Ana Skrevet 4. oktober 2003 #1 Skrevet 4. oktober 2003 For noen måneder siden sluttet jeg å bruke p-piller (trionetta), da jeg var plaget av mange bivirkninger. Planen var egentlig å bytte merke, legen gav meg resept på diane p-piller, men jeg valgte å prøve noen måneder uten. De fleste bivirkningene forsvant, men jeg har til gjengjeld fått så mye kviser og uren hud, spesielt i pannen og rundt nesen. Jeg har aldri i mitt liv vært plaget av kviser, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er mest småkviser, og er ikke kjempeille, men plagsomt nok, spesielt siden jeg ikke vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem. Jeg mener selv at jeg har et noenlunde ok kosthold, spiser mye frukt og grønt, drikker mye vann og unngår søtsaker i ukedagene. Er flink og renser huden morgen og kveld og tar peeling og dyptrensende maske en gang i uka. Noen som vet råd??? Har lite lyst til å begynne på p-piller igjen, er ikke komfortabel med å putte alle de hormonene i kroppen min. Har vurdert å spørre legen om å få begynne med p-ringen, men i og med at den virker mer lokalt og har mindre hormoner, regner jeg ikke med at den hjelper noe særlig for kviser. Hjelp, hva kan jeg gjøre?!?
spagetti Skrevet 4. oktober 2003 #3 Skrevet 4. oktober 2003 Diane skal hjelpe for kviser ja. Men det hjelper også hvis du har lyst på en bh-størrelse større, og en bilring du aldri blir kvitt!! Yasmine skal være vel så bra.
Fat Sally Lee Skrevet 4. oktober 2003 #4 Skrevet 4. oktober 2003 Jepp, Diane hemmer utvikling av det mannlige kjønnshormonet testosteron i kroppen. Testosteron gir økt talgutskillelse i huden, derfor kan Diane betraktes som et middel mot kviser, i tillegg til å fungere som prevensjon. Ta dine Diane piller, du: så skal du se kvisene snart forsvinner!
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #5 Skrevet 4. oktober 2003 Diane skal hjelpe for kviser ja. Men det hjelper også hvis du har lyst på en bh-størrelse større, og en bilring du aldri blir kvitt!! Yasmine skal være vel så bra. hva mener du med "Men det hjelper også hvis du har lyst på en bh-størrelse større, og en bilring du aldri blir kvitt!!".........????.....jeg litt ute på jordet, kan du hjelpe meg.... :oops:
Gjest jokke Skrevet 30. oktober 2003 #6 Skrevet 30. oktober 2003 det betyr at du legger veldig paa deg av diane, det gjorde i alle fall jeg. gaa til legen aa faa en krem mot kvisene istede. siden du aldri har vaert plaget av kviser foer tenker jeg det holder aa bruke en mild krem, uten antibiotika. smaa kviser forsvinner lett ved bruk av disse lykke til
Nicky B Skrevet 30. oktober 2003 #7 Skrevet 30. oktober 2003 Yasmine skal være vel så bra. Yasmine fikk jeg masse kviser av! :evil: Når kvisene kommer av hormoner og du spiser noenlunde sunt, drikker mye vann og renser huden godt, så tror jeg ikke det er så mye og gjøre med kvisene. Tror kroppen bare må ta den tiden den trenger til og komme seg i gjenge igjen og etter langvarig bruk av p-piller kan nok det ta litt tid. Kremer og sånt vil ofte gi en midlertidig virkning og problemet vil ofte være der igjen når disse sluttes og bruke. Er det for ille, ville jeg heller oppsøkt en hudlege. Lykke til! :D
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #8 Skrevet 30. oktober 2003 tro meg, det gir seg etterhvert! det tok meg et par mnd så var de under kontroll. nå får jeg bare kviser rett før mensen.. hold ut! og unngå brød og pasta. det gir deg enda mere kviser
Livva Skrevet 1. november 2003 #9 Skrevet 1. november 2003 Har hatt et sinnsykt stort problem med kviser, har vært gjennom mye. Ble anbefalt av lege å skifte fra Trionetta til Chasmin pga. disse skal være gode for uren hud. Og det er som EN DRØM! jeg kommer ALDRI til å skifte p-pille merke så lenge jeg kommer til å gå på p-piller. Og i tillegg spiser jeg mye snop og har ingen kviser av dette, får nå bare 1-2 i mensperioden....
Midnattsol Skrevet 1. november 2003 #10 Skrevet 1. november 2003 Siden du ikke har noe STORT kviseproblem er kanskje ikke Diane tingen. Jeg spurte legen min om det, men siden den er ganske sterk ville hun ikke gi meg Diane men sa jeg bare skulle fortsette på p-ringen og det var det jeg helst ville også for p-ringen er genial. Hun sa jeg hadde så fin hud at hun heller ville gi meg et middel jeg kunne smøre på om jeg ble plaga i perioder og som forebyggende. Du kan jo høre med legen din om det er en løsning?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå