Ylvamor Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jeg er litt opptatt av vaksiner, kanskje noe over gjennomsnittet..., er det egentlig så bra som man skal ha det til? Langtidsvirkninger, osv? Hva tenker dere? Vet mange ikke tenker i det hele tatt, fordi det er jo vanlig å vaksinere seg?? Hva mener dere?
Edie Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jeg er en av de som mener det er hysterisk og feil å ikke vaksinere barna. Evt. bivirkninger er bedre enn sykdommen det vaksineres for. I Norge hadde vi nesten klart å utrydde flere sykdommer, men som de siste årene er på vei oppover igjen nettopp fordi noen velger å ikke vaksinere ( pluss noen tilfeller fra utlendinger fra land det ikke er vanlig å vaksinere)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror det er svært liten fare med de vanlige vaksinene som er en del av vaksineprogrammet (mer skeptisk til helt nye vaksiner som svineinfluensavaksinen ol). Og jeg mener det er noe ingen bør la være å ta om de ikke har en spesiell grunn. Husk at dersom en stor nok andel lar være å ta vaksinene, så vil sykdommen "gjenoppstå" og bli smittet fra person til person. Jeg anser nok dem som ikke tar vaksiner som "gratispassasjerer". Litt som de som ikke er medlem i en fagforening. Slike ting mener jeg man bør gjøre av ren solidaritet -være med på å dra lasset sammen for fellesskapets beste.
Gjest Enny Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror det er svært liten fare med de vanlige vaksinene som er en del av vaksineprogrammet (mer skeptisk til helt nye vaksiner som svineinfluensavaksinen ol). Og jeg mener det er noe ingen bør la være å ta om de ikke har en spesiell grunn. Husk at dersom en stor nok andel lar være å ta vaksinene, så vil sykdommen "gjenoppstå" og bli smittet fra person til person. Jeg anser nok dem som ikke tar vaksiner som "gratispassasjerer". Litt som de som ikke er medlem i en fagforening. Slike ting mener jeg man bør gjøre av ren solidaritet -være med på å dra lasset sammen for fellesskapets beste. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror det er svært liten fare med de vanlige vaksinene som er en del av vaksineprogrammet (mer skeptisk til helt nye vaksiner som svineinfluensavaksinen ol). Og jeg mener det er noe ingen bør la være å ta om de ikke har en spesiell grunn. Husk at dersom en stor nok andel lar være å ta vaksinene, så vil sykdommen "gjenoppstå" og bli smittet fra person til person. Jeg anser nok dem som ikke tar vaksiner som "gratispassasjerer". Litt som de som ikke er medlem i en fagforening. Slike ting mener jeg man bør gjøre av ren solidaritet -være med på å dra lasset sammen for fellesskapets beste. Helt enig med deg. Jeg mener det er et samfunnsansvar å vaksinere barna sine.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Jeg anser nok dem som ikke tar vaksiner som "gratispassasjerer". Litt som de som ikke er medlem i en fagforening. Slike ting mener jeg man bør gjøre av ren solidaritet -være med på å dra lasset sammen for fellesskapets beste. - og enig jeg også. Det er dessuten fryktelig trist for de som ikke KAN vaksinere barna sine, fordi barna ikke tåler det, og for de minste barna som ikke har rukket å få vaksine ennå, at man frivillig lar egne barn være potensielle smittebærere. Mitt sunne, friske barn hadde sikkert tålt en runde meslinger, men det er ikke alle som gjør det. I tillegg til at nesten utryddede sykdommer nå blusser opp. SÅ jeg må innrømme at jeg ser på de som takker nei til det vaksinasjonsprogrammet (på et svært tynt grunnlag, i følge norske helsemyndigheter) som litt über-hysteriske og usolidariske. Det betyr ikke at alt av medisiner nødvendigvis er bra. Vi takket for eksempel nei til svineinfluensavaksinen, og overlevde helt fint uten. Men at ungen ikke risikerer å få polio er jeg faktisk evig takknemlig for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå