Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå håper jeg virkelig ikke at det allerede finnes en tråd om denne, men søkte og fant ingenting. ;)

Hva synes dere om EOS sine leppepomader?

Kjøpte meg den gule igår (med solfaktor), og synes den er riktig så god selv om den kanskje ikke varer så lenge på leppene. Men så er jeg vant med Blistex med mye fyfy i seg. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker EOS veldig godt. Den gjør jobben sin og leppene mine er myke og har godt med fukt. Og jeg har ikke svarte prikker langs kanten rundt leppene lenger. Har det lysegrønne egget selv og det har vart lenge.... :danse:

Endret av DesertRose
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med disse. Har både gulgrønt, gul og rød og bruker disse flittig. De er utrolig gode som forebyggende produkter og ved å bruke disse gjevnt og trutt gjennom høsten i fjor opplevde jeg for første gang på mange år å ikke få knusktørre lepper som flasset i løpet av vinteren. Elsk :)

Skrevet

Har vore kjempenøgd med den raude. Luktar godt og eg likar at overflata er såpass stor :) Får fine lepper av den også!

Gjest strykebrett
Skrevet

Liker de godt, jeg har rød, gul og grønn. Eneste jeg syns er minus er at den røde er litt hard i konsistensen så jeg ikke får på så tykt lag som jeg ønsker. Men den lukter veldig godt da :)

Skrevet

Liker de godt. Har den grønne med mint, og den røde.

Skrevet

Har både rød, grønn og den nye gule. Liker disse veldig godt!

Eneste minuset er som Maneo sier- de ikke sitter særlig lenge.

Skrevet

Har hatt gul. Likte den, men var noen ulemper. Var god å ha på leppene, men som andre sier, varte den ikke lenge på leppene. En annen dum ting er at når man kommer i bunnen, blir det umulig å bruke resten av den uten å bruke fingeren eller skrape det oppi en annen tom leppepomade. Likte godt smak/lukt/farge da.

Skrevet

Funker ikke på meg. Kan liksågodt bruke lypsyl. (Men jeg bruker Weleda Everon istedet. DEN er perfekt for mine ørkenlepper!)

Skrevet

Veldig fornøyd med det gule :) Lukter godt, i motsatt til den røde.

Skrevet

Veldig fornøyd med det gule :) Lukter godt, i motsatt til den røde.

Kva for smak har den gule?

Skrevet

Heilt grei som vanleg lypsyl til "kvardags", men har ein skikkeleg såre vinterlepper blir ikkje mine bra igjen med eos i alle fall. Då må det carmex til!

Skrevet (endret)

De gule er sitron og den eneste som har fått solfaktor 15.

Eos er nå kommet i vanlig stiftform. Jeg har sett 3 smaker. Noen som har prøvd disse?

Lypsyl er et navn på en leppepomade, ikke et fellesord for det :jepp::sjenert:

Endret av DesertRose
Skrevet

De gule er sitron og den eneste som har fått solfaktor 15.

Eos er nå kommet i vanlig stiftform. Jeg har sett 3 smaker. Noen som har prøvd disse?

Jeg har prøvd Pomegranate Raspberry (den mørkerøde) i stiftform og liker den veldig godt. Den er mye mykere enn de andre. Den runde gule er også mykere enn de andre, men jeg vil påstå at den i stiftform er enda litt mykere. Den lukter veldig godt også, dessuten synes jeg stiftform er litt mer praktisk enn eggform.

Skrevet

Har noen reagert allergisk på noen av Eosene? Jeg tåler ikke blomsterparfymer og er veeeeldig skeptisk til lebepomade med smak/lukt.

Jeg burde sikkert få delt av tråden, men altså: det er jo mange merkenavn som har blitt stående som fellesnavn - termos, for eksempel. Akkurat Lypsyl irriterer meg faktisk litt, for det er så mange fabrikanter, i motsetning til fabrikanter som lager isolerende flasker. Det henger vel igjen fra da det ikke var stort annet enn Lypsyl og vaselin å få tak i.

Enda verre: kalle det lepomade. Angst! Det er ille nok å gjøre som jeg ikke klarer å slutte med og kalle det lebepomade. Jeg har god lyst til å kalle det chapstick, men så var det det med anglofiseringen av språket, da.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Heilt grei som vanleg lypsyl til "kvardags", men har ein skikkeleg såre vinterlepper blir ikkje mine bra igjen med eos i alle fall. Då må det carmex til!

Enig. EOS forebygger bra, men når du først har såre lepper må det sterkere greier til x )

Skrevet

hva med en link til hvor man får kjøpt dette vidunderet?

Skrevet

Selger MYE billigere på utenlandske nettsider, bare google det. På amazon.com selges de til en tier, visst de skipper til Norge da, ble plutselig usikker. Jeg nekter hvertfall å betale 50-80 kr for den.

Skrevet

Selges på apotek også (Boots, ihvertfall), men til ca samme pris som på Vita o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...