momo Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Lurer på hva dere betaler i effektiv rente på boliglånet deres? Jeg bare lurer på om jeg betaler litt for mye. Jeg har bare lån på 60%, og lånet har eff rente på 4,08. Ble vel egentlig lovet rente på 3,5. Men vet ikke om renta har økt siden jeg ble lovet det.
Illuminati Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Du ble lovet 3,5 % nominell rente mener du? Effektiv rente øker jo lavere lånet er pga gebyrer.
momo Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 Ble lovet 3,5 i nominelle ja. Nå er nominell 3,95.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Renter stiger og synker og den renta man blir lovet gjelder jo ikke for alltid. Vi har ganske høyt lån, men innenfor 80% av boligen og betaler 3.10 % effektiv rente (sist jeg sjekket). Men vi får visst veldig gode betingelser gjennom mannens jobb. Det startet på under 3-tallet, men har siden steget to ganger
punkyB Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg har 3,35 % nominell / 3,4 % effektiv. Min bank satte opp renten i mai og det var det flere andre som gjorde. Er du usikker på om du betaler for mye så er det bare å innhente tilbud fra andre banker og forevise det for din nåværende bank. Da kan de evnt. matche det tilbudet du får eller du kan bytte bank.
Mykela Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Har førstehjemslån på under en halv million og betaler 3,50% n.rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå