Gå til innhold

Og folk er redd sharialover?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er vel heller slike folk man burde være redd.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1595417/tittel/naa-angrer-voldsapene

Synes maskinen fra Saw 3 som river av alle ledd og muskler i kroppen hadde funket greit som straff jeg :)

Herregud altså, er jo bare å legge dem i tvangstrøye og knuse alle leddene i kroppen deres med baceballkølle.

Vedder en million på at det er noen av de samme som roper høyest i mot sharialover her i landet.

Hva feiler det folk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Helene_Mari
Skrevet

I et så grovt tilfelle av blind vold som dette syns jeg vi gjerne kunne innført øye for øye straffen.

Skrevet

I et så grovt tilfelle av blind vold som dette syns jeg vi gjerne kunne innført øye for øye straffen.

Straff skal de ha, men jeg synes det finnes en mellomting mellom samfunnsstraff og dødsstraff, ja og grov tortur med døden til slutt slik enkelte folk tydeligvis mener.

Skrevet

Også skylder de på sosialistene som vanlig. :skratte:

Skrevet

Nå er jo SAW en film, og ikke virkelighet. I motsetning til Sharia og middelalderske lover/straffemetoder som hører islam til.

Men det var heller ikke poeenget. Poenget er at jeg synes det er rart at folk som roper ut mot sharialover og drar alle muslimer under samme kam og mer eller mindre kaller de for terrorister stort sett er de samme som vil ha grusomme former for straff her i landet. Det holder liksom ikke med ei kule i hoidet, men de vil torturere person til døde omtrent. På de mest grusomme måtene mange av dem.

Virker som en del lider av et "dexter-syndromet".

Skrevet

Men det var heller ikke poeenget. Poenget er at jeg synes det er rart at folk som roper ut mot sharialover og drar alle muslimer under samme kam og mer eller mindre kaller de for terrorister stort sett er de samme som vil ha grusomme former for straff her i landet. Det holder liksom ikke med ei kule i hoidet, men de vil torturere person til døde omtrent. På de mest grusomme måtene mange av dem.

Virker som en del lider av et "dexter-syndromet".

Beklager, men jeg klarer ikke å ta disse 'truslene' om straff alvorlig, og Sharia er nevnt verken i artikkelen eller debatten.

Skrevet

Beklager, men jeg klarer ikke å ta disse 'truslene' om straff alvorlig, og Sharia er nevnt verken i artikkelen eller debatten.

Sharia er ikke nevnt der, nei, men det er nevnt i mange ande tråder på vgd, diskusjon.no og kg.

Skrevet

Om man skal ta slikt seriøst kan sikkert diskuteres. Jeg vil egentlig tro at mye er sakt i ren sinne over at folk kan gjøre slikt, men jeg har sett mange sitte å argumentert for at det er helt greit å rive av folk kropsdeler, drepe dem på grusomme måter, dødsstraff for å slå folk, dødsstraff for barn ned i 12 år, og det før de i hele tatt har gjort gjerninga. Er bare noen få av veldig mye jeg har lest.

Det er jo helt ekstremt. Også skal man i tilegg rope ut mot land som mer eller minddre har det slikt, og kanskje ikke så ekstremt heller.

Hvor er logikken?

Skrevet

Om man skal ta slikt seriøst kan sikkert diskuteres. Jeg vil egentlig tro at mye er sakt i ren sinne over at folk kan gjøre slikt, men jeg har sett mange sitte å argumentert for at det er helt greit å rive av folk kropsdeler, drepe dem på grusomme måter, dødsstraff for å slå folk, dødsstraff for barn ned i 12 år, og det før de i hele tatt har gjort gjerninga. Er bare noen få av veldig mye jeg har lest.

Det er jo helt ekstremt. Også skal man i tilegg rope ut mot land som mer eller minddre har det slikt, og kanskje ikke så ekstremt heller.

Hvor er logikken?

Nå er jo saw en film som sagt, men dersom det noen steder i den virkelige verden eksisterte en praksis som gikk ut på å lemleste og drepe kriminelle på bestialsk vis så.. hei, vent.. det ER jo noen som gjør det!!11

Skrevet

I motsetning til Sharia og middelalderske lover/straffemetoder som hører islam til.

Det er vel ikke slik at den gjennomsnittlige norsk-muslimske grønsakhandler følger eller er tilhenger av sharia. Ikke er de middelalderske heller. Det er en del fordommer som har fulgt med inn i landet og som deler av den muslimske befolkningen i Norge må jobbe med. Du må huske på at majoriteten av norske muslimer er i første linje for å påvirke dette i riktig rettning.

Skrevet

Jeg har ingen frykt for sharialover men nå er ikke jeg paranoid som mange andre tydeligvis er

Skrevet

Jeg har ingen frykt for sharialover men nå er ikke jeg paranoid som mange andre tydeligvis er

Jeg ser ikke helt hva dette har med paranoia å gjøre.

Skrevet

Her har du Sharialoven.

Lykke til.

Jeg må nesten si som Kamikaze: Dersom de innebefatter at vi kan få steine eksen, så er det greit :lur: (hvor nødvendig, på en skala fra en til ti, er ironiflagget her?)

Fra spøk til alvor: Man må være rimelig spesiell for å ikke forstå at det folk skriver i slike sammenhenger på nettet, ikke er ment bokstavelig. Det er veldig vanlig å overdrive når man(spesielt over nett)sitter som privatpersoner og definerer hvilken straff en forbryter fortjener. Dette stiller omtrent på linje med helgens episode hvor jeg ble aaalt for overstadig på nachspiel, og endte med å true en av mennene der med både det ene og det andre dersom han ikke sluttet å klenge på meg omgående: Tar man det bokstavelig, fremstår man ikke akkurat som videre begavet, men vedkommendets poeng står likevel støtt(enten det er at man mener at forbryterne fortjener en streng straff eller at man er overmåte irritert på en innpåsliten mann).

Sharialovene blir noe annet. De er absolutt ikke hverken ironiske eller overdrevne: De er ment til å tolkes helt bokstavelig. Dèt er ekstremt skremmende, og det blir ikke mindre urovekkende av at en betydelig andel av Vestens muslimer støtter opp om slike lover( http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1304863.ece ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...