Gjest Gjest Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Trenger råd! Hva gjør man egentlig når nesten-eksen (kanskje mer PK-eksen) til en av dinne nærmeste venninner plutselig legger an på deg og vil be deg med ut på date? Det skjedde for en uke siden, og nå har han tatt kontkat igjen. Jeg synes han er veldig tiltrekkende, både utseendemessig og personlighetsmessig, men i mitt hode har han vært et stort no-no-tema fordi venninna mi en gang nesten ble sammen med hamm. Men det funket ikke. Og hun har hatt endel dater siden den tid, også snakket om at han ikke var noe for henne men at han driver å maser og maser. hun har egentlig snakket ganske nedlatende om ham. Hun er også vant til å trekke til seg gutter i bøtter og spann, så hun har ofte en litt sånn pyttpytt-innstilling. Føler kanskej at det er der den nedlatende holdningen kommer fra. Men... hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo egentlig takke ja til daten, men så dukker denne venninna mi opp... Hun er ganske eiesyk når det kommer til de felles kameratene vi har, så jeg er rimelig sikker på at hun vil reagere negativt. Disse kompliserte forholdene, hva skal man gjøre.... Jeg er veldig redd for at hun har hatt mere følelser for ham enn det hun har gitt uttrykk for.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Er det en persons eks, altså at de er helt ferdig. Helt over og ut så ser ikke jeg noe problem i å bli sammen med den personen. Og hvertfall ikke om de ikke en gang har vært ordentlig sammen en gang. Er det slutt, så er det slutt. Ingen eier andre. I hvertfall ikke i min "verden",
gulars Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Ingen eier andre. Men hvis du vil beholde venninnen din er det som oftest lurt å la være. Eller i allefall prate med henne.
:-) anna Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Om det er slutt og ingen sørger, ser jeg ikke problemet. (Har de vært gift i femten år og har barn er det noe annet, men ikke om det er snakk om noe kortvarig som ikke ble alvorlig) Har du lyst så synes jeg du skal gjøre det. Man kan ikke ha fus på mennesker for evig og alltid. Du kan jo evt snakke med venninna di om det først. Sånn til orientering. Ikke for å spørre om lov.
Gjest "gjest" Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Vel, siden det var bare en PK (som jeg forstår er en pulekompis)av venninna di og intet mer, så skal det ikke ha noe å si hva din venninne mener om at dere to går ut på en date og blir kjent og sånn.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 jeg ville vært litt skeptisk til denne karen, kan høres litt ut som han er ute etter å gjøre henne sjalu.. pass på så du ikke blir såret, om du liker han.. Og kanskje ikke så lett å leve med at han har hatt sex med din beste venninne om dere skulle bli sammen.. vite at han sammenligner deg med henne, lissom.. Jeg ville ikke gjordt det! Det kan by på problemer både ovenfor han, henne og deg selv.. Finn deg din egen gutt, som bare vil ha deg, og du ikke kjenner hans tidligere sexpartnere.. Sikker på at du kommer til å ha det bedere sånn.. Men uansett, lykke til med det du måtte velge.. Bare tenk igjennom tingene så ingen blir såret og du angrer etterpå..
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Tro meg jeg har tenkt mye på det der de siste dagene... Ikke skjedd oe mellom oss foreøløbig, så alt er alt under kontroll. Jeg prøver å holde litt avstand... har ikke sagt noe om at jeg er interessert i han, det er bare han som driver å gir meg komplimenter og sier at hnan veldig gjerne vil møte meg igjen. Men hvis han fortsetter etter de har fått god kontakt igjen, venninnen min og han, hva gjør jeg da da? Hvordan kan jeg konfrontere han uten at han blir drittsur? Ser venninnen min har vært litt ivrigere med å holde kontakten med han den siste tiden, plutselig har hun begynt å flørte med han igjen.. enda hun har en fyr hun driver på med. Kanskje hun endelig innså hva hun går glipp av om hun skyver han vekk. Tar hele saken med en klype salt tror jeg, best å ikke forelske seg i noen som bare fakker opp huet ditt.
Wonders Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 man er ikke med slekt og venners x'er. Enkelt.
sophiaM Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Det spørs hvor god venninne du er med henne. Du sier at hun er av de nærmeste, så da ville jeg unngått å dra på date med eksen. Du kjenner sikkert il den gylne vinninneregelen. Man skal ALDRI gå etter hverandres ekser for det kan hende det er noen følelser der som ikke er helt ferdige enda. Hadde hun heler vært mer som en bekjent som du ikke har så utrolig mye kontakt med (men allikevel ser på som en god venninne) syns jeg på en måte at det er fritt fram .
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Har ikke så god kontakt med henne. Vi drar ut i ny og ned, og vi anser hverandre som nære venniner, men det er ikke demred sagt at vi er bestevenninner. Som sagt så er jeg usikker på om de var sammen eller ikke. Ifølge henne selv var de aldri sammen (men da hu sa det var hu jo interessert i å få han ut av livet, dessuten likte hu en annen). Om de virkelig hadde vært sammen hadde ikke denne tanken om å vise interesse eller ei streiffet meg. Jeg vet godt om disse uskrevne x-reglene, men tingen er at hu selv har vært ganske uklar. Hu vil gjerne ha i pose og sekk. Tingen de hadde gående varte i et par uker. Men som sagt, så har jeg ingen store planer om å gjøre noe mer med saken med mindre han konfronterer meg og spør hvorfor jeg ikke vil møtehan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå