Gå til innhold

Slem og bitter ti år etter skilsmissen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg og min eksmann fungerer på et vennskapelig avstandsnivå slik vi gjorde rett etter skilsmissen for ti år siden, men for tre dager siden fikk jeg en sms der han skriver at en i hans vennekrets har fortalt at jeg lå med en bak hvert hjørne mens vi var gift og samboende i åtte år. Jeg er sjokkert og rystet over påstandene hans. Jeg var utro en gang og da fortalte jeg dette til han, men det førte ikke til skilsmisse før fire år senere. Hva skjer i hodet på han? Han har alltid villet ha kontroll og banket vettet ut av hodet mitt og fikk meg til å føle meg som et null med sine løgner, trusler og med vold mens vi var sammen. Jeg tillot det kanskje, men det så jeg først i etterkant.

De siste par årene har vi sendt noen uskyldige sms til hverandre, der vi ikke har diskutert forholdet som ligger langt bak oss. Meldingene har vært mer basert på hvordan går det, hils familien osv. Og så kommer bomba i innboksen min, at det virker som om halve byen har giddet å sitte og bruke energi på å snakke om meg de ti siste årene og at EN har fortalt at jeg ligger med alle. Det vet jeg med meg selv at jeg ikke har gjort, og når jeg nå har møtt hans venner har de vært veldig hyggelige, gitt meg klem osv, de tidligere også var mine venner, men jeg flyttet fra byen og når jeg kommer flyttende tilbake i august får jeg altså denne meldingen fra min eks på telefonen.

Hva mener han?

Jeg har ikke kommentert den og akter vel ikke gjøre det, men før eller senere kommer vi til å møtes ute på byen. Jeg fikk hele fortiden rasende tilbake og ble satt ut noen dager og ble like liten som da vi var sammen, angsten kom som et lyn fra klar himmel, og har tenkt igjennom alle de årene der vi begge hadde feil, men der han fremstilte seg som en engel mens han egentlig mishandlet meg så jeg ikke turte vise meg utenfor døra på ukevis, der han brukte av fellesbudsjettet så jeg måtte spare for å ikke havne i økonomisk uføre, og der han gjentatte ganger brøt avtaler. Så hvorfor denne meldingen nå... Jeg har ikke fortalt det til noen enda, men har brukt tid til å tenke.

Er han blitt en bitter, middelaldrende mann som prøver å ha kontroll over meg den dag i dag? For jeg tror ikke noen av hans venner som jeg også en gang betraktet som venner, er så lavmåls at de har satt ut løgner og rykter om meg. En kan jeg tenke meg, det er en kvinne som jeg har kuttet vennskapet med. Men hvorfor skal han tro på foreksempel henne eller andre? Jeg tviler på at noen har kommentert vårt forhold på den måten, men har noen gjort det ville de ikke visst hva jeg gjorde eller ikke gjorde.

Han kalte alle mine venninner for horer da vi var sammen. Hva ville dere gjort og hvordan tolke dette? Skal jeg bare overse han, men jeg vet at jeg kommer til å møte han sammen med andre jeg liker på byen en dag og da må jeg late som jeg aldri har fått den meldingen?

Det virker som en bagatell, men det trigget angsten min og selvfølelsen jeg har klart å bygge opp litt etter litt. Jeg har hatt to forhold bak meg i løpet av disse ti årene, mens han har bodd alene. Jeg vet ikke om han har hatt kjærester, men regner jo med at det har han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ignorert han heretter, evt å skrive en sms om at jeg velger å overse påstanden da det ikke finnes sannhet i den pluss at fristen for å legge inn klager er utgått.

Skrevet

Takk Sulosi. Jeg kommer ikke til å svare han. Nå snakket jeg med en venninne som husket han og vårt ekteskap og hun var en av de som ble kalt hore bare hun hadde guttevenner hun gikk fra pub til pub sammen med. Hun sa: Glem han.

Sønnen hennes har hatt gleden av å møte han på byen og la han sitte igjen med taxiregninga, så jeg sa at jeg tenkte veldig på henne i går kveld men siden jeg ikke var alene kunne jeg ikke ta det opp, men at jeg nesten hørte hva hun ville si. Og at jeg selv ville anbefale hennes sønn å stikke av fra enda flere taxiregninger hvis eksmannen min er god i farta og tror han er all verden til kar og kan prate med studenter om alt...

Hehe, kanskje han får hele Blindern på nakken. Ikke så ille men...

Skrevet

Er det en utenlandsk mann dette?

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du blir så sint på eks-mannen din? Hvis en ev mine venninner hadde fortalt meg om eksen min pulte rundt mens vi var gift så hadde jeg nok følt for å konfrontere ham med det. Du får bare si at Nei det har jeg ikke og gå videre, vet du. Jeg synes ikke det er så rart at han sendte den meldingen.

Skrevet

Er det en utenlandsk mann dette?

Er du frekk eller?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du blir så sint på eks-mannen din? Hvis en ev mine venninner hadde fortalt meg om eksen min pulte rundt mens vi var gift så hadde jeg nok følt for å konfrontere ham med det. Du får bare si at Nei det har jeg ikke og gå videre, vet du. Jeg synes ikke det er så rart at han sendte den meldingen.

Det er ti år siden vi gjorde det slutt og ni år siden vi pulte hverandre. Det første året hadde vi jevnlig sex og møttes en gang i måneden etter de to første avstandmånenden, men etter over ett år etter bruddet traff jeg en ny jeg ble forelsket i og ble sammen med, så synes du det er rart jeg reagerer? Jeg var ærlig straks jeg traff en ny og det var slutt og def over mellom oss da. Den nye så jeg som en slags redningsmann som tok meg vekk fra hans voldsomheter, som han ikke hadde drevet med det siste året, men han hadde fått meg på gli til at vi kanskje ikke burde skilles likevel...

Jeg er ikke sint på han, men han satte meg ut helt til jeg analyserte hele fortida og så at han på en eller annen måte vil ha en makt over meg igjen. Han skrev han VAR glad i meg en gang, ...det må ha vært lenge mellom hver gang, hans ego er så stort at det revner på midten hvis han ikke får det styrket snart.

Men jeg er ikke sint på han. Han vet kanskje ikke at han satte meg ut. Jeg hadde 58 dager sykemelding mens jeg gikk som traine og han ødela det også. Jeg var sykemeldt fordi jeg var banket gul og blå av han. Men det kunne gå år mellom hver gang han banket meg opp, men en trend så jeg - hver gang jeg var på vei til å lykkes med noe, ble jeg banket.

Hvorfor skal jeg være sint? Mannen er jo full av fordommer og har problemer.

Men å sende meg en utro beskyldning etter ti år, er ganske på kanten. Synes jeg i alle fall. Hva skal jeg svare han siden han påstår at han vet det, og han har et vitne? Lol.

Det verste er at jeg enda er glad i han, den ene siden av han som ikke var voldelig, alle de andre sidene som var så gode. Men han satte meg ut med den meldingen nå.

Jeg trenger ikke stå til ansvar for om jeg var utro flere ganger. Var jeg det, er det ingen som vet om det isåfall. Men om noen har slengt det til han, lurer jeg på hvilken råtten lus som har plaget han med forhistoriske vesner fra forrige årtusener?

Det er det som plager meg, og det vet han med denne meldingen. Men jeg har katalogisert alle nå og vet evt hvem det kan være og i så fall, kan det bare være.

Men, hvis sannheten var at jeg hadde mine små sidesprang, burde jeg da legge alle kortene på bordet ti år etterpå? Er han dum eller hva prøver han seg på nå...

Ingen ville noensinne visst om jeg hadde et sidesprang eller tre, men jeg vil helst ikke kommentere og svare han på meldingen. Men jeg ble oppskaket.

Han hånte meg tvers igjennom. Det var som å høre at alle dine venninner er horer, og det verste har jeg ikke skrevet om, hvis det er det verste...

Etter ti år. Er det ikke rart og merkelig å sende en så stygg melding til meg?

Skrevet

Hei TS.

Jeg forstår at du er rystet og kjenner deg utrygg. Du har fått brøkdeler av informasjon som du ikke vet hvordan du skal tolke og du har erfaring med at han psykisk har herset med deg.

Vet du om en person som både du og han kjenner, som du har tillit til og som har autoritet? En som ikke lar seg manipulere.

SMS er et møkkadårlig kommunikasjonsmiddel! Det gir en bitteliten mengde informasjon og man kan tolke den i hytt og pine. Kommunikasjon ansikt til ansikt er bedre, men du kjenner deg utrygg. Du føler at han har herset med deg. Da bør du ikke sitte ansikt til anskit med han alene.

Finn en bånnsolid felles bekjent, som du vet vil folk vel og som er robust nok til ikke å la seg rokke. Ikke gå til den som er enig med deg, finn en som er nøytral og tøff. Forklar hvordan det kjennes og at du har behov for at det ryddes opp ansikt til ansikt med en nøytral autoritet tilstede.

Skrevet

Velkommen etter. Har du hørt om Facebook? Nettstedet 99,9% av brukerne bruker til å snoke etter tidligere ligg...

Skrevet

Takk Spiralis. Jo... kanskje jeg kjenner noen. Har veldig god kontakt med en av hans brødre som var på besøk hos meg for ikke lenge siden. Men kjenner jeg han, vil han helst ikke blandes inn i noe av internt bråk. Dette er jo ikke bråk, det førte bare til kaos i hodet mitt. Det hjalp å snakke med en av de som han kalte hore uten at de hørte det selv, men jeg ble trodd og de ble rasende forbannet fordi de ikke kunne bevege seg utenfor radisu av sine samboers øyne før det gikk rykter om dem. Igjen i følge han.

Men hva er liksom vitsen med å bråke mer om dette. Jeg skrev i frustrasjon, og trodde aldri på et sådant bakholdsangrep ti år etterpå...

Jeg er ikke redd han, at han skal komme på døra, bli voldelig eller lever i frykt, men selve meldingen fikk angsten min til å komme opp igjen før jeg fikk den på plass. Jeg vet jeg aldri får vite om han lyver, hvem som evt har sagt det. Etter så mange år kjenner jeg han, og han vil at vi skal når vi møtes skal late som ingenting og det skal jeg klare. Vi er heldigvis ikke kollegaer, men kunne vært på et område hvis jeg hadde stolt på han. Det er kanskje det han vet. At jeg har oversett han, men jeg har enda ikke gitt han et tilbud, å kjøpe han ut. Gjør jeg det, svarer han ikke. Han gir f... i akkurat det og der er også et yrkessamarbeid med han vanskelig, for han klarte å sverte meg ut selv om han absolutt hadde rett, og jeg ville styre unna, og "vi fikk rett". Jeg visste jo at vi hadde rett uten rettsikkerhet, men han er en mester sånn sett.

Det var i begynnelsen av forholdet, mens vi var unge og energiske. Vi hadde verdens beste samarbeid også kollegialt, helt til intrigen, så det er så mye...

Jeg savner han som en kollega for jeg har aldri funnet en lignende inspirator, men det er ikke noe å dvele over mer. Jeg har min intregritet nå, og føler meg trygg. Jeg vet at han har hatt noen prosjekter, men vet ikke mer og har ikke spurt. Tror umulig han kan være sjalu fordi jeg tjener mer enn han, for jeg tjener ganske lite.

Kan en årsak være at han savner vårt kolligiale forhold, og at han vet jeg ikke har tillit til han? Ikke fordi han er sårbar alene, men fordi han vet vi er sterkere flere sammen i vårt yrke?

Det blir så mange spørsmål, og jeg vil ikke svare på de. Jeg har spurt meg flere ganger, hvorfor måtte jeg gjøre det slutt. Jeg måtte fordi jeg ikke klarte se andre i øynene med flere blåveiser han hadde gitt meg mer...Han begynte igjen, og jeg troor han hadde begynt med pulver på den tiden i selskapsammenheng.

Vi kan ikke være kollegaer heller ser det ut som, etter denne meldingen, for det virker som han er bitter. Men slutten på meldingen var klar, den var sånn: kontakt meg igjen når det går bedre med deg og ikke bruk meg som en klagemur, også en liten smilyes.

Nei, forstå seg den som kan på menn. Gud bedre, da er det bedre med kollegaer man bare prater fag med. Jeg vet ikke jeg, ble bare satt ut.

Mener dere jeg skal svare på meldingen hans?

Hva hvis jeg var utro? (igjen, ingen ville visst det).

Nei, dette blir for dumt.

Av han. Sender meg en melding som sender meg 10-20 år tilbake og får meg til å huske alt...ingen husker alt, men så stupid av han som er så intelligent.

Husker jeg ikke feil, svarte jeg på meldingen hans i går da jeg var på en pub, og skrev, ja tre i løpet av ti år.

Spør han dumt, får han dumme svar. Det var dumt av meg, men mulig jeg har drømt at jeg svarte, finner i alle fall ikke noe på mobilen, og jeg har god fantasi. Jeg vil ikke ha noe med han å gjøre mer og vil ikke synes synd på en tufs som har banket meg og kalt mine venninner horer og som ...en døde samme kvelden som hun prøvde ringe meg, men han sa; glem henne, hun er et narkovrak og det er lite å gjøre med nå...en medstudine som jeg visste slet og som jeg hadde gitt tlf.nr til slik at hun kunne ringe meg i tykt og tynt.

Det var mitt ansvar. Men jeg ble hans vrak og gods. Det skal ikke gjenta seg. Jeg skrev mest av alt her nå på kg for å advare mot å glemme å tenke på sin egen interegitet og sine venner.

Kast kjærester på båten. Gir de deg kjipe vibber, kast.

Er de frekk, kast.

Kaller de dine venner horete, samme hvilket kjønn, kast.

Hakker de, kast.

Nei, nå ble jeg lei meg og i forsvarmodus.

Dette var ikke meningen.

Jeg har ikke tenkt å svare på smsen i kveld i alle fall. Jeg er bedt hjem til noen nå, men er ganske trett så vet ikke.

Det hører fortiden til anyway, og har jeg virkelig ligget med noen av hans venner så kan han ikke vente at jeg røper det nå (ja, jeg har det med en og kanskje han har røpet noe, men det tviler jeg på, han ville ledd og gitt meg ett kyss på kinnet om jeg hadde spurt et så dumt spørsmål så jeg lar bare hele saken ligge.

Men det var voldsomt mange teorier her, og jeg blir sjokkert over at han ble stemplet som en som kommer fra et annet land, straks jeg skriver om vold.

Han sa jo ikke direkte at mine venninner var horer, han sa bare at de var det. Jeg klarer og vil ikke huske alle ordene han brukte.

Skrevet

TS. I samme meldingen skriver han at jeg må kontakte xxx og zzz, to av mine ekser etter han, hvis jeg skal ha svar på noen spørsmål. Han svarte på en melding hvor jeg spurte om vi kunne møtes, fordi jeg hadde det litt kinkig og gjerne ville prate med han og kanskje jeg virket litt masende i meldingen, men vi har møtt hverandre noen ganger uten noe sex og uten noe flørt, men med mye forståelse og nærhet...

Han ble tydelig fornærmet av dette mitt ringe spørsmål om vi kan møtes, slik jeg kan lese, men fra å være fornærmet til å anklage meg for utroskap... Sist vi møttes lå vi hjemme hos han men i hver vår seng, men holdt litt rundt hverandre.

Nei, det kan gå litt rundt i hodene våre, så kanskje han vil at jeg skal holde meg unna så han kan slutte å slå. Han er den siste jeg tør ha sex med, i løpet av ti år har jeg lagt på meg 12 kilo og fått grått hår. Dette er jo litt satt på spissen, men... (håper ikke han er på kg, men det tviler jeg sterkt på)

Han har ikke de muskelene han hadde. Men nå skriver jeg meg bort.

Hva ville han med den meldingen?

For jeg tviler på at noen har sagt noe, og han har en iq på 145 eller over, så det er interessant at han hører på andre. Eq vet jeg ikke om han har.

Jeg ble ikke sint på han, men for å bli satt tilbake til ti-20 år... og måtte analysere et forhold på nytt igjen, som jeg trodde var vennskapelig.

Jeg kan ikke tro det. Det er ikke sikkert han husker at han sendte meg denne meldingen, at han var stinn av promille men jeg vet ikke.

Ble bare veldig lei meg og satt tilbake. Det hjalp å skrive og det hjalp å prate med en av disse venninnene som er horer i følge han, og som kjenner oss begge gjennom alle år.

Men er jeg den eneste som får slemme kommentarer ti år etterpå?

Det gjør meg jo litt nysgjerrig, vi har ingen barn felles. Jeg har ett barn som er voksen og som det går veldig bra med.

Skrevet

Du skriver ekstremt rotete og usammenhengende, TS. Jeg klarer i alle fall ikke å få noe fornuft ut av det du skriver.

Men om jeg tyder deg riktig tar du fremdeles kontakt med ham iblandt for å få støtte og nærhet. Da er det vel ikke merkelig om han konfronterer deg når han får høre fra noen at du var utro med ham da dere var sammen?

Skrevet

Med mindre dere har barn sammen syns jeg ikke du skal kaste bort mere tid på dette mennesket. Hva er vennskapet til denne mannen verdt for deg ?

Du får bare si det til han hvis kan tar kontakt med deg igjen at påstandene ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Men for meg så virker han som han har psykopatiske tedenser. Kan hende han bare liker å fucke med deg.

Jeg syns du skal gi faen i hva denne drittsekken tror. Han er ikke verd din tid.

Skrevet

Det er jo verdens naturligste ting å gå fra en voldelig mann for så å ha kontakt med og være intim med ham de 10 neste årene... og i tillegg bli overrasket når han igjen ser sitt snitt til å prøve å dra deg ned i søla og kontrollere deg. Men klart det når du lar ham få lov så blir det jo bare sånn.

Skrevet

jeg ville skrevet:

"Så trist for deg at noen av dine venner vil deg så vondt at de farer med løgner om meg. Jeg er lei for at du blir brydd med disse usannheter"

Med mindre dere har barn sammen så ignorer han fullstendig fremover. Han er en ikke-eksisterende person fra nå!!

Lykke til da:)

Skrevet

jeg ville skrevet:

"Så trist for deg at noen av dine venner vil deg så vondt at de farer med løgner om meg. Jeg er lei for at du blir brydd med disse usannheter"

Med mindre dere har barn sammen så ignorer han fullstendig fremover. Han er en ikke-eksisterende person fra nå!!

Lykke til da:)

Den skal jeg spare på, kan jo passe i flere anledninger :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...