Gå til innhold

Er det noen her som har vært i Los Angeles?

Gjest Aria.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har så kjempelyst til å dra til Los Angeles, det ser jo såå utrolig fint ut der, tenker mest på Venice beach, Santa Monica osv. MEN så har jeg fått høre at det slettes ikke er så fint der alikevel :snurt: En lærer anbefalte meg ikke å dra dit, han ble visst veldig skuffet, sa det var stort og upersonlig, og dessuten skittent.

Har du vært der? Hva syntes du om byen som feriemål? Vil du anbefale en tur dit? Er det bare ulike tv-serier og filmer som fremstiller byen som noe helt annet enn det den er?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, LA har jo interessante enkeltelementer - for eksempel strendene, Hollywood, Disneyland og Beverly Hills, men byen i seg selv er egentlig ikke noe særlig. Jeg ville i så fall kombinert en tur dit med andre steder i California, for eksempel San Francisco og San Diego - eventuelt også Yosemite, Las Vegas og Grand Canyon om dere har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Glitnir.

Jeg syns forøvrig Los Angeles ikke var så mye å skryte av, men greit å ha vært der liksom... Jeg som er glad i fornøyelsesparker syns selvsagt at Six Flags Magic Mountain er et must. Universal Studios og Disneyland er også ok.

Derimot er San Fransisco og San Diego fantastiske byer (jeg er spesielt glad i San Fransisco), og ellers er det flotte plasser langs kysten fra Los Angeles og nordover til San Fransisco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har vært i LA og alle deler den samme frustrasjonen og det er det at de ikke finner noe sentrum. Det er visstnok ikke noe sentrum der, det er bare likt over alt. Og det skjønner jeg, når man er på storbyferie liker man jo å gå i hovedgata etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :)

Dette bekrefter vel egentlig mistankene mine; skyhøye forventninger om filmverdnens hovedstad, også er det ikke sånn som man tror i det hele tatt.

Spes. det siste innlegget, om at det ikke finnes noe sentrum, dette har jeg også hørt. At det bare er en gigantisk by, men litt her og litt der spredt utover.

Jeg tror nok jeg kommer til å gjøre som dere foreslår, å ta turen innom LA, men også San Diego, SF, og andre steder i California. SF har jeg hørt mye positivt om. Det er nok sikkert også mye fint å se og oppleve utenfor disse storbyene. Fine strender og kyst områder, og kanskje litt roligere omgivelser.

Men måå jo nesten innom og titte i LA, er så utrolig nyskjerrig!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart du bør ta turen om du er på de kanter :) Er jo mye gøy å se som Hollywood-skiltet, Walk of fame, Rodeo Drive, Venice og Santa Monica. I tillegg er det fantastiske shoppingmuligheter! Men er også med det som er sagt om byen, L.A. mangler et sentrum - ingen tar offentlig kommunikasjon, da alle kjører bil! Det er rett og slett ikke noe hyggelig å være turist til fots!

Men har du leiebil kan du få sett og opplevd en hel masse! For ikke å snakke om alle de flotte strendene og morsomme fornøyelsesparkene som ligger i området!

Høres ut som du har en bra plan for ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der tre ganger, men de siste to gangene ble det bare gjennomreise. Har ingen sans for byen; stor, upersonlig og kaotisk! OK i Hollywood og Beverly Hills....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller valgt å bruke lenger tid i San Diego og San Fransisco enn å bruke tid i LA. Anbefaler også Grand Canyon, gjerne med overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også LA er oppskrytt,jeg ville heller dratt til østkysten. Til New York! Det er byen sin det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ABSOLUTT Los Angeles er verdt turen, uten tvil!

Venice beach er et av mine favorittsteder på denne jord. Atmosfæren er helt spesiell.

På Santa Monica beach kan du ta karuseller på kveldstid og spise sukkerspinn, kjempekoselig.

I Beverly Hills kan du vindushoppe, få en eksklusiv frisøropplevelse (dog ikke mye dyrere enn i norge), gå på kjøpesenteret osv.

Hollywood er ekkelt, veldig turistifisert, men likevel verdt en titt, synes jeg. Men gå gjerne en dag det er filmpremiere der, da får du litt mer Hollywood-opplevelsen og ikke bare suvenirbutikker på rekke og rad!

Du kan også gå gratis og være publikum på tv-innspillinger, dette er kjempegøy! Både vanlige sitcoms, gameshows og talkshows.

Ellers synes i hvert fall jeg at det er fascinerende å kjøre gjennom de fisefine nabolagene, enten med turbuss eller med bil på egenhånd.

Det er nok å gjøre, se og oppleve i Los Angeles, bare man vet på forhånd hva man vil! Jeg kan forstå at det er forvirrende, stort og upersonlig om man bare kommer dit og kikker rundt. Min erfaring er at hvis man GJØR ting, og ikke bare titter på ting, får man en skikkelig moro opplevelse og innblikk i filmverdenen, om man ønsker det... eller bare kjekke dager på stranden med solen og promenadene :)

Ja, og så er det jo Disneyland :) For spesielt interesserte, kanskje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har bodd i LA og synes byen er helt fantastisk :) !

Men det er ikke noen storby som NY.

I Downtown LA (sentrum)er det hovedsaklig business og et heller tvilsomt klientell i deler av byen...og det kan være farlig å gå der alene.

Resten av LA er mange "småbyer" med egne små sentrum. Vil absolutt anbefale å utforske noen av "strandbyene" med sine fantastiske strender :briller: ! Venice Beach er helt spesiell og må bare oppleves. I Santa Monic er det en flott Pier med karusell,små boder og "tivolistemning". Manhattan Beach er kjempekoselig, osv.

Så har du selvfølgelig Disneyland og Universal Studio, samt x antall andre fornøyelsesparker. Og Hollywodd må jo oppleves med Walk og Fame mm. Det finnes også mange store kjøpesentere hvis du vil shoppe.

Bil er et must. Du kommer ingen steder uten! Offentlig transport er en vits. Det er ikke vanskelig å kjøre i California. Kjempegod skilting (i fht Norge) og lett å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg syns LA var ok, men ikke noe mer enn det. Ble skuffet i forhold til hva jeg forventet! Men kombiner det med noen andre byer og kom deg på roadtrip! For det er gøy å ha vert der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært der og likte det! Jeg tror det kommer også an på hvor du bor. Jeg har noen venner som bestilte en billig hotell i Downtown, og de likte ikke LA i det hele tatt. Vi bodde i et hotell i Hollywood, kunne gå til Sunset bvd og mange severdigheter, og syntes det var veldig koselig. Men vi hadde også bil og ellers kjørte rundt. Vi var i Universal Studios, [url=http://www.daytrippen.com/citadel-outlets-la.html]Citadel outlet[/url, kikket på China-teater og walk of fame, dro på Venice Beach, solet oss på Malibu Beach og svømte i Stillehavet. Kjørte litt rundt og så på alle fancy hus Beverly hills. Mye gøy! LA er en kontrastenes by, man kjører gjennom det dyreste området og kan lett plutselig havne i et dodgy et.

Du må aller helst ha bil. Avstandene er gigantiske, og kollektivtransport er ofte ikke trygg. Alle kjører..

vi var forresten også først i Grand Canyon, Las Vegas og så LA. Grand Canyon var fin, Las Vegas var skuffende liten, og LA.. må absolutt oppleves! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...