AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Jeg elsker frukt, men jeg elsker det enda mer når frukten er kuttet opp. Hva kommer det av??
The Kitten Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Kanskje det har noe med hvordan aromaene frigjøres når frukten er skåret opp?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Fine, små biter som passer godt i munnen. Dessuten ser frukt gjerne bra ut når man ser både innside og skall.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Dersom man skjærer opp flere forskjellige typer frukt, så kan man dessuten få litt variasjon. Dersom man kun skal spise ett eple, så blir det kanskje litt kjedelig med kun eplesmaken? Så da blir det bedre å variere mellom søtt og syrlig, f.eks.
Gjest BabyBlue Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Dersom man skjærer opp flere forskjellige typer frukt, så kan man dessuten få litt variasjon. Dersom man kun skal spise ett eple, så blir det kanskje litt kjedelig med kun eplesmaken? Så da blir det bedre å variere mellom søtt og syrlig, f.eks. Mango, eple, banan, kiwi og druer: nam! : D
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Fine, små biter som passer godt i munnen. Dessuten ser frukt gjerne bra ut når man ser både innside og skall. Henger meg på denne.
Rødtoppen86 Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Lurer også på om det ikke er noe aromaer eller noe slikt som frigjøres? Det er det ihvertfall med ost, så det er derfor nyraspet ost smaker så godt Er en eller annen reaksjon som skjer.
Jinta Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 jeg synes det ser mer delikat ut når frukt er skjært opp, aromaen er en ting ja, mens jeg også synes fargene gjør det mer appetittelig. kiwi ser jo mye finere ut oppskjært, samme med ananas f.eks.
Wonders Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 mer tilgjenglig. og det MÅ spises opp ellers blir det brunt og tørt.
ludo Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Jeg er helt enig,jeg kan spise mer frukt når det kommer i biter :)
tineline Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Jeg er omvendt, og syns oppskåret frukt er mindre appetittlig enn hele frukten. Det føles uhygienisk og ufriskt, syns jeg. Unntaket er en skikkelig fruktsalat med eksotiske frukter. Og hva er forresten poenget med å skjære kiwi i skiver med skallet på? Har jeg lurt på mange ganger.
kissi Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Nå fikk jeg lyst på frukt! Men jeg slenger meg med på den at det er enklere å spise når det er oppskjært. jeg spiser ikke mye frukt, med mindre den kommer i biter. Da kan jeg spise masse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå