Gjest _Hufsa_ Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Man skal jo som kjent helst ikke rense huden mer enn 2 ganger per dag. Men hva da når man f.eks har renset huden tidlig på morningen og hatt på seg sminke. Så kommer man hjem fra jobb og litt utpå ettermiddagen skal man gjøre seg klar til f.eks fest og så må man gjerne få fjernet denne gamle sminken før man kan legge på ny. Og da må man vel kanskje rense huden for å få fjernet det ordentlig. Og så må man enda en gang senere på kvelden rense huden enda en gang når man kommer hjem for å fjerne sminka før man legger seg. Hvordan løser dere dette?
meelissa Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har samme problemet når jeg dusjer midt på dagen, da må jeg jo bruke fuktighetskrem og føler jeg egentlig må følge hele rutinen min.. Følger spent med her
Tabris Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Må man rense huden hver gang man tar av seg sminke, da?
Xtra_lilje Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Skjer det så ofte at det er et problem da?
Gjest _Hufsa_ Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Må man rense huden hver gang man tar av seg sminke, da? Jeg bruker nettopp rens til å fjerne sminke med. Sminkefjerning og rens i ett altså. Om jeg bare skal fjerne sminka med f.eks en vaskeklut med vann må jeg jo nesten rive og dra i huden slik at den blir sår og kan ikke tenke meg at det er så bra... Skjer det så ofte at det er et problem da? Naah, skjer vel ikke såå ofte da, men tenker at det ikke er så bra at det skjer i det hele tatt at man renser huden så mange ganger pr dag?
Bluss Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Da ville jeg heller latt vær med å rense på morgenen de dagene. Da er det jo bare en liten natt med søvn siden du rensa sist gang. Ellers hadde jeg brukt en type renseservietter jeg hadde tålt, eller noe mildt ala Decleor Cleansing Water midt på dagen.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Bruker Decleor cleansing milk og toner til å rense huden med. Er det like mildt som cleansing water?
Kløftfrid Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Da ville jeg heller latt vær med å rense på morgenen de dagene. Da er det jo bare en liten natt med søvn siden du rensa sist gang. Ellers hadde jeg brukt en type renseservietter jeg hadde tålt, eller noe mildt ala Decleor Cleansing Water midt på dagen. Men er det ikkje ganske viktig å rense om morgonen? Eg har lese ein eller anna stad at det er særskilt om natta at huden styrer på (fraktar avfallsstoff og diverse til overflata).
Bluss Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 (endret) Jo, kan stemme det. Men jeg ville hvertfall sagt det er enda viktigere å fjerne sminke. Men visst det ikke er så ofte, ville jeg rensa tre ganger om dagen, så ille er det vel ikke en gang i blant. Også heller brukt et mildt produkt som jeg skrev tidligere. Endret 3. september 2010 av Bluss
Jade Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Jeg vil tro at det er viktigere å fjerne sminke på huden enn svette fra natten (med mindre du er røyker, kanskje. Da skilles mye giftstoffer ut igjennom huden i løpet av natten, mener jeg å ha hørt). Men jeg tror ingen dør av å rense huden tre ganger de gangene dere er på fest. Er dere på feste annen hver dag, bør dere derimot tenke ut en lur løsning som fungerer i lengden.
skandale Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Kan dere ikke bare bruke sminkefjernerservietter eller noe da?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Hvorfor gjøre så stort problem ut av det? Pleier man å rense huden såpass mye så går det sikkert greit å ha en dag innimellom der man ikke slavisk følger rutinen! Er da mange som ikke renser slik 2 ganger om dagen, etter 2 ganger i uken for den saks skyld, men det er når man først har begynt med det at man MÅÅÅÅ gjøre det pga tvangstanker. Nei, ta det med ro! Er da ikke så nøye! Hud har vi hatt i alle år, ikke rensemidler =)
Bluss Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 Kan dere ikke bare bruke sminkefjernerservietter eller noe da? Ikke mange renseserviette som er skånsomme nok til det. Kommer jo helt ann på hvor ofte det å rense 3 ganger om dagen er tilfellet for trådstarter. Er det en gang i blandt før f.eks. fest er det jo ikke noe stort problem, men er det mange ganger i uka pga trenging/dusjing midt på dagen er det jo værre. Hvorfor gjøre så stort problem ut av det? Pleier man å rense huden såpass mye så går det sikkert greit å ha en dag innimellom der man ikke slavisk følger rutinen! Er da mange som ikke renser slik 2 ganger om dagen, etter 2 ganger i uken for den saks skyld, men det er når man først har begynt med det at man MÅÅÅÅ gjøre det pga tvangstanker. Nei, ta det med ro! Er da ikke så nøye! Hud har vi hatt i alle år, ikke rensemidler =) Det kan fort bli for mye å rense 3 ganger om dagen, kan forstyrre balansen og virke uttørrende = større talgproduksjon = urenheter.
DesertRose Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 En sjelden gang går bra. Det finnes renseprodukter som er mykgjørende og milde som kan være ok å bruke de gangene dette skjer. Man kan og kun bruke toner om morgenen disse dagen og da har full rens før og etter fest. Eller kun toner istedenfor full rens før fest. Flere som trener tar kun toner etter trening så sminker de seg på nytt.
Jade Skrevet 4. september 2010 #15 Skrevet 4. september 2010 Kan dere ikke bare bruke sminkefjernerservietter eller noe da? Det er da rens enten det er flytende, eller i en serviett For dere som er veldig nøye på to ganger daglig max, så går det an å sminke seg på en slik måte på morgenen, sånn at dere kan bygge på og lage kveldssminke senere, uten å fjerne sminken fra morgenen.
skandale Skrevet 4. september 2010 #16 Skrevet 4. september 2010 Så rens er det samme som sminkefjerner? Jeg trodde rens var mer dyptrengjørende og effektivt enn vanlig sminkefjerner.
Jade Skrevet 4. september 2010 #17 Skrevet 4. september 2010 Det aner jeg ærlig talt ikke... Det har jeg ikke tenkt på. Det varierer sikkert hvor sterke rensene er også... Trodde sminkeservietter måtte være litt "sterke" for å få bort mascara, foundation, øyenskygge, eyeliner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå