momo Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jeg er alene med to små barn. Far har barna annenhver helg, men nå skal han snart flytte til andre siden av landet, dermed blir det svært sjelden han kan ha barna sine. Jeg har diagnosen ME, men har de siste årene blitt mye bedre. Så nå studerer jeg deltid, og føler det fungerer veldig bra. Føler jeg klarer hverdagen fint med barna og studier. Men kjenner jo godt att jeg har behov for den tiden de er hos far til og slappe av. Nå har han jo også vært flink til og ha de halvparten av ferier og. Så føler jeg alltid får henta meg inn igjen. Og jeg aner jo ikke hvordan det går da han flytter. Ser for meg att han da vil ha barna 2-3 ganger i året, det blir jo en drastisk endring for meg. Jeg kan også legge til att jeg har ikke nettverk, foreldrene mine er døde, har en søster som er syk og har to veldig gode venner, hun ene bor langt unna og hun andre sliter med sine 3 små barn, så jeg har ingen som kan avlaste meg med barna. Nå håper jeg jo faktisk det skal gå bra og jeg skal klare og ta meg av barna selv. Men lurer på om det finnes ett tilbud der ute om avlastning til de som ikke har nettverk?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har du eller barna dine venner som kan være der for deg og ha de på overnatting innimellom?? Jeg hadde tidligere en gutt jevnlig på overnatting siden moren ikke hadde nettverk. Hun hadde og fått avslag på avlastningshjem via barnevernet. Det er fullt mulig å søke om avlastning hos barnevernet og begrunne det med at far flytter og at du ikke har annen familie som kan hjelpe, samt at du har en sykdom som gjør at du trenger tid til å hente deg inn innimellom. Jeg vet det høres skummelt ut og du tenker sikkert at du aldeles ikke er "dårlig" mor og det har du rett i. Du ser fremover og ønsker å unngå å bli utslitt og sykere enn du allerede er. Ta kontakt for en uformell samtale med en kurator, det har jeg gjort en gang og fikk bare skryt for å gripe fatt i problemene før det ble for sent.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Ikke kontakte barne"vernet". Mer skal jeg ikke si.Klar deg alene!
Gjest imli Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Det finns tilbod om avslastingsheim. Fleire einslege som har ungane i avlastingsheim feks ein helg i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå