AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Når jeg trener trener jeg med pulsklokke, og den forteller meg ofte at jeg har brukt veldig mange kalorier på en økt, feks over 700 kcal på en times styrkeøkt eller en times jogging; altså såpass høyt tall til at jeg ikke helt klarer å stole på den. Kan jeg stole på det pulsklokka mi forteller? Den er stilt inn med alle mine data, inkludert maxpuls.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jeg stoler ikke på det tallet. Jeg bruker det egentlig bare til å sammenligne en treningsøkt med en annen, sammen med gjennomsnittspuls og maxpuls.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Hvorfor skal man ikke kunne stole på det tallet? Jo tyngre man er, jo mer forbrenner man på en treningsøkt. Så det er jo fullt mulig for en person å forbrenne opptil 1000 kcal på 1 time?
Stellia Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Så det er jo fullt mulig for en person å forbrenne opptil 1000 kcal på 1 time? Såfremt man ikke ligger på en skyhøy/umenneskelig puls, så nei.
Wiggins Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Hvorfor skal man ikke kunne stole på det tallet? Jo tyngre man er, jo mer forbrenner man på en treningsøkt. Så det er jo fullt mulig for en person å forbrenne opptil 1000 kcal på 1 time? Da skal denne personen være ganske høy og kraftig bygge og samtidig ha veldig god utholdenhet. Ref regnestykket som jeg har vist tidligere innebærer dette å yte 381 watt i en time, hvis du klarer det er du utholdenhetsutøver i meget høy klasse.
Gjest Tigress Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Dei estimata er heilt på bærtur. Eg er 160cm og 52kg, og eg har stadig, ifølgje pulsklokka mi, brukt over 3000 kcal på ein tretimerstur på sykkel. Eg skulle verkelig ønskje det var sant, for då hadde eg nok køyrt fletta at Cancellara, men det er nok ikkje slik. Det mest spanande er at eg i følgje same klokka brukar meir energi per time på roleg langtur på sykkel enn når eg køyrer distansedrag i motbakke på beina. Heilt på bærtur altså. Kan ikkje brukast til noko som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå