Gå til innhold

Hvor mye går små leiligheter for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på flere leiligheter, og nesten alle har blitt solgt med 200-250.000 over takst. Er boligmarkedet vilt, eller er dette vanlig? Har de satt prisantydning for høyt? Til info: Dette er fint oppussede, leiligheter fra 50-70 årene. 1 og 2 roms...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett på flere leiligheter, og nesten alle har blitt solgt med 200-250.000 over takst. Er boligmarkedet vilt, eller er dette vanlig? Har de satt prisantydning for høyt? Til info: Dette er fint oppussede, leiligheter fra 50-70 årene. 1 og 2 roms...

Jeg kjøpte min, 2-roms, for 270.000 takst. Selger kjøpte for 30.000 mindre 3 år tidligere. Fikk vite dette på kontraktsmøtet, fordi jeg lurte på hvor mye hun ga. Nå er leiligheten sentral, har meget god planløsning og er generelt veldig fin, samt det er landlige områder rundt, så jeg tror det har noe å si.

Men jeg var også på visninger der jeg ikke skjønte at objektet gikk for så mye. Så jeg tenker vel at i noen tilfeller er prisen lav ved antydning, mens i de fleste tilfeller er det vanlig å selge litt over takst.

For øvrig tror jeg det er vanlig å sette en ikke altfor uoverkommelig prisantydning. Man vil jo få en del på visning, i håp om å få i gang budrunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...