Strenge Frk.Gerd Skrevet 4. september 2010 #21 Skrevet 4. september 2010 KG er nok ikke stedet hvis man ønsker å se hyggelige innlegg. Sånn er det bare. Selv om det finnes lyspunkter innemellom her også. Jeg tror det finnes ulike grupper av KG brukere.. Du har de som ønsker å delta i saklige diskusjoner, de som har sosialt hygge i dagbok bruk, folk som bare har tanker de vil dele i ulike innlegg, de som kommer hit for å slippe ut guff og negative opplevelser.. og så selvsagt de som kommer hit for å krangle med alle de andre. Mitt råd er å ikke la deg selv bli for frustrert over hva folk skriver på KG, ei heller forsøke å "redde dem" fra deres egen negativitet. Jeg er enig i at de negative synes godt i terrenget her, og sånn er det vel bare med KG. Jeg forstår budskapet ditt, jeg har vært i samme båt, hva tap av mann angår.. og også forundret meg mye over negativiteten som til tider finnes her. Men jeg har begynt å tenke at dem om det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #22 Skrevet 4. september 2010 Det er nok så. Men det er også flettet inn at positive innlegg som "hurra jeg har fått jobb" ikke får respons fordi det er en ny bruker - eller en som ikke er medlem av den berømte "klikken" som alle tror eksisterer her inne. Og ja jeg er vel forsåvidt enig i at vi har en tendens til å ile til unnsetning når noen har det vondt men jeg er uenig i at lykkelige meldinger blir ignorert. Det var ikke hentydning til en klikk, men mer en konstatering av fakta, at det virker som om mange blir mer glad på andres vegne når man kjenner til vedkommende og vedkommendes historie. Et eksempel: Inne på karriere var det en tråd av "Anonym bruker", der innholdet var "jeg har vært ufør i mange år, nå har jeg søkt jobb, og jeg er veldig spent". Tråden hadde opp i mot 300 visninger, men det var 4 stykker som svarte i tråden. Jeg er rimelig sikker på at hvis trådstarter hadde vært en bruker man hadde fulgt med, kjent historien til, og hatt et forhold til, ville flere svart i tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå