Gjest boblebrus Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Jeg har en 2 år gammel stasjonær data. En komplett-PC. Den har funket helt ypperlig frem til nå, men jeg har vært litt uforsiktig med nedlastninger og installeringer i det siste, og nå begynner det å skje feil. CD/DVD-driveren er treig, spill starter ikke, spill kræsjer og/eller går tilbake til skrivebordet midt under spillingen, jeg får oftere feilmeldinger osv osv. Så nå har jeg bestemt meg: på tide å reinstallere Vista (home premium). Dvs. få maskinen tilbake til fabrikkinstillinger, fjerne alt som er (bortsett fra operativsystemet selvsagt), og starte på skratch igjen. Men jeg kan ikke huske om jeg fikk med meg en recovery-CD fra komplett da jeg kjøpte den, og nå aner jeg ikke hva jeg gjør! Jeg har prøvd F11-knappen ved oppstart, og får opp en slags boot-meny med noen valg, men uansett hva jeg velger herfra skjer det ingenting. Må jeg ha en slik Vista-CD for å reinstallere alt? (Noen som vet om man får med en sånn når man kjøper en sånn "custom" komplett-PC? Isåfall har jeg nok bare lagt den et sted jeg ikke kan huske. Men hvis ikke - hva gjør jeg?) Håper noen skjønner hva jeg vil fram til her, og kan hjelpe
Fluffe Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Anbefaller deg å kontakte komplett.no .Når jeg kjøpte pc fra dell, så fikk jeg med en en cd der alt var med.
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 nå for tiden når du kjøper en ny pc, det vil si de siste årene, følger det ikke med plate. men det følger med ett program på pc'n hvor det er meningen du skal brenne ut dine egene recovery plater:) meningen er jo at det skal være det første du gjør før du begynner å bruke pc'n:) har du derimot ikke gjort dette, er jeg redd for at du må kjøpe ny plate for alt fra 600 til rundt 1000 kr, avhengig av operativsystem...:/
Fluffe Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 (endret) nå for tiden når du kjøper en ny pc, det vil si de siste årene, følger det ikke med plate. men det følger med ett program på pc'n hvor det er meningen du skal brenne ut dine egene recovery plater:) meningen er jo at det skal være det første du gjør før du begynner å bruke pc'n:) har du derimot ikke gjort dette, er jeg redd for at du må kjøpe ny plate for alt fra 600 til rundt 1000 kr, avhengig av operativsystem...:/ Kjøpte pc for 3 uker siden og da fikk jeg med plate.Men kan kanske ha noe med at det var en service for alienware pcene? Endret 2. september 2010 av mirandaa
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 hadde vært sååå mye bedre om det fulgte med recovery plater til alle maskiner uavhengig av merke å system.. det enkle er ofte det beste:)
Gjest boblebrus Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 hadde vært sååå mye bedre om det fulgte med recovery plater til alle maskiner uavhengig av merke å system.. det enkle er ofte det beste:) Sukk. Helt enig Takker for svar! Jeg husker ikke om jeg faktisk fikk med CD, men jeg skal lete litt og se om jeg finner noe. Har ikke noe recovery-program liggende inne på datamaskinen, så hvis jeg hverken finner CD eller klarer å løse dette på en annen måte, må jeg vel bare punge ut for ny CD. Jaja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå