AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 jeg har fått en ny nabo. han liker overhode ikke kattene mine, jeg har 3stk utekatter. nå har han sagt det at hvis jeg ikke sørger for at kattene holder seg unna hagen hans kommer han til å enten skyte de med hagla når de er på tomten hans, eller så kommer han til å legge ut rottegift. jeg er fryktelig redd for sikkerheten til kattene mine, vurderer faktisk å flytte. jeg kan ikke ta å holde kattene inne (de er 4, 6 og 9 år, og har gått ute hele livet, de elsker seg ute). jeg er skikkelig rådvill. det er muntlig, så kan ikke anmelde han.. har bodd her i 10 år, og alle naboer syntes det er greit at de er og tusler i hagen dems, bortsett fra han. han flyttet inn for 2 uker siden. de går ikke på do i hagen hans eller noe. de bare streifer, kanskje ligger og sover under et tre eller jager noen fugler/mus i hagen hans.. hva skal jeg gjøre? jeg har ikke lyst til å selge huset mitt pga kattene, trives veldig godt her..
Lumê Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 hvordan vet du at de ikke driter i hagen hans? Går de inn til deg på do? Er alle kastrert? Jeg vet jeg høres grusom ut nå, men dersom kattene driter i hagen hans, og blomstertbed etc, så skjønner jeg at han blir frustrert. Nei, det rettferdiggjør ikke ¨skade dem på noen måte, men nabokatter som driter og graver overalt får selv den mest innbarkede dyreelsker til å bli forb.. Tilby ham å kjøpe "GetOf" spray og remedier for å holde kattene unna hagen hans.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Ville nok anmeldt ham for trusler likevel jeg. Synes han er en idiot som kommer med dette, spesielt siden han nettopp flyttet dit, fy f.. Han burde vel sørget for å flytte til et sted uten katter, hvis de skaper slikt et mareritt for ham. Du kan jo true med å legge rottegift i maten hans også, hehe...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Kattene er kastrert og går kun på do inne. Har en do på terassen min tilfelle de ikke kommer inn når de må på do. De har aldri gått på do ute før. Har kjøpt get off som han heiv i ryggen min når jeg snudde meg etter å ha levert den. Fyren er en pest og plage, og prøver å gjøre livet surt for alle.. Har også tilbudt å kjøpe hekk og/eller gjerde hvis han ville løse det slik, men det ville han ikke (forståelig, er jo ikke pent med et gjerde, men fortsatt).
Aurora M. Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 (endret) Snakk med politiet og forklar det du har sagt her. Forhåpentligvis vil de ta seg en tur å snakke med han. Hvis det kreves en anmeldese, så får du bare gjøre det. Det er straffbart å komme med slike trusler, også muntlig. Hvis du ikke kommer noen vei med politiet, kan jo også høre med konfliktrådet, det høres ut som en sak som passer for dem. Ikke gi deg, og ikke flytt p.g.a en sånn tulling. Du har loven og retten på din side, så stå på! Endret 3. september 2010 av Aurora M.
Mann-87 Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Ta en prat med politiet. Så hvis naboen faktisk skulle finne på å ta livet av kattene dine, så har politiet ditt logg på at du har pratet med de fra før.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Ta en prat med politiet. Så hvis naboen faktisk skulle finne på å ta livet av kattene dine, så har politiet ditt logg på at du har pratet med de fra før. Han tør nok ikke gjøre noe når han vet at han er anmeldt for trusler. Det er jo egentlig ikke sikkert han hadde gjort noe uansett - tror mange er litt større i kjeften enn de egentlig er... Spesielt godt naboskap blir det jo ikke av å anmelde dem til politiet, men det blir det jo ikke av drapstrusler heller, så det høres ut som om tonen mellom deg og naboen kommer til å være fin for å si det slik...
Mann-87 Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Hvis resten av nabolaget er positive/nøytrale til kattene, så kommer nok han fyren til å slite litt med de andre naboene også. Godt gjort å komme med slike trusler etter 2 uker i et nytt nabolag.
Gjest Lille-pus Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Hbis han begynner å vifte med en ladd hagle i tettbebygd strøk er det bare et spørsmål om tid (kort tid !) før politiet kommer og henter ham. I et "svakt" og irritert øyeblikk er jeg redd for at jeg kunne kommet til å spurt ham om å vise frem våpenkortet sitt Utlegging av rottegift i løsvekt er ikke gunstig for unger heller, så det er faktisk særdeles strenge regler for utlegging av rottegift nå. Musegift (type Temus) er en annen sak, men den skal ikke legges åpent tilgjengelig den heller. Jeg vil tro han bjeffer mer enn han biter, men jeg forstår deg aldeles utmerket som ikke vil ta sjansen på å finne ut om han faktisk mener det. En samtale med politiet kan absolutt være på sin plass. Spesielt når han truer med å bruke våpen i tettbygd strøk, og med å legge ut gift som barn kan komme til å få i seg.
Gjest BabyBlue Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Ta opp mobilen din, få den til å ta opp lyd, gå til naboen din, og ta opp alle truslene han sender etter deg og kattene. Bevismateriale i tilfelle du føler for å løpe til politet...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Jeg skjønner meg ikke på slike folk som naboen din ts. Hiver get of sprayen i ryggen på deg? Nei vettu hva. Ingenting er god nok grunn til en slik oppførsel. Du får si til ham at du har sakt fra til politiet om truslene, også legger du get of sprayen på dørkarmen hans eller noe gjerne med en lapp som sier at du ikke kan forklare kattene hvor de har lov å gå eller ikke ute.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #13 Skrevet 5. september 2010 Noen mennesker liker ikke katter, og de fleste som jeg kjenner som misliker katter ser på dem omtrent som kloakkrotter. Når det i tillegg er sånn at katter graver opp blomsterbed, sniker seg inn vinduer eller åpne dører hos naboer, driter på plenen og i sandkasser, tisser på naboens hus så det stinker i lange tider inni huset, så er det ikke så rart at folk reagerer på at katter får gå fritt i tettbygde strøk. Bor selv i firemannsbolig og måtte søke tillatelse for å få ha en liten hund, samt skrive under på at jeg ikke kom til å la den være til bry for naboer, plukke opp etter den, ikke la den stå å bjeffe hele dagen, osv. Samtidig så har den ene naboen min 5 katter, den andre 0, og den tredje 1. De 5 er nesten som villkatter, og de drar med seg resten av kattene i nabolaget. De uten katt i første etasje får ofte katter som hopper inn soveromsvinduet eller går inn verandadøren på sommeren. kattepiss på døra er ikke uvanlig. Så alt i alt er det veldig mange problemer med katter for folk som selv ikke eier en, og de som rett og slett hater dem. Det betyr IKKE at gubben du prater om har lov å true om sånt, og det høres ut som du har et så fint kattehold som man kan forvente. Thumbs up for kastreringen også, og veldig greit å tilby en sånn spray. Jeg tror ærlig talt jeg ville kontaktet politiet hvis jeg hadde vært deg. True med å skyte kattene dine... For den saks skyld å bruke våpen i et boligfelt, og å skremme deg på den måten. Forresten, den sprayen...hvordan funker den? hvor ofte må man spraye? og er den farlig for katt/hund/barn? Jeg er alltid litt skeptisk, men hadde vært fint å slippe å vaske bort kattepiss fra døra mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå