HedvigS Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jeg skal slanke meg og begynne å trene, og inrømmer at jeg aldri har satt mine bein i et trensingsenter før... Men etter å ha lest diskusjonene vet jeg ikke helt om jeg tør.... For jeg er tydeligvis stor, har både mage og lår, og pupper (168 cm, 65 kg, 90E bryst. skal ned til 54 kg til påske neste år.). Dvs at jeg bør vel ha på meg to sett klær: Et stramm ettersittende bukse og tskjorte, og så en løs joggeress utenpå, for å vise minst mulig kropp. Er det noen som kan anbefale klær/hvor man kan kjøpe? Alternativt peke meg i riktig retning ang slanking sånn at jeg blir slank nok til å trene på senter uten å irritere de som trener der fra før?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jeg trener i klær jeg ikke bruker lengre. Jeg foretrekker joggebukser og singlet, men tights går også greit. Hettegenser utenpå, men den fjerner jeg så fort jeg blir varm. Der det er viktig å legge penger for meg er skoene og sportsbh. Resten trenger ikke koste flesk. Du irriterer ingen! Ta kontakt med treningssenteret ditt og si at du vil sette opp en time med personlig trener. Han/ hun vil spørre deg om hva målet ditt med treningen er, og da kan du si vektreduksjon, så får du er program spesielt tilpasset til deg. God trening, ha det gøy!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Du tuller nå sant? Du er da helt normalvektig og 54kg høres litt lite ut. Hva med å bare fokusere på å stramme opp?
Inx Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 (endret) Du tuller nå sant? Du er da helt normalvektig og 54kg høres litt lite ut. Hva med å bare fokusere på å stramme opp? Eller hva med fokus på å bli sterk...tipper du kommer til å ha det mye mye morsommere om det er målet enn å gå ned x kilo. Endret 4. september 2010 av Inx
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Enig med de to siste, leste ikke detaljene nøye når jeg skrev innlegget mitt Jeg er 167 og veier 53 kilo. Det blir omtrent det samme du vil ned i. Jeg har nylig lagt på meg en del kilo, og er veldig fornøyd med det. Jeg har motsatt problem, jeg legger ikke på meg. Føler meg mye finere nå enn det jeg gjorde da jeg veide 48, som har vært min normalvekt etter at jeg ble voksen. Før jeg gikk opp nå for litt siden, hadde jeg aldri veid mer enn 48 noensinne. Men jeg vil aldri ned i 48 igjen. Jeg legger gjerne på meg enda flere kilo, jeg føler meg finere og friskere. Jeg tror at jeg vil opp i 57. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal klare å få til det. Jeg trener mye og klarer ikke å spise mer enn jeg forbrenner. Jeg har veldig høy forbrenning. Jeg vet ikke hvor den "regelen" kommer fra at det "ideelle" er å veie feks 57 hvis du er 167, eller 67 hvis du er 177, men hvis du vil gå ned litt, ville jeg ikke lagt opp til å ligge noe under 58, siden du er 168. Fokuser på å bli sterk, trent, frisk og sunn! Det er gøy
bergans Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Jeg skal slanke meg og begynne å trene, og inrømmer at jeg aldri har satt mine bein i et trensingsenter før... Men etter å ha lest diskusjonene vet jeg ikke helt om jeg tør.... For jeg er tydeligvis stor, har både mage og lår, og pupper (168 cm, 65 kg, 90E bryst. skal ned til 54 kg til påske neste år.). Dvs at jeg bør vel ha på meg to sett klær: Et stramm ettersittende bukse og tskjorte, og så en løs joggeress utenpå, for å vise minst mulig kropp. Er det noen som kan anbefale klær/hvor man kan kjøpe? Alternativt peke meg i riktig retning ang slanking sånn at jeg blir slank nok til å trene på senter uten å irritere de som trener der fra før? For det første så har du null behov for å miste 10 (!) kg. Tror egentlig du vet at du er normalvekig, ung og antageligvis ei heidundrande flott jente Det du leser her inne er IKKE representativt for hvordan du bør se ut, for dette underforumet har i det siste hatt en stygg tendens til å tiltrekke seg friske, slanke jenter som får det for seg i hodet at de må underernæres for at de skal bli lykkelige. Du vet selv at en en jente på din høyde med en vekt på under 55 kg er nærmere under- enn normalvektig. Og livet blir ikke bedre av å se skranten ut, være feilernært eller konstant slite med lite mat og masse trening. Og gi en god doose real blanke i hva andre måtte mene og ikke mene når du trener. Kleskodene på seriøse treningssentre er der forå at alel skal føle seg vel, og for å hindre at "gym bunnies" og steroidhanner skal finne utløp for sine usikkerheter ved å vise for mye av det som de så gjernme vil tro at er idealet. Jeg, og alle jeg kjenner som trener, har aldri negativt kommentert noen som er der for å trene. Og trener du hardt nok så har du verken tid eller krefter til å sjekke hva andre gjør/har på seg. Tren, spis, nyt livet og lykke til med å finne tilbud som passer deg, dine mål og ditt liv
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 For det første så har du null behov for å miste 10 (!) kg. Tror egentlig du vet at du er normalvekig, ung og antageligvis ei heidundrande flott jente Det du leser her inne er IKKE representativt for hvordan du bør se ut, for dette underforumet har i det siste hatt en stygg tendens til å tiltrekke seg friske, slanke jenter som får det for seg i hodet at de må underernæres for at de skal bli lykkelige. Du vet selv at en en jente på din høyde med en vekt på under 55 kg er nærmere under- enn normalvektig. Og livet blir ikke bedre av å se skranten ut, være feilernært eller konstant slite med lite mat og masse trening. Og gi en god doose real blanke i hva andre måtte mene og ikke mene når du trener. Kleskodene på seriøse treningssentre er der forå at alel skal føle seg vel, og for å hindre at "gym bunnies" og steroidhanner skal finne utløp for sine usikkerheter ved å vise for mye av det som de så gjernme vil tro at er idealet. Jeg, og alle jeg kjenner som trener, har aldri negativt kommentert noen som er der for å trene. Og trener du hardt nok så har du verken tid eller krefter til å sjekke hva andre gjør/har på seg. Tren, spis, nyt livet og lykke til med å finne tilbud som passer deg, dine mål og ditt liv Jeg synes ikke det er greit at du buser ut med fordommene dine om friske, slanke jenter og deres hodeproblemer. Her har jeg selv skissert meg som en person som forsøker å gå opp i vekt, og at man skal trene for å ha det gøy. Er så lei av folk som synes det er greit å snakke nedlatende om slanke jenter. Egentlig burde vi begynne å si vår hjertens mening om bælfeite elefantdamer også, men deres tær er jo så jævla mye viktigere å ta hensyn til, for det er så utrolig mange flere av dem :sint: Uansett. Poenget mitt er at jeg blir lei meg, når jeg leser innlegg som ditt.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Jeg synes ikke det er greit at du buser ut med fordommene dine om friske, slanke jenter og deres hodeproblemer. Her har jeg selv skissert meg som en person som forsøker å gå opp i vekt, og at man skal trene for å ha det gøy. Er så lei av folk som synes det er greit å snakke nedlatende om slanke jenter. Egentlig burde vi begynne å si vår hjertens mening om bælfeite elefantdamer også, men deres tær er jo så jævla mye viktigere å ta hensyn til, for det er så utrolig mange flere av dem :sint: Uansett. Poenget mitt er at jeg blir lei meg, når jeg leser innlegg som ditt. Whoaaat. Jeg så ikke noe nedlatende til friske slanke jenter i det innlegget du sikter til?
Gjest SmallTalk Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Du er da vel ikke stor dersom du er 168 og veier 65kg?!? Tren i det du vil, du. Bare pass på å kjøpe en god sports-BH slik at brystene blir holdt skikkelig på plass under trening. Det er ikke behagelig å ha stor/tunge pupper som ikke holder seg på plass under trening. (Og ikke at jeg har noe med det, men er ikke 90cm i omkrets altfor stort på din kropp utfra høyde og vekt?)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Whoaaat. Jeg så ikke noe nedlatende til friske slanke jenter i det innlegget du sikter til? Det du leser her inne er IKKE representativt for hvordan du bør se ut, for dette underforumet har i det siste hatt en stygg tendens til å tiltrekke seg friske, slanke jenter som får det for seg i hodet at de må underernæres for at de skal bli lykkelige.
HedvigS Skrevet 5. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2010 Du er da vel ikke stor dersom du er 168 og veier 65kg?!? Tren i det du vil, du. Bare pass på å kjøpe en god sports-BH slik at brystene blir holdt skikkelig på plass under trening. Det er ikke behagelig å ha stor/tunge pupper som ikke holder seg på plass under trening. (Og ikke at jeg har noe med det, men er ikke 90cm i omkrets altfor stort på din kropp utfra høyde og vekt?) Jeg pleide å være ca 54-55 kg, men gikk opp i vekt etter at jeg ble liggende med et ødelagt bein, bryster har jeg alltid hatt mye av,(de er 92 cm i omkrets) Men de er ikke store nok til at det er vits å ta brystredukjon...
CoffeeGirl Skrevet 5. september 2010 #12 Skrevet 5. september 2010 Nå skal jeg ikke begynne å blande meg inn i denne høyde-vekt-diskusjonen, men heller svare på spørsmålet om treningstøy Selv har jeg veldig god erfaring med treningstøy fra Nike, spesielt Dri Fit Jeg har en Dri Fit-capribukse, en vanlig capribukse (også fra Nike) og en Dri Fit-løpetights, pluss en Dri Fit-topp som jeg er veldig fornøyd med.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Bare et tips, du skal ikke måle omkretsen rundt puppene for å finne omkretsen til bhen din altså. Du skal måle omkretsen rett under, STRAMT, for å finne omkretsen. Så skal du måle omkretsen litt løsere rundt puppene og trekke det fra omkretsen under, for å finne cup-str..
Gjest Tigress Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Kult at du skal ta fatt på trening, det blir artig. Det er ingen som bryr seg om korleis du er kledd på treningssenter, berre du ikkje stinkar eller luftar puppane. Vanleg folkeskikk gjeld der som alle andre steder. Eg kan forresten også rå deg til å kjøpe Nike. Nike tillet at ein har litt rompe og lår, og dessutan er dei litt breiare over skuldra enn til dømes Reebok og Casall som har snitt for smale skuldrar. No veit jo ikkje eg om du er brei, men om du har store bryst kan det vere greit å sjå etter klede som er litt breiare i overkroppen, så sit du ikkje fast i trøya. Skaff deg ein god sportsbh som held brysta på plass, både for brysta dine si skuld, og for din eiga diskresjon - puppar som hoppar og sprett tiltrekk seg merksemd, slik er det berre. Bruk tights når du trener styrke, eller i alle fall elastiske materialar, ellers sit buksa liksom fast når du bøyer beina. Trøya er det mindre viktig med så lenge du kan røre deg fritt. Om du framleis ikkje har lyst til å trene på studio kan du springe i skauen eller sykle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå