Gå til innhold

hvorfor er frukt bedre når det er skjært opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker frukt, men jeg elsker det enda mer når frukten er kuttet opp. Hva kommer det av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det har noe med hvordan aromaene frigjøres når frukten er skåret opp? :vetikke:

Skrevet

Fine, små biter som passer godt i munnen. Dessuten ser frukt gjerne bra ut når man ser både innside og skall.

Skrevet

Dersom man skjærer opp flere forskjellige typer frukt, så kan man dessuten få litt variasjon. Dersom man kun skal spise ett eple, så blir det kanskje litt kjedelig med kun eplesmaken? Så da blir det bedre å variere mellom søtt og syrlig, f.eks. :sjenert:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Dersom man skjærer opp flere forskjellige typer frukt, så kan man dessuten få litt variasjon. Dersom man kun skal spise ett eple, så blir det kanskje litt kjedelig med kun eplesmaken? Så da blir det bedre å variere mellom søtt og syrlig, f.eks. :sjenert:

Mango, eple, banan, kiwi og druer: nam! : D

Skrevet

Fine, små biter som passer godt i munnen. Dessuten ser frukt gjerne bra ut når man ser både innside og skall.

Henger meg på denne. :)

Skrevet

Lurer også på om det ikke er noe aromaer eller noe slikt som frigjøres? Det er det ihvertfall med ost, så det er derfor nyraspet ost smaker så godt :) Er en eller annen reaksjon som skjer.

Skrevet

jeg synes det ser mer delikat ut når frukt er skjært opp, aromaen er en ting ja, mens jeg også synes fargene gjør det mer appetittelig. kiwi ser jo mye finere ut oppskjært, samme med ananas f.eks.

Skrevet

mer tilgjenglig. og det MÅ spises opp ellers blir det brunt og tørt.

Skrevet

Jeg er helt enig,jeg kan spise mer frukt når det kommer i biter :) :)

Skrevet

Jeg er omvendt, og syns oppskåret frukt er mindre appetittlig enn hele frukten. Det føles uhygienisk og ufriskt, syns jeg. Unntaket er en skikkelig fruktsalat med eksotiske frukter.

Og hva er forresten poenget med å skjære kiwi i skiver med skallet på? Har jeg lurt på mange ganger.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på frukt! Men jeg slenger meg med på den at det er enklere å spise når det er oppskjært. jeg spiser ikke mye frukt, med mindre den kommer i biter. Da kan jeg spise masse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...