Gå til innhold

barnevakten legger ut nakenbilder av barna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en klage-mail til barnevakten - ikke verre

Skrevet

Send en klage-mail til barnevakten - ikke verre

Har alt gjort det.

Skrevet

Mener du bildet av et barn bakfra på vei ut i vannet? Er det ikke litt overdrevet og være redd for det? Barnet er ikke igjennkjenbart og det er vanskelig å manipulere biledet på noen måte som vil kun være en belastning for barnet.

Men når vi alikevel lar fornuften vike og lar hysterien ta overhånd så kan vi like godt være hysteriske på det bildet også.

Skrevet

Har alt gjort det.

åpenbart bryr de seg ikke om det... det ligger der fortsatt. jeg reagerer også på dette, bildet burde vært kuttet over rumpa til ungen.

Skrevet

Herlighet.

Det er et svært uskyldig bilde, der man ikke har mulighet til å gjenkjenne ungen på bildet. Må være grenser til hysteri...

Skrevet

åpenbart bryr de seg ikke om det... det ligger der fortsatt. jeg reagerer også på dette, bildet burde vært kuttet over rumpa til ungen.

For meg virker det nærmest hysterisk og paranoid å reagere på dette uskyldige bilde. Jeg lurer på hva slags forestillinger dere har rundt dette? Bildet er både såpass lite og såpass lite avslørende at jeg tror ikke noen med perverse fantasier vil gjøre noe med dette. Og hva skulle de i tilfelle gjøre? Om det sitter en mann (eller dame) og runker til bilde så er det ulekkert men ikke særlig skadelig for barnet. Selv om noen manipulerer inn en mann med stor penis på bildet og legger ut på nettet så kan jeg ikke se at det skulle få konsekvenser for barnet. De få som har mulighet til å kjenne igjen barnet med så lite identifiserende detaljer vil forstå med en gang at bildet er manipulert. Jeg kan ikke se at barnet kan bli hverken mobbet, få redusert sjanse for jobber, en politisk karrierer eller at det skal kunne begrense barnets muligheter på noen måte.

For meg virker dette ekstremt paranoid uten feste i virkeligheten. Men så har jeg ingen erfaring med pedofili og pedofile.

Så hva mener dere kan skje med barnet på bildet? Hvor realistisk er det? Og har dere noen eksempler på at det har skjedd tilsvarende i virkeligheten?

Skrevet

Snart er man pedofil fordi man ønsker seg barn. Jeg er spent på hvor grensa går.

Skrevet

For meg virker det nærmest hysterisk og paranoid å reagere på dette uskyldige bilde. Jeg lurer på hva slags forestillinger dere har rundt dette? Bildet er både såpass lite og såpass lite avslørende at jeg tror ikke noen med perverse fantasier vil gjøre noe med dette. Og hva skulle de i tilfelle gjøre? Om det sitter en mann (eller dame) og runker til bilde så er det ulekkert men ikke særlig skadelig for barnet. Selv om noen manipulerer inn en mann med stor penis på bildet og legger ut på nettet så kan jeg ikke se at det skulle få konsekvenser for barnet. De få som har mulighet til å kjenne igjen barnet med så lite identifiserende detaljer vil forstå med en gang at bildet er manipulert. Jeg kan ikke se at barnet kan bli hverken mobbet, få redusert sjanse for jobber, en politisk karrierer eller at det skal kunne begrense barnets muligheter på noen måte.

For meg virker dette ekstremt paranoid uten feste i virkeligheten. Men så har jeg ingen erfaring med pedofili og pedofile.

Så hva mener dere kan skje med barnet på bildet? Hvor realistisk er det? Og har dere noen eksempler på at det har skjedd tilsvarende i virkeligheten?

Det du ser ut til å glemme er at den avbildede barnekroppen faktisk har en eier, den har et navn, den er noen - noen som sikkert ikke vet at de ligger ute på nettet. Og nettopp barnevakten bør ikke legge ut slike bilder, derfor har de nå også erstattet bildet med et annet.

Skrevet

Haha, så de erstattet bildet, ja. Med noe som ser ut som tenåringer eller litt yngre :sukk:

Ja, ja, de har på seg badeklær da, men så sier de fortsatt "Tenk deg om en ekstra gang før du legger ut bilder av lettkledde barn på Internett".

Litt av en ironi.

Skrevet

Det du ser ut til å glemme er at den avbildede barnekroppen faktisk har en eier, den har et navn, den er noen - noen som sikkert ikke vet at de ligger ute på nettet. Og nettopp barnevakten bør ikke legge ut slike bilder, derfor har de nå også erstattet bildet med et annet.

Selvfølgelig er jeg klar over at barnet er noen. Men det er ikke svar på mitt spørsmål. Mulig jeg er naiv og mangler kunnskap. Vennligst opplys meg og andre som opplever dette som syklig paranoid! Hva kunne gjøres med det bildet som ville medføre konsekvenser for barnet og som det er rimelig sannsynlig ville kunne skje? (Og jeg vil ikke høre om hypotetiske alternativer som krever enorm innsats og som er mindre sannsynlig enn at to fly kræsjer og faller ned i hodet på en.)

Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet.

Skrevet

Jeg kan huske sommerbilder som ble vist i Allers, Hjemmet eller Se og hør at det ble vist

bilder av nakne unger på stranda eller i plaskebassenget. Det var ikke så mange som

hylte, tenk om noen pedofile ser disse bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...