Gå til innhold

Erfaringer med brasiliansk voksing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år og har barbert underlivet siden jeg var 16. Men nå har jeg vurdert å vokse meg "der nede", men er veldig redd det er VONDT, og ikke minst FLAUT!!! Hvor lenge tar det å få vekk alt håret? Og hvor lenge tar det før håret begynnder å vokse ut igjen ??

Kan dere dele deres erfaringer med meg??

Takker for ALLE svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd 2 ganger, og for å si det sånn, det er litt flaut til voksinga begynner, deretter er det så vondt at du glemmer å være flau.. Det er visst mindre vondt hvis du har sånn ca en cm hår, så lugger det ikke så jævli, men hun som voksa meg forrige gang sa følgende: Jeg har født fire barn, men brazilian har jeg bare tatt en gang. Hun ville heller føde igjen enn å vokse seg. ;P

Nå skal det også sies at jeg sikkert kommer til å gjøre det igjen, så du glemmer smerten fort. Og resultatet er nydelig, babyglatt hud i fem-seks uker! (Fikk en del nupper de første dagene)

Hvor lang tid selve voksinga tok aner jeg ikke forresten, det føltes sikkert lenger enn det var.. :fnis:

Regner med at jeg har tatt fra deg all lyst nå.. Sorry.. ;)

Skrevet

Jeg syns igrunnen ikke det gjør så vondt! Men jeg er tøff da :P

Skrevet

tar ca 15 min første gangen .derretter 10. bor du i oslo dra på waxing palace i parkveien :) er ikkke sååå vondt. ta smerten som en mann

Skrevet

Hørtest ikke så fristendes ut nei, men folk har jo forskjellig smerteterskel, så er vell ikke noe fasitsvar på det tenker jeg..... Jeg vet ikke hvor TØFF jeg er da... jeg vokser megselv på overleppen da, og det gjør ikke vondt, men jeg tenker att det er 2 helt forskjellinge ting... Men hvilken STILING har man når en skal vokse analen??:P :P

Skrevet

Jeg har foreløpig ikke erfaring med dette, men vurderer det selv, og pratet litt med en som jobber i salong sist uke. Det finnes nemlig en voks som heter Lycon-voks som er mye mer skånsom enn den vanlige, og dette skal gjøre mye mindre vondt! :) Så jeg ville funnet et sted som gjør brasiliansk med lycon ihvertfall. Og så sa hun det at det kunne være lurt å først komme innom og bare teste på bikinilinjen dersom man ikke har gjort det før, og så heller komme tilbake og ta alt senere.

Skrevet

Hvordan får de tatt det som er helt inntil sprekken? De må vel brettte litt ut da? Kan jo stikke noen hår inn der også. Hva gjøres med det mellom beina og ned mot rumpa? Det er jo masse hår det også.

Dette høres utrolig vondt ut, men har veldig lyst. Er lei av å leke kaktus :)

Er epilering vondere?

Skrevet

Jeg har lest at Lyconvoks ikke fester seg til huden, og at den derfor skal være smertefri.

Forstår ikke at det skal bli så mye mindre smerte av dette, jeg. Det må da gjøre vondt når hårene nappes ut uansett?!?

Jeg mener: når jeg bruker epilator sitter ikke den fast i leggene, men den lugger jo likevel!

Skrevet

Jeg har foreløpig ikke erfaring med dette, men vurderer det selv, og pratet litt med en som jobber i salong sist uke. Det finnes nemlig en voks som heter Lycon-voks som er mye mer skånsom enn den vanlige, og dette skal gjøre mye mindre vondt! :) Så jeg ville funnet et sted som gjør brasiliansk med lycon ihvertfall. Og så sa hun det at det kunne være lurt å først komme innom og bare teste på bikinilinjen dersom man ikke har gjort det før, og så heller komme tilbake og ta alt senere.

hehe.. alle som jobber i salong anbefaler den voksen de jobber med, og mener den er best.

men nå er det jo sånn alle vokstyper som brukes i norge er testet og godkjent på alle mulige måter.

jeg har selv jobbet i salong i veldig mange år, og prøvd de fleste typer voks og de fleste er egentlig gangke like.. men jeg vil absolutt ikke si at lycon-voksen er blandt mine favoritter.(den er heller ikke mere skånsom enn andre merker f.eks clean+easy, gigi, gena osv.)

Skrevet

Jeg har lest at Lyconvoks ikke fester seg til huden, og at den derfor skal være smertefri.

Forstår ikke at det skal bli så mye mindre smerte av dette, jeg. Det må da gjøre vondt når hårene nappes ut uansett?!?

Jeg mener: når jeg bruker epilator sitter ikke den fast i leggene, men den lugger jo likevel!

noen typer voks fester seg bare i hårene og ikke på huden, ( de fleste merker har en voks av denne typen)

det gjør like vondt å dra av denne voksen (hårrøttene skal jo ut på samme måte), men det blir ingen slitasje på huden slik som det blir når man bruker vanlig voks og man risikerer ikke å få pigmentflekker. denne vokstypen brukes som regel til brasiliansk og under armene, man bruker ikke strips til å fjerne den, og det tar litt lenger tid enn med vanlig voks.

Skrevet

Jeg begynte med voksing i utlandet. De var veldig diskrete og alt foregikk veldig ”sømmelig” der. Man fikk bl.a. utdelt engangstruser. Derfor var det litt av et sjokk første gang i Norge da alt skulle av og jeg følte meg totalt blottstilt (vokseren ser vel like mye uansett da), ikke minst da jeg fikk beskjed om å snu meg rundt, løfte opp baken og holde rumpeballene tilside. :fnise:

Brazilian her og der var visst ikke helt det samme. Men når det er sagt, synes jeg ikke det gjør videre vondt. Ja, litt første gang, men det er verre å vokse anklene, eller å nappe nesehår.

Teknikk og voks spiller også inn. Noen er veldig flinke til å strekke huden, vokse i ulike retninger ettersom hvordan hårene gror, og holde på området som nettopp ble vokset for slik å lindre smerten. Jeg synes også voksen som størkner på hårene/huden og som dras av uten strips er mye verre enn ”vanlig” voks. Den lugger mer og gjør smerten mer langvarig. Heldigvis ikke mange som bruker den type voks.

Nå gjør jeg det stort sett selv. Med litt akrobatikk går det kjempefint :jepp:

Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger og synes absolutt det er verdt det.Men det gjør vondt ja,egentlig er det ikke så flaut,nettopp fordi det er så vont. Klarer liksom ikke å fokusere på noe annet,tok ca 30 min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...