekkes til? Skal noe isoleres. I det hele tatt... Alle tips mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen ekspert på planter, men vil tro at nålebuskene dine fint klarer seg ute over vinteren. Det samme gjør nok staudene. De andre plantene kunne du kanskje samlet og dekket de til med planteplast, duk el? Evt ta dem inn i en bod om du har?

Skrevet

Er ingen ekspert på planter, men vil tro at nålebuskene dine fint klarer seg ute over vinteren. Det samme gjør nok staudene. De andre plantene kunne du kanskje samlet og dekket de til med planteplast, duk el? Evt ta dem inn i en bod om du har?

Der er altfor store til at de lar seg flytte... Hva gjør andre som har f.eks. terrasseleiligheter med busker og trær på terrassen?

Skrevet

Jeg tror du burde dekke til jorda iallfall, med f.eks granbar. Men jeg har ikke prøvd med overvintrende terasseplanter selv, så om du bør gjøre noe mer vet jeg ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...